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BGG랭킹
BGG전체 : 0
THEMATIC : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.67 / 5
-
디자이너
Curt Covert
-
아티스트
John Bilodeau, David Bollt, Matt Bradbury, Justin Brunetto, Curt Covert, Eliza Gauger, Scott Gearhart, Nikolay Georgiev, Marcos Villarroel Lara, Marko Luna, Jared Magneson, Mauro Mazzara, Jennifer Miller, Levente Peterffy, Eleonore Pieper, Kirsi Salonen, Matthew Taylor (III), Tim Wollweber, Wenqing Yan Yuumei
-
인원
게임 소개
웹 사이트에서:
컷스로트 동굴은 종종 디케이스가 없는 RPG 게임으로 묘사되어 왔으며, 이러한 확장보다 진실에 더 근접한 적은 없었다. 플레이어들에게 엄청나게 잔인한 새로운 몬스터, 이벤트 데크에 대한 생각을 자극하는 추가물, 그리고 훨씬 더 강력한 유물들을 소개하는 것은 액션으로 가득 찬 풀온 어드벤처 모듈이다.
더 이상 최고의 프레스티지를 얻기 위해 살고 있는 것만으로는 충분하지 않을 수 있습니다. 그리고 사는 것은 쉬운 일이 아니다. 라그나로크라는 이름이 적절하다. 탐욕은 어떤 공격 카드라도 Critical Miss로 플레이할 수 있게 합니다. 리치는 타락한 친구들을 타락한 마귀로 만들 것이다. 그 모든 것들과 당신도 구조를 해야 합니다.
좋아요, 박스에 그렇게 써있네요... 정말 어떤 느낌이죠?
'그레이브스와 톰스'는 커트로트 동굴에 세 번째로 확장되었으며, '레이티즈와 파멸'에 처음 소개된 흥미로운 새로운 메카니즘이 적용되었으며, 이벤트와 '레알 카드'의 혼합에 불길한 재미를 더했습니다. 저주받은 도깨비 같은 친숙한 친구와 싸워보세요. 벽이 닫힐 때마다 손 크기가 작아지거나, 만남이 끝나면 방 안에 있는 모든 유물이 갑자기 살아나서 공격하게 됩니다. 유물을 먼저 제압하여 항복시킬 수도 있습니다.
그리고 그들은 주장할 가치가 있다. 블러드스톤을 사용하면 만남이 끝날 때 플레이어에게 5개의 데미지를 줄 수 있으며, 플레이어가 사망할 경우 3개의 프레스티지를 획득합니다. 또는 나중에 두 번째 사용을 위해 작업 카드를 재생한 후 즉시 저장할 수 있는 Ring of Storing(저장 고리)도 있습니다. 아마도 Evil Eye는 당신에게 해를 끼치는 사람들을 처벌하는 당신의 스타일일 것입니다.
하지만 이 세트를 정말 독특하게 만드는 것은 게임을 하는 완전히 새로운 방법입니다. '마그테리움의 여인'과 '미친 신의 미로'라는 두 개의 모험 모듈이 포함되어 있다. 예, 게임마스터가 필요 없으며 모두 플레이할 수 있는 자체 가이드 모험 스토리입니다. 네, 그들은 각각 독특한 플롯과 가능한 여러 결말을 가지고 있습니다. 당신의 행동에 대한 결정과 결과를 담은 '자신의 길을 선택하세요' 스타일의 모듈입니다.
9번의 만남을 완성하는 베이스게임보다 훨씬 더 많은 것이 있다. 퍼즐을 풀고 만남 사이의 함정을 피하고, 행진 순서나 행동을 취할 사람(그리고 누가 중요한지)을 결정하고, 행동을 통해 이야기가 어떻게 전개될지 결정해야 합니다. 그리고 클래식 스타일에서는 큰 보스 배틀이 기다리고 있습니다.
게다가, 새로운 승패 조건이 있을 수 있습니다. 예를 들어, 마그테리움의 여인에서 당신은 승리하기 위해 당신이 구해야만 하는 귀족 여성을 발견한다. 싸우진 않겠지만 다칠 수 있어요 그리고 만약 그녀가 죽는다면, 모두 질 거예요
예, 이는 한 번의 작업으로 모듈을 한 번에 완료하므로 모듈 자체가 재생 값에 추가되지 않습니다. 하지만 컨벤터스에 깊이와 풍성함을 더해주기 때문에 정규 게임에 뿌리면 훨씬 더 재미있을 거예요. 물론, 진짜 재미는 게임으로 할 수 있는 것을 스스로 나타낸다는 것이다. 자신만의 고유한 던전 모듈을 만들고 플레이하는 것은 팬들이 게임을 즐길 수 있는 매우 새로운 방법이며 바로 여기서 시작할 수 있는 지침이 있습니다.
한편, 이 세트에는 만남 만들기 콘테스트에 참가한 다른 수상자들이 다수 포함되어 있습니다. 여기에는 몇 가지 '큰 악재'가 있습니다, 여러분. 게임이 "너무 쉬웠으며 캐릭터들이 충분히 죽지 않은 것 같다고 느낀 사람들을 위해 제가 드릴 수 있는 말은 여러분이 바라는 것을 조심하라는 것입니다. 악랄한 만남이 15번 더 있고 (총 75번) 우리가 장담할 수 있는건 당신이 함께 노력하지 않는 이상, 선수들은 죽을거라는 겁니다. 많이.
이 상자 안에 있는 물건들은 놀기에 아주 재미있다. 그리고 완전히 새로운 가능성의 세계를 열어준다! 확인해보고 직접 보세요.
컷스로트 동굴은 종종 디케이스가 없는 RPG 게임으로 묘사되어 왔으며, 이러한 확장보다 진실에 더 근접한 적은 없었다. 플레이어들에게 엄청나게 잔인한 새로운 몬스터, 이벤트 데크에 대한 생각을 자극하는 추가물, 그리고 훨씬 더 강력한 유물들을 소개하는 것은 액션으로 가득 찬 풀온 어드벤처 모듈이다.
더 이상 최고의 프레스티지를 얻기 위해 살고 있는 것만으로는 충분하지 않을 수 있습니다. 그리고 사는 것은 쉬운 일이 아니다. 라그나로크라는 이름이 적절하다. 탐욕은 어떤 공격 카드라도 Critical Miss로 플레이할 수 있게 합니다. 리치는 타락한 친구들을 타락한 마귀로 만들 것이다. 그 모든 것들과 당신도 구조를 해야 합니다.
좋아요, 박스에 그렇게 써있네요... 정말 어떤 느낌이죠?
'그레이브스와 톰스'는 커트로트 동굴에 세 번째로 확장되었으며, '레이티즈와 파멸'에 처음 소개된 흥미로운 새로운 메카니즘이 적용되었으며, 이벤트와 '레알 카드'의 혼합에 불길한 재미를 더했습니다. 저주받은 도깨비 같은 친숙한 친구와 싸워보세요. 벽이 닫힐 때마다 손 크기가 작아지거나, 만남이 끝나면 방 안에 있는 모든 유물이 갑자기 살아나서 공격하게 됩니다. 유물을 먼저 제압하여 항복시킬 수도 있습니다.
그리고 그들은 주장할 가치가 있다. 블러드스톤을 사용하면 만남이 끝날 때 플레이어에게 5개의 데미지를 줄 수 있으며, 플레이어가 사망할 경우 3개의 프레스티지를 획득합니다. 또는 나중에 두 번째 사용을 위해 작업 카드를 재생한 후 즉시 저장할 수 있는 Ring of Storing(저장 고리)도 있습니다. 아마도 Evil Eye는 당신에게 해를 끼치는 사람들을 처벌하는 당신의 스타일일 것입니다.
하지만 이 세트를 정말 독특하게 만드는 것은 게임을 하는 완전히 새로운 방법입니다. '마그테리움의 여인'과 '미친 신의 미로'라는 두 개의 모험 모듈이 포함되어 있다. 예, 게임마스터가 필요 없으며 모두 플레이할 수 있는 자체 가이드 모험 스토리입니다. 네, 그들은 각각 독특한 플롯과 가능한 여러 결말을 가지고 있습니다. 당신의 행동에 대한 결정과 결과를 담은 '자신의 길을 선택하세요' 스타일의 모듈입니다.
9번의 만남을 완성하는 베이스게임보다 훨씬 더 많은 것이 있다. 퍼즐을 풀고 만남 사이의 함정을 피하고, 행진 순서나 행동을 취할 사람(그리고 누가 중요한지)을 결정하고, 행동을 통해 이야기가 어떻게 전개될지 결정해야 합니다. 그리고 클래식 스타일에서는 큰 보스 배틀이 기다리고 있습니다.
게다가, 새로운 승패 조건이 있을 수 있습니다. 예를 들어, 마그테리움의 여인에서 당신은 승리하기 위해 당신이 구해야만 하는 귀족 여성을 발견한다. 싸우진 않겠지만 다칠 수 있어요 그리고 만약 그녀가 죽는다면, 모두 질 거예요
예, 이는 한 번의 작업으로 모듈을 한 번에 완료하므로 모듈 자체가 재생 값에 추가되지 않습니다. 하지만 컨벤터스에 깊이와 풍성함을 더해주기 때문에 정규 게임에 뿌리면 훨씬 더 재미있을 거예요. 물론, 진짜 재미는 게임으로 할 수 있는 것을 스스로 나타낸다는 것이다. 자신만의 고유한 던전 모듈을 만들고 플레이하는 것은 팬들이 게임을 즐길 수 있는 매우 새로운 방법이며 바로 여기서 시작할 수 있는 지침이 있습니다.
한편, 이 세트에는 만남 만들기 콘테스트에 참가한 다른 수상자들이 다수 포함되어 있습니다. 여기에는 몇 가지 '큰 악재'가 있습니다, 여러분. 게임이 "너무 쉬웠으며 캐릭터들이 충분히 죽지 않은 것 같다고 느낀 사람들을 위해 제가 드릴 수 있는 말은 여러분이 바라는 것을 조심하라는 것입니다. 악랄한 만남이 15번 더 있고 (총 75번) 우리가 장담할 수 있는건 당신이 함께 노력하지 않는 이상, 선수들은 죽을거라는 겁니다. 많이.
이 상자 안에 있는 물건들은 놀기에 아주 재미있다. 그리고 완전히 새로운 가능성의 세계를 열어준다! 확인해보고 직접 보세요.
From the website:
Cutthroat Caverns has often been described as a diceless RPG game and that has never been closer to the truth than with this expansion. For, introducing players to the devastatingly cruel new monsters, thought provoking additions to the Event deck and even more hugely powerful Relics, are two action-packed, full-on Adventure Modules.
Just living and having the most Prestige may no longer be enough to secure a win. And living is no easy matter. Ragnarok the End Bringer is aptly named. Greed allows any Attack card to be played as a Critical Miss. The Lich will turn fallen friends into fallen fiends. All that and you need to effect a rescue too.
Okay, that's what it says on the box... what's it really like?
Tombs and Tomes is our third expansion to Cutthroat Caverns and it takes the exciting new mechanics first introduced in Relics and Ruin and adds even more sinister fun to the mix of Events and Relic Cards. Try battling a familiar friend like the Cursed Goblin while the walls close in and your hand size shrinks every turn or have every Relic in the room suddenly come to life and attack you when the Encounter is over, where the first one to beat a Relic into submission may claim it.
And they are worth claiming. Bloodstone allows you to inflict 5 damage to any player at the end of an Encounter - and should any player die, you gain 3 Prestige. Or Ring of Storing which allows you to store an Action card immediately after playing it for a future second use. Perhaps Evil Eye is more your style, punishing those who would do you harm.
But what makes this set truly unique is a whole new way to play the game. Included within are two Adventure Modules, The Lady of Magtherium and Mad God's Maze. Yes, these are self guided (no gamemaster needed, you can all play) full blown adventure stories. Yes, they each have a unique plot and multiple possible endings. It is a 'choose your own path' styled module with decisions to make and consequences for your actions.
There is far more to it than in the base game of completing 9 Encounters. You must solve puzzles and avoid traps between the Encounters, decide marching order or who among you will take an action (and it may matter who), and determine through the course of your actions how the story will unfold. And in classic style, a big boss battle awaits you.
Moreover, there may be new winning or losing conditions. For example, in The Lady of Magtherium, you discover a noblewoman (an NPC) whom you must rescue to win. She won't fight, but can be hurt - and if she dies, you all lose.
Yes, these are one-shots and you will finish a module in a single sitting, so the modules themselves do not add to replay value. BUT they add so much depth and richness to the Encounters that when you sprinkle them into the regular game, they will be far more interesting. Of course, the real fun is that they represent what can be done with the game yourself. Creating and playing your own unique dungeon module is a great new way for fans to enjoy the game and we've got guidelines to get you started right here.
On another note, this set features a number of other winners in our Create an Encounter Contest. There are some major 'big bads' here folks. For those who felt that the game was "too easy" and that characters don't seem to die enough - well, all I can say is be careful what you wish for. There are 15 more vicious Encounters (bringing the total to 75!) and we can almost guarantee that unless you make an effort to work together, players are gonna die. A lot.
The stuff in this box is a helluva lot of fun to play and opens up a whole new world of possibilities! Check it out and see for yourself.
Cutthroat Caverns has often been described as a diceless RPG game and that has never been closer to the truth than with this expansion. For, introducing players to the devastatingly cruel new monsters, thought provoking additions to the Event deck and even more hugely powerful Relics, are two action-packed, full-on Adventure Modules.
Just living and having the most Prestige may no longer be enough to secure a win. And living is no easy matter. Ragnarok the End Bringer is aptly named. Greed allows any Attack card to be played as a Critical Miss. The Lich will turn fallen friends into fallen fiends. All that and you need to effect a rescue too.
Okay, that's what it says on the box... what's it really like?
Tombs and Tomes is our third expansion to Cutthroat Caverns and it takes the exciting new mechanics first introduced in Relics and Ruin and adds even more sinister fun to the mix of Events and Relic Cards. Try battling a familiar friend like the Cursed Goblin while the walls close in and your hand size shrinks every turn or have every Relic in the room suddenly come to life and attack you when the Encounter is over, where the first one to beat a Relic into submission may claim it.
And they are worth claiming. Bloodstone allows you to inflict 5 damage to any player at the end of an Encounter - and should any player die, you gain 3 Prestige. Or Ring of Storing which allows you to store an Action card immediately after playing it for a future second use. Perhaps Evil Eye is more your style, punishing those who would do you harm.
But what makes this set truly unique is a whole new way to play the game. Included within are two Adventure Modules, The Lady of Magtherium and Mad God's Maze. Yes, these are self guided (no gamemaster needed, you can all play) full blown adventure stories. Yes, they each have a unique plot and multiple possible endings. It is a 'choose your own path' styled module with decisions to make and consequences for your actions.
There is far more to it than in the base game of completing 9 Encounters. You must solve puzzles and avoid traps between the Encounters, decide marching order or who among you will take an action (and it may matter who), and determine through the course of your actions how the story will unfold. And in classic style, a big boss battle awaits you.
Moreover, there may be new winning or losing conditions. For example, in The Lady of Magtherium, you discover a noblewoman (an NPC) whom you must rescue to win. She won't fight, but can be hurt - and if she dies, you all lose.
Yes, these are one-shots and you will finish a module in a single sitting, so the modules themselves do not add to replay value. BUT they add so much depth and richness to the Encounters that when you sprinkle them into the regular game, they will be far more interesting. Of course, the real fun is that they represent what can be done with the game yourself. Creating and playing your own unique dungeon module is a great new way for fans to enjoy the game and we've got guidelines to get you started right here.
On another note, this set features a number of other winners in our Create an Encounter Contest. There are some major 'big bads' here folks. For those who felt that the game was "too easy" and that characters don't seem to die enough - well, all I can say is be careful what you wish for. There are 15 more vicious Encounters (bringing the total to 75!) and we can almost guarantee that unless you make an effort to work together, players are gonna die. A lot.
The stuff in this box is a helluva lot of fun to play and opens up a whole new world of possibilities! Check it out and see for yourself.
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