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BGG랭킹
BGG전체 : 1972
FAMILYGAMES : 602
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.74 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
라 - 주사위 게임은 "라"의 주요 주제 요소를 모두 취하여 주사위 게임에 매우 창의적으로 사용합니다. 파라오, 나일강, 문명, 기념물뿐만 아니라 가끔 일어나는 재앙도 여기에 있습니다.
라의 핵심 메커니즘인 경매 대신 플레이어 한 명당 5개의 주사위를 굴려 최대 2번까지 다시 굴릴 수 있다. 다섯 개의 주사위는 같은 면을 가지고 있지만 다른 색을 가지고 있다. - 어떤 경우에는 다이 색상이 중요하다. (예를 들어, 플레이어는 녹색 다이를 가진 보라색 문명의 정사각형을 주장할 수 없다.) 그런 다음 롤에 따라 플레이어는 중앙 보드에 네모난 부분(문명, 기념물, 나일스 등)을 요구하거나 남은 에포크 시간을 결정하는 라 그림을 움직인다. 한쪽 주사위는 조커이며 다른 한쪽 주사위가 실제로 다른 한쪽 주사위를 보여주기만 하면 다른 한쪽 주사위로 사용할 수 있다.
선수들은 자신의 롤을 최고의 개인적 이익을 위해 활용하는 방법을 고려할 필요가 있다. 스코어링은 3 Epoch(세 번째 이후에만 스코어링이 기록됨)로 이루어지며 원래의 Ra와 거의 동일하지만, 이번에는 스코어가 토큰이 아닌 보드 가장자리의 스코어 트랙에 유지된다.
상자에서: 라를 기억하라! 이제 라이너는 게임에 주사위를 추가했고 아주 훌륭한 방법으로 했다. 플레이어는 여전히 파라오, 나일, 홍수, 기념물, 문명을 수집하여 점수를 얻으려 하지만, 이번에는 주사위를 굴려 어떤 것을 유지하고 어떤 것을 다시 굴릴지 선택한다. 오리지널 게임과 마찬가지로 플레이어들은 재난을 조심해야 하고 "라"가 정해진 횟수만큼 나타날 때 3라운드가 끝나기 때문에 플레이어는 라를 지켜보며 라운드가 언제 끝날지, 언제 시간이 더 생길지 결정해야 한다. 3라운드 후, 가장 많은 점수를 받은 선수가 승자입니다!
라의 핵심 메커니즘인 경매 대신 플레이어 한 명당 5개의 주사위를 굴려 최대 2번까지 다시 굴릴 수 있다. 다섯 개의 주사위는 같은 면을 가지고 있지만 다른 색을 가지고 있다. - 어떤 경우에는 다이 색상이 중요하다. (예를 들어, 플레이어는 녹색 다이를 가진 보라색 문명의 정사각형을 주장할 수 없다.) 그런 다음 롤에 따라 플레이어는 중앙 보드에 네모난 부분(문명, 기념물, 나일스 등)을 요구하거나 남은 에포크 시간을 결정하는 라 그림을 움직인다. 한쪽 주사위는 조커이며 다른 한쪽 주사위가 실제로 다른 한쪽 주사위를 보여주기만 하면 다른 한쪽 주사위로 사용할 수 있다.
선수들은 자신의 롤을 최고의 개인적 이익을 위해 활용하는 방법을 고려할 필요가 있다. 스코어링은 3 Epoch(세 번째 이후에만 스코어링이 기록됨)로 이루어지며 원래의 Ra와 거의 동일하지만, 이번에는 스코어가 토큰이 아닌 보드 가장자리의 스코어 트랙에 유지된다.
상자에서: 라를 기억하라! 이제 라이너는 게임에 주사위를 추가했고 아주 훌륭한 방법으로 했다. 플레이어는 여전히 파라오, 나일, 홍수, 기념물, 문명을 수집하여 점수를 얻으려 하지만, 이번에는 주사위를 굴려 어떤 것을 유지하고 어떤 것을 다시 굴릴지 선택한다. 오리지널 게임과 마찬가지로 플레이어들은 재난을 조심해야 하고 "라"가 정해진 횟수만큼 나타날 때 3라운드가 끝나기 때문에 플레이어는 라를 지켜보며 라운드가 언제 끝날지, 언제 시간이 더 생길지 결정해야 한다. 3라운드 후, 가장 많은 점수를 받은 선수가 승자입니다!
Ra - The Dice Game takes all the major thematic elements of "Ra" and uses them very creatively in a dice game. Pharaohs, The Nile, Civilizations, and Monuments as well as the occasional catastrophe are all here.
Instead of auctions, the core mechanism of Ra, each player rolls 5 dice and can reroll any of them up to two times. The five dice have identical sides, but different colors - the die color matters in some occasions (eg. a player can't claim purple civilization square with a green die). Then, according to the roll, the player claims some squares on the central board (civilizations, monuments, Niles etc.) or moves the Ra figure, which determines the remaining time in Epoch. One die side is a joker and can be used as any other side, as long as one of the other dice actually shows the mentioned other side.
Players need to consider how to utilize their roll for the best personal gain. Scoring takes place in three Epochs (with monuments only scored after the third) and is nearly identical as in the original Ra, but this time the score is kept on a score track on the edge of the board, instead of tokens.
From the box: Remember Ra! Now Reiner has added dice to the game and in such a great way. Players still try to score by collecting Pharaohs, niles and floods, monuments and civilizations, but this time they roll dice and choose which to keep and which to re-roll. True to the original game, players must watch out for disasters and each of the three rounds ends when "Ra" shows up a set number of times, so players need to watch Ra and decide when the round may end and when they have more time. After three rounds, the player with the most points is the winner!
Instead of auctions, the core mechanism of Ra, each player rolls 5 dice and can reroll any of them up to two times. The five dice have identical sides, but different colors - the die color matters in some occasions (eg. a player can't claim purple civilization square with a green die). Then, according to the roll, the player claims some squares on the central board (civilizations, monuments, Niles etc.) or moves the Ra figure, which determines the remaining time in Epoch. One die side is a joker and can be used as any other side, as long as one of the other dice actually shows the mentioned other side.
Players need to consider how to utilize their roll for the best personal gain. Scoring takes place in three Epochs (with monuments only scored after the third) and is nearly identical as in the original Ra, but this time the score is kept on a score track on the edge of the board, instead of tokens.
From the box: Remember Ra! Now Reiner has added dice to the game and in such a great way. Players still try to score by collecting Pharaohs, niles and floods, monuments and civilizations, but this time they roll dice and choose which to keep and which to re-roll. True to the original game, players must watch out for disasters and each of the three rounds ends when "Ra" shows up a set number of times, so players need to watch Ra and decide when the round may end and when they have more time. After three rounds, the player with the most points is the winner!
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