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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Chuck Lane, Vance von Borries
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아티스트
-
인원
게임 소개
데저트 폭스(Desert Fox)는 1940년 9월부터 1943년 1월까지 이집트와 리비아의 전쟁을 모의 실험한 것이다. 세 개의 미니 워게임과 한 개의 긴 캠페인 워게임으로 규정되어 있다.그것은 매우 길어서 광신도들에게만 추천되거나 시간이 있는 사람들에게도 추천된다.
이 게임은 밝은 사막의 노란색 44" x 15" 5색 지도를 포함하고 있다. 약 300개의 플레이 피스가 있는데, 그 중 123개는 실제 전투 부대이고 나머지는 마커이다. 이 마커는 유닛의 운동 속도만 인쇄되어 있기 때문에 유닛의 힘 변화를 보여주는 데 사용됩니다. (Fire & Movement #10에서 이 게임은 이러한 유형의 스텝 감소 시스템을 사용한 최초의 게임입니다.) 규칙은 겨우 8페이지입니다.
여기에는 매우 흥미로운 연속극이 있습니다.
임펄스 1 - 연합 플레이어가 원하는 대로 모든 유닛을 움직인 다음 인접한 모든 축 유닛에 공격을 가합니다.
임펄스 2 - 축의 플레이어는 원하는 대로 모든 유닛을 움직일 수 있지만 공격하지는 않습니다.
임펄스 3 - 연합 플레이어가 원하는 대로 모든 유닛을 움직입니다. 한 번 움직이면 임펄스 1로 공격하지 않은 유닛으로 인접한 축 유닛을 공격할 수 있다.
임펄스 4 - 축 플레이어가 원하는 대로 모든 유닛을 움직인 다음 인접한 아군 유닛을 공격합니다.
임펄스 5 - 연합군 플레이어는 원하는 대로 모든 유닛을 움직일 수 있지만 공격하지는 않습니다.
임펄스 6 - 축 플레이어가 원하는 대로 모든 유닛을 이동합니다. 일단 움직이면 임펄스 1로 공격하지 않는 어떤 부대와도 인접한 연합군 부대를 공격할 수 있다.
이 과정을 세 번 반복하여 매월 완료합니다. 28개월 걸리는 캠페인 게임에서 84번 턴에 504번의 충동입니다!
사막에서 공급은 여전히 중요합니다. 추축국은 "을 추적해야 합니다.Stores" 공격 및 "를 제공합니다.모터 장치 이동 공급에 대한 문제&인용문.
이 게임은 밝은 사막의 노란색 44" x 15" 5색 지도를 포함하고 있다. 약 300개의 플레이 피스가 있는데, 그 중 123개는 실제 전투 부대이고 나머지는 마커이다. 이 마커는 유닛의 운동 속도만 인쇄되어 있기 때문에 유닛의 힘 변화를 보여주는 데 사용됩니다. (Fire & Movement #10에서 이 게임은 이러한 유형의 스텝 감소 시스템을 사용한 최초의 게임입니다.) 규칙은 겨우 8페이지입니다.
여기에는 매우 흥미로운 연속극이 있습니다.
임펄스 1 - 연합 플레이어가 원하는 대로 모든 유닛을 움직인 다음 인접한 모든 축 유닛에 공격을 가합니다.
임펄스 2 - 축의 플레이어는 원하는 대로 모든 유닛을 움직일 수 있지만 공격하지는 않습니다.
임펄스 3 - 연합 플레이어가 원하는 대로 모든 유닛을 움직입니다. 한 번 움직이면 임펄스 1로 공격하지 않은 유닛으로 인접한 축 유닛을 공격할 수 있다.
임펄스 4 - 축 플레이어가 원하는 대로 모든 유닛을 움직인 다음 인접한 아군 유닛을 공격합니다.
임펄스 5 - 연합군 플레이어는 원하는 대로 모든 유닛을 움직일 수 있지만 공격하지는 않습니다.
임펄스 6 - 축 플레이어가 원하는 대로 모든 유닛을 이동합니다. 일단 움직이면 임펄스 1로 공격하지 않는 어떤 부대와도 인접한 연합군 부대를 공격할 수 있다.
이 과정을 세 번 반복하여 매월 완료합니다. 28개월 걸리는 캠페인 게임에서 84번 턴에 504번의 충동입니다!
사막에서 공급은 여전히 중요합니다. 추축국은 "을 추적해야 합니다.Stores" 공격 및 "를 제공합니다.모터 장치 이동 공급에 대한 문제&인용문.
"Desert Fox" is a Division/Regiment/Battalion level simulation of the war for Egypt and Libya from Sept 1940 to January 1943. There are three mini-wargames and one long campaign wargame which the rules state "It is very lengthy and is recommended for fanatics only, or those with time to spare"!
The game includes a bright desert yellow 44" x 15" five colour map. There are about 300 playing pieces, 123 of which are actual combat units and the rest are markers. The markers are used to show a units combat changing strength as the the units only have a movement rate printed on them. (Per Fire & Movement #10, this was the first game to use this type of step-reduction system.) The rules are only 8 pages.
There is a very interesting sequence of play:
Impulse 1 - The Allied player moves all units as desired then conducts attacks against any adjacent Axis unit.
Impulse 2 - The Axis player may move all of his units as desired but may NOT attack.
Impulse 3 - The Allied player moves all units as desired. Once moved he may then conduct attacks with any unit that did not attack in impulse 1 against any adjacent Axis unit.
Impulse 4 - The Axis player moves all units as desired then conducts attacks against any adjacent Allied unit.
Impulse 5 - The Allied player may move all of his units as desired but may NOT attack.
Impulse 6 - The Axis player moves all units as desired. Once moved he may then conduct attacks with any unit that did not attack in impulse 1 against any adjacent Allied unit.
You repeat process this three times to complete each month of time. In the campaign game taking 28 months that's 504 impulses over 84 turns!
Supply as ever is important in the desert with the Axis having to keep track of "Stores" to supply attacks and "Issues" to supply movement of motorized units.
The game includes a bright desert yellow 44" x 15" five colour map. There are about 300 playing pieces, 123 of which are actual combat units and the rest are markers. The markers are used to show a units combat changing strength as the the units only have a movement rate printed on them. (Per Fire & Movement #10, this was the first game to use this type of step-reduction system.) The rules are only 8 pages.
There is a very interesting sequence of play:
Impulse 1 - The Allied player moves all units as desired then conducts attacks against any adjacent Axis unit.
Impulse 2 - The Axis player may move all of his units as desired but may NOT attack.
Impulse 3 - The Allied player moves all units as desired. Once moved he may then conduct attacks with any unit that did not attack in impulse 1 against any adjacent Axis unit.
Impulse 4 - The Axis player moves all units as desired then conducts attacks against any adjacent Allied unit.
Impulse 5 - The Allied player may move all of his units as desired but may NOT attack.
Impulse 6 - The Axis player moves all units as desired. Once moved he may then conduct attacks with any unit that did not attack in impulse 1 against any adjacent Allied unit.
You repeat process this three times to complete each month of time. In the campaign game taking 28 months that's 504 impulses over 84 turns!
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