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BGG랭킹
BGG전체 : 15622
8.5The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era (2023) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Josh J. Carlson, Michael Gernes, Logan Giannini, Ryan Howard, Salem Scott, Josh Wielgus
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아티스트
Chris Beck, Yoann Boissonnet, Anthony LeTourneau, Federico Pompili
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인원
게임 소개
《엘더 스크롤: 두 번째 시대의 배신》()은 탐리엘의 두 번째 시대를 배경으로 한 1-4명의 협력적인 테이블탑 어드벤처이다. 그러나 어두운 컬트 계획으로, 그 구성원 중 한 명은 탐리엘을 오블리비언과 영원히 연결시킬 더 어두운 배신을 계획하고 있다. 모험가들은 끊임없이 재생 가능한 내용의 무리 속에서 그녀의 음모를 밝혀내고 그녀의 음모를 막기 위해 노력한다. 엘더 스크롤 비디오 게임에서처럼 플레이어는 탐험, 캐릭터 구축, 던전 다이빙, 근접 전투의 균형을 유지하면서 장대한 여정을 여행할 것이다.
게임의 각 어드벤처는 세 번의 게임플레이 세션에서 진행되며, 세션의 길이는 플레이어당 약 1시간이다. 플레이어들은 모험의 세 세션 모두에서 하나의 영웅을 커스터마이즈하고 통제하는데, 이는 그들이 여러 스킬 라인과 클래스를 관리하고 탐리엘의 여러 지역을 경험하기 때문이다. 체험 포인트는 아낌없이 나눠주기 때문에 플레이어는 테이블 상판 체험에 필요한 통합 시간대에 흥미롭고 독특한 캐릭터를 구축할 수 있다. 세션에서 세션으로의 진행은 의미가 있지만 플레이어가 복잡한 이야기 포인트를 기억하거나 동일한 그룹과 영원히 플레이할 필요는 없다.
게임의 각 어드벤처는 세 번의 게임플레이 세션에서 진행되며, 세션의 길이는 플레이어당 약 1시간이다. 플레이어들은 모험의 세 세션 모두에서 하나의 영웅을 커스터마이즈하고 통제하는데, 이는 그들이 여러 스킬 라인과 클래스를 관리하고 탐리엘의 여러 지역을 경험하기 때문이다. 체험 포인트는 아낌없이 나눠주기 때문에 플레이어는 테이블 상판 체험에 필요한 통합 시간대에 흥미롭고 독특한 캐릭터를 구축할 수 있다. 세션에서 세션으로의 진행은 의미가 있지만 플레이어가 복잡한 이야기 포인트를 기억하거나 동일한 그룹과 영원히 플레이할 필요는 없다.
The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era is a 1-4 player cooperative tabletop adventure set during Tamriel\'s Second Era – specifically during the events of the Planemeld, as the Order of the Black Worm plots to secure the Amulet of Kings. As the dark cult schemes, however, one of its members is planning an even darker betrayal, one that will tie Tamriel in with Oblivion forever. Adventurers work to uncover her machinations and stop her plot amid a bevy of endlessly replayable content. As in The Elder Scrolls video games, players will travel on an epic journey, balancing exploration, character building, dungeon diving and close quarters combat.
Each adventure in the game takes place over the course of three gameplay sessions, with sessions being roughly one hour per player in length. Players customize and control a single hero throughout all three sessions of an adventure as they manage multiple skill lines, classes and experience the many regions of Tamriel, each with their own unique flavor and mechanics. Experience points are handed out generously, allowing players to build interesting and unique characters in the consolidated timespan required in a tabletop experience. Session to session progression is meaningful, but players are not required to remember complex narrative points or play with the same group forever.
Each adventure in the game takes place over the course of three gameplay sessions, with sessions being roughly one hour per player in length. Players customize and control a single hero throughout all three sessions of an adventure as they manage multiple skill lines, classes and experience the many regions of Tamriel, each with their own unique flavor and mechanics. Experience points are handed out generously, allowing players to build interesting and unique characters in the consolidated timespan required in a tabletop experience. Session to session progression is meaningful, but players are not required to remember complex narrative points or play with the same group forever.
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