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BGG랭킹
BGG전체 : 0
7.7Knockouts and Tapouts: The Mixed Martial Arts Card Game (2007) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Heath Gertridge
-
아티스트
-
인원
게임 소개
녹아웃 및 탭아웃: 종합격투기 카드 게임은 플레이어가 각자 한 명의 파이터를 단순한 순간에 커스터마이징한 다음 자신만의 전략과 전술을 사용하여 빠르게 진행되며 플레이하기 쉬운 종합격투기 대회에 참가할 수 있다.
각 플레이어는 자신이 원하는 파이터의 종류를 빠르고 쉽게 선택하고 사용자 지정할 수 있습니다. 스트라이커, 그래플러, 혹은 둘의 균형을 만들 수 있고, 그리고 나서 당신의 특별한 스타일과 능력을 선택하면 당신은 갈 준비가 될 것이다. 당신은 3개의 빠른 단계를 거칩니다. 각 플레이어는 다이를 굴리고 현재 턴에서 가장 이동성이 좋은 플레이어를 결정하기 위해 보너스를 추가한 다음, 기동성을 얻은 플레이어가 마커를 이동하여 선수들 사이의 자세와 범위를 보여줍니다. (단거리, 장거리, 풀가드, 하프가드 등) 그런 다음 카드 대 상대를 상대합니다. 이 카드는 펀치, 킥, 엘보, 넥 홀드 또는 다양한 특수 동작일 수 있다. 주사위를 굴리고 파이터의 힘과 포지션을 조합하여 공격 성공 수준을 즉시 결정합니다. 그러면 당신의 상대도 당신에게 똑같이 한다. 그런 다음 각자 손을 다시 채우고 현재 입은 손상으로부터 회복하려고 합니다. 라운드가 끝날 때까지 프로세스를 반복합니다(드로 데크가 비어 있음).
정말 흥미진진한 것은 실제 종합격투기 시합처럼 경기가 언제든 끝날 수 있다는 점이다. 파괴적인 스트라이크나 강력한 홀드로 상대를 잡으면 경기는 순식간에 녹아웃이나 테이프아웃으로 끝난다. 두 선수 모두 언제 끝날지 모른다는 것을 알고 경기 내내 긴장하고 있다. 또한 한 명의 파이터가 자신을 지능적으로 방어할 수 없기 때문에 주심이 싸움을 멈출 때까지 적을 쓰러뜨릴 수 있습니다(너무 많은 피해를 입힘). 승리를 위한 또 다른 방법은 성공적인 공격 카드가 매 라운드마다 "심판"의 점수로 적립되어 싸움 "의 승자를 결정하는 것이다.멀리 간다.
게임을 할 때마다 독특한 파이터를 설계할 수 있기 때문에 게임을 반복해서 할 수 있습니다. 서로 다른 카드가 너무 많아서 어떤 두 매치도 결코 같지 않다. 경험자 간 경기는 대부분 10~15분 안에 끝나기 때문에 한 경기당 여러 경기를 치르게 된다. 지시서를 작성하는데 많은 주의를 기울였다. 한 사람만 읽으면 됩니다. 이 게임에는 빠른 레퍼런스 카드가 함께 제공되는데, 이 카드는 다른 사람에게 빠른 게임하는 방법을 가르치는 데 사용할 수 있습니다. 그 게임은 주머니에 들어갈 수 있도록 설계되었다. 게임 전체를 작은 플라스틱 샌드위치 봉지나 스포츠 트레이딩 카드를 담기 위해 구입한 작은 플라스틱 상자에 넣을 수 있습니다.
각각의 경기는 두 명의 선수에 의해 결정되지만, 그 경기는 멀티 플레이어 토너먼트에 이상적입니다. 경기 시간이 짧고 현재 경기가 진행 중이 아니더라도 매우 흥미로운 경기이기 때문에 여러 개의 경기 사본을 갖는 것이 권장되지만 꼭 필요한 것은 아니다.
네가 가진 건...
게임은 단순히 90 카드 덱이다. 2 카드는 게임을 위해 사용되지 않는다. 카드 중 8장은 사용하기 쉬운 풀 컬러 플레이 차트를 생성하고, 1장은 컷아웃 카운터를 포함합니다(카운터는 아무거나 사용할 수 있습니다. 8장의 카드는 카운터와 함께 파이터를 만드는 데 사용됩니다. 8장의 카드에는 지시사항이 포함되어 있습니다(영어만 해당). 2장의 카드는 플레이 중에 각 플레이어의 지시사항을 빠르게 참조할 수 있다. 61장의 카드는 당신이 좋아하는 MMA 기술의 흥미로운 B&W 사진들로 가득 찬 플레이 데크를 구성한다. 보통 6면 주사위(일반적으로 포함되지 않음)가 6개 필요합니다.
각 플레이어는 자신이 원하는 파이터의 종류를 빠르고 쉽게 선택하고 사용자 지정할 수 있습니다. 스트라이커, 그래플러, 혹은 둘의 균형을 만들 수 있고, 그리고 나서 당신의 특별한 스타일과 능력을 선택하면 당신은 갈 준비가 될 것이다. 당신은 3개의 빠른 단계를 거칩니다. 각 플레이어는 다이를 굴리고 현재 턴에서 가장 이동성이 좋은 플레이어를 결정하기 위해 보너스를 추가한 다음, 기동성을 얻은 플레이어가 마커를 이동하여 선수들 사이의 자세와 범위를 보여줍니다. (단거리, 장거리, 풀가드, 하프가드 등) 그런 다음 카드 대 상대를 상대합니다. 이 카드는 펀치, 킥, 엘보, 넥 홀드 또는 다양한 특수 동작일 수 있다. 주사위를 굴리고 파이터의 힘과 포지션을 조합하여 공격 성공 수준을 즉시 결정합니다. 그러면 당신의 상대도 당신에게 똑같이 한다. 그런 다음 각자 손을 다시 채우고 현재 입은 손상으로부터 회복하려고 합니다. 라운드가 끝날 때까지 프로세스를 반복합니다(드로 데크가 비어 있음).
정말 흥미진진한 것은 실제 종합격투기 시합처럼 경기가 언제든 끝날 수 있다는 점이다. 파괴적인 스트라이크나 강력한 홀드로 상대를 잡으면 경기는 순식간에 녹아웃이나 테이프아웃으로 끝난다. 두 선수 모두 언제 끝날지 모른다는 것을 알고 경기 내내 긴장하고 있다. 또한 한 명의 파이터가 자신을 지능적으로 방어할 수 없기 때문에 주심이 싸움을 멈출 때까지 적을 쓰러뜨릴 수 있습니다(너무 많은 피해를 입힘). 승리를 위한 또 다른 방법은 성공적인 공격 카드가 매 라운드마다 "심판"의 점수로 적립되어 싸움 "의 승자를 결정하는 것이다.멀리 간다.
게임을 할 때마다 독특한 파이터를 설계할 수 있기 때문에 게임을 반복해서 할 수 있습니다. 서로 다른 카드가 너무 많아서 어떤 두 매치도 결코 같지 않다. 경험자 간 경기는 대부분 10~15분 안에 끝나기 때문에 한 경기당 여러 경기를 치르게 된다. 지시서를 작성하는데 많은 주의를 기울였다. 한 사람만 읽으면 됩니다. 이 게임에는 빠른 레퍼런스 카드가 함께 제공되는데, 이 카드는 다른 사람에게 빠른 게임하는 방법을 가르치는 데 사용할 수 있습니다. 그 게임은 주머니에 들어갈 수 있도록 설계되었다. 게임 전체를 작은 플라스틱 샌드위치 봉지나 스포츠 트레이딩 카드를 담기 위해 구입한 작은 플라스틱 상자에 넣을 수 있습니다.
각각의 경기는 두 명의 선수에 의해 결정되지만, 그 경기는 멀티 플레이어 토너먼트에 이상적입니다. 경기 시간이 짧고 현재 경기가 진행 중이 아니더라도 매우 흥미로운 경기이기 때문에 여러 개의 경기 사본을 갖는 것이 권장되지만 꼭 필요한 것은 아니다.
네가 가진 건...
게임은 단순히 90 카드 덱이다. 2 카드는 게임을 위해 사용되지 않는다. 카드 중 8장은 사용하기 쉬운 풀 컬러 플레이 차트를 생성하고, 1장은 컷아웃 카운터를 포함합니다(카운터는 아무거나 사용할 수 있습니다. 8장의 카드는 카운터와 함께 파이터를 만드는 데 사용됩니다. 8장의 카드에는 지시사항이 포함되어 있습니다(영어만 해당). 2장의 카드는 플레이 중에 각 플레이어의 지시사항을 빠르게 참조할 수 있다. 61장의 카드는 당신이 좋아하는 MMA 기술의 흥미로운 B&W 사진들로 가득 찬 플레이 데크를 구성한다. 보통 6면 주사위(일반적으로 포함되지 않음)가 6개 필요합니다.
Knockouts and Tapouts: The Mixed Martial Arts Card Game allows players to each customize a fighter in mere moments and then use strategies and tactics of their own design to engage in a fast-paced, easy-to-play, mixed martial arts contest.
Each player gets to quickly and easily choose and customize the kind of fighter that they want to be. You can make a striker, grappler or a balance of both, then choose your special styles and abilities and you're ready to go. You play through 3 quick phases. Each player rolls a die and adds any bonus they have to determine which of them is the most mobile on the current turn, then the player that wins mobility moves a marker to show the posture and range between the fighters. (Short Range, Long Range, Full Guard, Half Guard etc...) He then plays a card vs his opponent. The card could be a punch, a kick, an elbow, a neck hold, or any number of various special moves. You roll dice and use your fighter's strengths combined with his position to instantly determine the success level of the attack. Your opponent then does the same to you. You each then refill your hand and attempt to recover from any damage you may currently have. You keep repeating the process until the round ends (the draw deck is empty).
The really exciting thing is that the game can end at any moment, just like in a real mixed martial arts match. If you catch your opponent with a devastating strike or lock in a powerful hold, the match ends instantly in a knockout or a tapout. Both players are on the edge of their seats throughout the whole game knowing that it could be all over at any second. You can also wear down your foe until the ref stops the fight because one fighter is unable to intelligently defend himself (He's taken too much damage). Another way to win is that successful attack cards set aside during each round count as points from the "judges" to determine a winner if the fight "Goes the distance."
You can play the game over and over again because you can design a unique fighter every time you play. There are so many different cards that no two matches are ever the same. Most matches between experienced players are finished within about 10 or 15 minutes, so you get to play multiple matches per game session. Alot of attention was put into writing the instructions. Only one person really needs to read them. The game comes with a Quick Reference Card that you can use to teach somebody how to play quickly. The game is designed to fit into a pocket. You can fit the whole game into a little plastic sandwich bag or one of those little plastic boxes that you buy to hold sports trading cards.
Each match is decided between 2 players, but the game is ideal for multi-player tournaments. Having multiple copies of the game (One for each pair of players) is recommended but not absolutely necessary because of the short playing time and the game's rare quality of being so exciting to watch even if your not in the current match being played.
What you get...
The game is simply a 90 card deck. 2 cards are not used for playing. 8 of the cards create a full color easy-to-use play chart. 1 card contains cutout counters (but you can use anything for counters). 8 of the cards (along with the counters) are used to create your fighter. 8 cards contain the instructions (English only). 2 cards provide a quick reference of the instructions for each player during play. 61 cards make up a playing deck packed with exciting B&W photos of all your favourite MMA techniques. You need 6 regular six-sided dice (not normally included).
Each player gets to quickly and easily choose and customize the kind of fighter that they want to be. You can make a striker, grappler or a balance of both, then choose your special styles and abilities and you're ready to go. You play through 3 quick phases. Each player rolls a die and adds any bonus they have to determine which of them is the most mobile on the current turn, then the player that wins mobility moves a marker to show the posture and range between the fighters. (Short Range, Long Range, Full Guard, Half Guard etc...) He then plays a card vs his opponent. The card could be a punch, a kick, an elbow, a neck hold, or any number of various special moves. You roll dice and use your fighter's strengths combined with his position to instantly determine the success level of the attack. Your opponent then does the same to you. You each then refill your hand and attempt to recover from any damage you may currently have. You keep repeating the process until the round ends (the draw deck is empty).
The really exciting thing is that the game can end at any moment, just like in a real mixed martial arts match. If you catch your opponent with a devastating strike or lock in a powerful hold, the match ends instantly in a knockout or a tapout. Both players are on the edge of their seats throughout the whole game knowing that it could be all over at any second. You can also wear down your foe until the ref stops the fight because one fighter is unable to intelligently defend himself (He's taken too much damage). Another way to win is that successful attack cards set aside during each round count as points from the "judges" to determine a winner if the fight "Goes the distance."
You can play the game over and over again because you can design a unique fighter every time you play. There are so many different cards that no two matches are ever the same. Most matches between experienced players are finished within about 10 or 15 minutes, so you get to play multiple matches per game session. Alot of attention was put into writing the instructions. Only one person really needs to read them. The game comes with a Quick Reference Card that you can use to teach somebody how to play quickly. The game is designed to fit into a pocket. You can fit the whole game into a little plastic sandwich bag or one of those little plastic boxes that you buy to hold sports trading cards.
Each match is decided between 2 players, but the game is ideal for multi-player tournaments. Having multiple copies of the game (One for each pair of players) is recommended but not absolutely necessary because of the short playing time and the game's rare quality of being so exciting to watch even if your not in the current match being played.
What you get...
The game is simply a 90 card deck. 2 cards are not used for playing. 8 of the cards create a full color easy-to-use play chart. 1 card contains cutout counters (but you can use anything for counters). 8 of the cards (along with the counters) are used to create your fighter. 8 cards contain the instructions (English only). 2 cards provide a quick reference of the instructions for each player during play. 61 cards make up a playing deck packed with exciting B&W photos of all your favourite MMA techniques. You need 6 regular six-sided dice (not normally included).
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