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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Stéphane Martin, Théophile Monnier, Nicolas Stratigos
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아티스트
Giuseppe Rava
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인원
게임 소개
이 새로운 판은 기원전 323년 알렉산더의 죽음과 50년간 지속될 그의 후계자들의 전쟁에서부터 기원전 206년 제2차 포에니 전쟁의 마지막 전투인 기원전 280년과 275년 사이의 이탈리아의 에피로스 왕 피로스의 원정을 통해 우리를 보여준다.
마케도니아 팔랑크스와 로마 공화정의 군단에 대항하는 코끼리라는 두 개의 거대한 무기 체계가 충돌하지만, 키노스케팔레 전투는 기원전 197년이 되어서야 일어날 것이고 팔랑크스는 아직 쓸모가 없다.
샹 드 바타유는 1990년대 초 워게임 연구 그룹이 출판한 미니어처에 대한 영어 규칙인 드 벨리스 멀티튜디니스에서 크게 영감을 받은 보드 게임으로, 기원전 3000년부터 서기 1500년까지 4권의 군대 목록 책자가 이 규칙과 함께 제공된다.
군대의 일반적인 분류는 군대가 역사적인 전투에서 경쟁할 수 있게 할 뿐만 아니라 예산 체계 덕분에 비역사적인 적들도 실질적으로 무한한 경우를 제공한다각 면에 20~30개의 카운터를 설치합니다.
절단할 오버레이도 제공되어 전장을 다양하게 변화시킵니다. 샹 드 바타유의 어떤 두 경기도 같을 수 없을 것이다.
많은 군대 조합을 실험할 수 있는 8개의 목록과 4개의 역사적 시나리오(*)를 통해, 이 모듈은 비교적 간단한 시스템으로 많은 전투를 다시 볼 수 있는 기회를 제공할 것이다.
(*) Paritacene (317), 가자 (312), 오스트쿨룸 (279), 일리파 (206).
—게시판의 설명(영문)
마케도니아 팔랑크스와 로마 공화정의 군단에 대항하는 코끼리라는 두 개의 거대한 무기 체계가 충돌하지만, 키노스케팔레 전투는 기원전 197년이 되어서야 일어날 것이고 팔랑크스는 아직 쓸모가 없다.
샹 드 바타유는 1990년대 초 워게임 연구 그룹이 출판한 미니어처에 대한 영어 규칙인 드 벨리스 멀티튜디니스에서 크게 영감을 받은 보드 게임으로, 기원전 3000년부터 서기 1500년까지 4권의 군대 목록 책자가 이 규칙과 함께 제공된다.
군대의 일반적인 분류는 군대가 역사적인 전투에서 경쟁할 수 있게 할 뿐만 아니라 예산 체계 덕분에 비역사적인 적들도 실질적으로 무한한 경우를 제공한다각 면에 20~30개의 카운터를 설치합니다.
절단할 오버레이도 제공되어 전장을 다양하게 변화시킵니다. 샹 드 바타유의 어떤 두 경기도 같을 수 없을 것이다.
많은 군대 조합을 실험할 수 있는 8개의 목록과 4개의 역사적 시나리오(*)를 통해, 이 모듈은 비교적 간단한 시스템으로 많은 전투를 다시 볼 수 있는 기회를 제공할 것이다.
(*) Paritacene (317), 가자 (312), 오스트쿨룸 (279), 일리파 (206).
—게시판의 설명(영문)
This new edition takes us from the death of Alexander in 323 BC and the war of his successors — the Diadochi — which will last fifty years, to the last battles in Italy and Spain of the Second Punic War in 206 before BC, via the expedition of Pyrrhus, king of Epirus in Italy between 280 and 275 BC.
Two great systems of weapons clash then, the Macedonian phalanx and the elephants against the legions of the Roman Republic, but the battle of Cynoscephalae will not take place until 197 BC and the phalanx is not yet obsolete.
Champs de Bataille is a board game largely inspired by an English rule for miniatures called De Bellis Multitudinis published by the Wargames Research Group in the early 1990s, four booklets of army lists ranging from 3000 BC to 1500 AD accompany this rule.
The general classification of troops allows not only armies to compete in historical battles, but also non-historical adversaries thanks to its budgeting system, providing practically endless what ifs.
The adaptation for board game makes it possible to play many battles of antiquity on a small surface and without figurines with on average between 20 to 30 counters on each side.
Overlays to be cut are also provided to vary the battlefield. No two games of Champs de Bataille will be the same.
Through eight lists that will allow you to experiment with many army combinations and four historical scenarios(*), this module will give you the opportunity to replay many battles with a relatively simple system.
(*) Paraitacene (317), Gaza (312), Ausculum (279), Ilipa (206).
—description from the publisher (edited)
Two great systems of weapons clash then, the Macedonian phalanx and the elephants against the legions of the Roman Republic, but the battle of Cynoscephalae will not take place until 197 BC and the phalanx is not yet obsolete.
Champs de Bataille is a board game largely inspired by an English rule for miniatures called De Bellis Multitudinis published by the Wargames Research Group in the early 1990s, four booklets of army lists ranging from 3000 BC to 1500 AD accompany this rule.
The general classification of troops allows not only armies to compete in historical battles, but also non-historical adversaries thanks to its budgeting system, providing practically endless what ifs.
The adaptation for board game makes it possible to play many battles of antiquity on a small surface and without figurines with on average between 20 to 30 counters on each side.
Overlays to be cut are also provided to vary the battlefield. No two games of Champs de Bataille will be the same.
Through eight lists that will allow you to experiment with many army combinations and four historical scenarios(*), this module will give you the opportunity to replay many battles with a relatively simple system.
(*) Paraitacene (317), Gaza (312), Ausculum (279), Ilipa (206).
—description from the publisher (edited)
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