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BGG랭킹
BGG전체 : 1861
WARGAMES : 298
THEMATIC : 358 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.09 / 5
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디자이너
Alessio Cavatore, Tuomas Pirinen, Rick Priestley
-
아티스트
John Blanche, Alex Boyd, Talima Fox, David Gallagher, Nuala Kennedy, Karl Kopinski, Alan Merrett, Paul Smith (I), Geoff Taylor, John Wigley
-
인원
게임 소개
Necromunda가 Warhammer 40k에게 했던 것처럼 Mordheim은 Warhammer 판타지에게 했다. 게임 메카닉은 고전적인 게임 워크샵 방식으로 작동합니다.
수백 개의 미니어처를 가지고 노는 대신 1-20개의 전투대(대부분 평균 10-12개 정도)를 선택하고 다른 전투대들과 교전을 벌입니다. 잘 치면 전투 밴드가 돈, 레벨, 크기, 새로운 힘을 얻지만 형편없게 치면 사람들이 죽거나 잘려나가면서 전투 밴드가 서서히 악화됩니다.
게임들은 실제로 네크로문다와 매우 유사하지만, 판타지 설정 때문에 장거리 슛을 적게 볼 수 있고, 손싸움을 많이 할 수 있다.
수백 개의 미니어처를 가지고 노는 대신 1-20개의 전투대(대부분 평균 10-12개 정도)를 선택하고 다른 전투대들과 교전을 벌입니다. 잘 치면 전투 밴드가 돈, 레벨, 크기, 새로운 힘을 얻지만 형편없게 치면 사람들이 죽거나 잘려나가면서 전투 밴드가 서서히 악화됩니다.
게임들은 실제로 네크로문다와 매우 유사하지만, 판타지 설정 때문에 장거리 슛을 적게 볼 수 있고, 손싸움을 많이 할 수 있다.
Mordheim does to Warhammer Fantasy what Necromunda does to Warhammer 40k. The game mechanics work in classic Games Workshop fashion.
Instead of playing with hundreds of miniatures, you pick a warband of 1-20 models (most average at 10-12 or so), and fight a skirmish with other warbands. If you play well, your warband gains money, levels, size, and new powers, but play badly and your warband slowly deteriorates as people die or otherwise get dismembered.
Games actually play very similar to Necromunda but due to the fantasy setting you should see fewer long distance shots, and a lot more hand to hand fighting.
Instead of playing with hundreds of miniatures, you pick a warband of 1-20 models (most average at 10-12 or so), and fight a skirmish with other warbands. If you play well, your warband gains money, levels, size, and new powers, but play badly and your warband slowly deteriorates as people die or otherwise get dismembered.
Games actually play very similar to Necromunda but due to the fantasy setting you should see fewer long distance shots, and a lot more hand to hand fighting.
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