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BGG랭킹
BGG전체 : 18324
CGS : 246
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Keith Rice
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아티스트
-
인원
게임 소개
Legacy\'s Allure는 임의성이 없는 사용자 지정 가능한 카드 기반 전쟁 게임입니다. 체스를 상상해보세요. 하지만 커스터마이징, 더 깊은 기계, 그리고 높은 판타지 테마가 있습니다. 레거시의 얼루어는 우아함과 접근성 때문에 "간편한 전쟁 게임"이라고 불려왔다.
각 플레이어는 "kingdom"이라고도 알려진 갑판에서 합의된 크기의 군대를 초안하여 게임을 시작한다. 그런 다음 플레이어는 교대로 이동, 공격 또는 능력 사용과 같은 단일 동작을 수행할 수 있습니다. 유닛이 동작한 후에는 라운드가 끝날 때까지 소진되어 다시 동작할 수 없다. 보드에 있는 모든 유닛이 소진되면 리프레시되고 새로운 라운드가 시작됩니다. 그 경기는 7라운드가 끝날 때 끝난다. 이때 공격하는 선수가 자신의 유닛 중 하나로 중앙 육각형을 차지하면 승리한다. 그렇지 않으면, 방어하는 선수가 이깁니다.
—디자이너의 설명
각 플레이어는 "kingdom"이라고도 알려진 갑판에서 합의된 크기의 군대를 초안하여 게임을 시작한다. 그런 다음 플레이어는 교대로 이동, 공격 또는 능력 사용과 같은 단일 동작을 수행할 수 있습니다. 유닛이 동작한 후에는 라운드가 끝날 때까지 소진되어 다시 동작할 수 없다. 보드에 있는 모든 유닛이 소진되면 리프레시되고 새로운 라운드가 시작됩니다. 그 경기는 7라운드가 끝날 때 끝난다. 이때 공격하는 선수가 자신의 유닛 중 하나로 중앙 육각형을 차지하면 승리한다. 그렇지 않으면, 방어하는 선수가 이깁니다.
—디자이너의 설명
Legacy\'s Allure is a customizable, card-based wargame with no randomness. Imagine chess but with customization, deeper mechanics, and a high-fantasy theme. Legacy\'s Allure has been called a "streamlined wargame" due to its elegance and accessibility.
Each player begins the game by drafting an army of an agreed upon size from their deck, also known as a "kingdom". Then players alternate taking turns in which they may perform a single action with one of their units: moving, attacking, or using an ability. After a unit acts, it is exhausted until the end of the round and cannot act again. Once all units on the board are exhausted, they are refreshed and a new round begins. The game ends at the end of the seventh round. At that time, the attacking player wins if they occupy the central hex with one of their units. Otherwise, the defending player wins.
—description from the designer
Each player begins the game by drafting an army of an agreed upon size from their deck, also known as a "kingdom". Then players alternate taking turns in which they may perform a single action with one of their units: moving, attacking, or using an ability. After a unit acts, it is exhausted until the end of the round and cannot act again. Once all units on the board are exhausted, they are refreshed and a new round begins. The game ends at the end of the seventh round. At that time, the attacking player wins if they occupy the central hex with one of their units. Otherwise, the defending player wins.
—description from the designer
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