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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
STRATEGY : 0 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
150-300 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Nicholas Roselius
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아티스트
-
인원
게임 소개
Lords of Lore and Loot는 각 플레이어가 내부에서 왕국을 건설하고 주변을 탐색하며 다른 플레이어를 물리칠 수 있는 턴제 게임이다. 각 라운드는 수입을 계산하고, 왕국을 개선하고, 전투 부대를 훈련시키고, 플레이어의 영웅들과 함께 시골을 탐험하는 것으로 구성된다. 영웅들은 그들의 왕국에서 각 플레이어가 사용할 수 있는 다양한 전투 부대의 군대를 그들의 파벌에 따라 모을 수 있다. 그들은 그들의 왕국을 둘러싼 지역을 탐험하고, 자원, 건물, 광산, 유물을 지키는 불량 전투단을 물리칠 수 있다. 경험은 불량 전쟁 밴드와 다른 플레이어의 군대를 물리침으로써 얻을 수 있습니다. 보호된 보물들은 플레이어의 왕국과 군대를 성장시키는 데 사용될 수 있습니다.
게임은 주(턴)와 월(턴 4회)의 연속으로 진행된다. 매주 선수들은 그들의 왕국에서 금을 모은다. 매달 플레이어들은 광산과 통제된 건물에서 자원을 수집한다. 각 플레이어의 순서는 수행할 수 있는 동작으로 구성됩니다. 금을 모으다. 그들의 영웅을 그들의 이동 속도로 올려라. 이동한 경로를 따라 임의의 공간과 연계합니다. 그들의 왕국을 개선하는 데 금을 쓰십시오. 그들의 영웅을 격상시키기 위해 경험을 투자하라. 싸우는 군대를 도울 수 있는 주문과 능력을 배우십시오. 귀중한 공간을 장악하기 위해 불량 전투기나 다른 플레이어와 싸우십시오. 주사위는 d4부터 d20까지 전투와 능력 수행에 사용될 것이다. 각 플레이어는 다양한 전투 특성을 가진 유닛 목록으로 파벌을 제어하고 사용할 주사위를 묻습니다.
다른 모든 플레이어를 정복한 플레이어 또는 선택한 시나리오에 설정된 목표가 게임에서 승리합니다. 플레이어를 정복하는 것은 플레이어가 더 이상 왕국이나 영웅을 갖지 못할 때 발생한다. 그리고 나서 그들은 게임에서 제외된다. 구체적인 시나리오는 추가적인 게임 메커니즘과 승리 조건을 개략적으로 설명할 것이다. 턴 수나 제한 시간은 정해져 있지 않습니다.
게임은 주(턴)와 월(턴 4회)의 연속으로 진행된다. 매주 선수들은 그들의 왕국에서 금을 모은다. 매달 플레이어들은 광산과 통제된 건물에서 자원을 수집한다. 각 플레이어의 순서는 수행할 수 있는 동작으로 구성됩니다. 금을 모으다. 그들의 영웅을 그들의 이동 속도로 올려라. 이동한 경로를 따라 임의의 공간과 연계합니다. 그들의 왕국을 개선하는 데 금을 쓰십시오. 그들의 영웅을 격상시키기 위해 경험을 투자하라. 싸우는 군대를 도울 수 있는 주문과 능력을 배우십시오. 귀중한 공간을 장악하기 위해 불량 전투기나 다른 플레이어와 싸우십시오. 주사위는 d4부터 d20까지 전투와 능력 수행에 사용될 것이다. 각 플레이어는 다양한 전투 특성을 가진 유닛 목록으로 파벌을 제어하고 사용할 주사위를 묻습니다.
다른 모든 플레이어를 정복한 플레이어 또는 선택한 시나리오에 설정된 목표가 게임에서 승리합니다. 플레이어를 정복하는 것은 플레이어가 더 이상 왕국이나 영웅을 갖지 못할 때 발생한다. 그리고 나서 그들은 게임에서 제외된다. 구체적인 시나리오는 추가적인 게임 메커니즘과 승리 조건을 개략적으로 설명할 것이다. 턴 수나 제한 시간은 정해져 있지 않습니다.
Lords of Lore and Loot is a turn based game that allows each player to build their kingdom from within, explore their surroundings, and defeat the other players. Each round consists of accounting for income, building improvements in their kingdom, training combat units, and exploring the countryside with the player\'s heroes. The heroes can amass an army of various combat units available to each player in their kingdom according to their faction. They can explore the areas surrounding their kingdom, defeat rogue warbands guarding resources, buildings, mines, and artifacts. Experience is gained from defeating rogue warbands and another player\'s armies. Those guarded treasures can be used to grow the player\'s kingdom and armies.
The game takes place over a series of Weeks (turns) and Months (4 consecutive turns). Each week players collect gold for from their kingdom. Each month players collect resources from their mines and controlled buildings. Each player\'s turn consists of actions they can perform. Collect gold. Move their hero up to their movement speed. Engage with any space along their moved path. Spend gold on an improvement in their kingdom. Spend experience to level their hero up. Learn spells and abilities to aid their fighting armies. Fight rogue warbands or other players to take control of valuable spaces. Dice, from the d4 up to the d20, will be used to fight and perform abilities. Each player controls a faction with a set list of units with various combat characteristics and prompts for which dice to use.
The player that conquers all other players or the objectives set out in the chosen scenario wins the game. Conquering a player happens when a player no longer has a kingdom or a hero. They are then removed from the game. Specific scenarios will outline additional game mechanics and win conditions. There is no set number of turns or time limit for the game.
The game takes place over a series of Weeks (turns) and Months (4 consecutive turns). Each week players collect gold for from their kingdom. Each month players collect resources from their mines and controlled buildings. Each player\'s turn consists of actions they can perform. Collect gold. Move their hero up to their movement speed. Engage with any space along their moved path. Spend gold on an improvement in their kingdom. Spend experience to level their hero up. Learn spells and abilities to aid their fighting armies. Fight rogue warbands or other players to take control of valuable spaces. Dice, from the d4 up to the d20, will be used to fight and perform abilities. Each player controls a faction with a set list of units with various combat characteristics and prompts for which dice to use.
The player that conquers all other players or the objectives set out in the chosen scenario wins the game. Conquering a player happens when a player no longer has a kingdom or a hero. They are then removed from the game. Specific scenarios will outline additional game mechanics and win conditions. There is no set number of turns or time limit for the game.
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