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BGG랭킹
BGG전체 : 4272
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.60 / 5
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디자이너
Greg Loring-Albright, T.L. Simons
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아티스트
T.L. Simons
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인원
게임 소개
블록 바이 블록: 봉기에서 각 플레이어는 혁명가들의 파벌을 통제한다;노동자, 학생, 이웃 또는 죄수들이 경기마다 바뀌는 도시의 거리에서 경찰과 맞서 싸우고 있습니다. 시간이 다 되어 군대가 도착하기 전에 바리케이드를 쌓고, 경찰과 충돌하고, 지역을 점령하고, 쇼핑 센터를 약탈하고, 상호 원조 네트워크를 구축하고, 도시를 해방시키십시오!
게임의 목적: 전적으로 협조적으로 경기할 때는 모든 계파가 함께 승패를 가르고 경찰을 물리치고 도시를 해방시키기 위해 협력해야 한다. 도시를 해방시키려면 각 파벌은 1개의 조건 카드로 목표를 달성해야 합니다. 각 조건 카드는 해방되어야 하는 도시의 특정 구역과 직업이 세워져야 하는 곳을 지정합니다. 반협조적으로 플레이할 때 각 파벌은 게임에서 이기는 방법을 결정하는 비밀 어젠다 카드를 가지고 있다. 사회적 의제가 있는 파벌은 여전히 협력적으로 승리할 수 있다. 그러나 선봉대주의자나 종파적 의제를 가진 파벌은 혼자서만 승리할 수 있고 다른 파벌을 약화시키기 위해 은밀하게 일해야 한다.
블록 바이 블록은 라운드로 진행되며 각 라운드는 1박입니다. 카운트다운 마커는 10박이 남은 상태에서 시작됩니다. 각 밤에는 야간과 일출의 두 단계가 있습니다.
밤 시간: 밤의 단계는 각 파벌이 차례를 맞는 시기이다. 턴을 시작할 때, 도시 전역에 경찰대를 이동시키고 배치하는 경찰 작전 갑판에서 카드가 뽑힌다. 경찰의 사기가 높아지면 카드가 많아집니다. 다음으로, 그 파벌은 액션 주사위를 굴리고 그 주사위들을 그들의 블록을 사용하여 도시 주변에서 다양한 행동을 취하기 위해 사용한다. 각 블록은 5-15명으로 구성된 조직적인 그룹을 나타냅니다.
일출: 각 파벌이 차례가 된 후 반응 카드는 경찰에게 공격을 명령하고 경찰 밴은 도시 주변을 이동하도록 명령한다. 다음으로, 파벌들은 충분한 블록들이 그 지역들에 모이면 그 지역들을 해방시키고 해방 카드를 뽑을 수 있다. 또한 더 많은 조건 카드를 뽑기 위한 미팅이 있을 수 있습니다. 그리고 게임이 이겼는지 확인하는 것을 잊지 마세요! 그렇지 않으면 경찰 사기의 속도로 카운트다운을 앞으로 이동하고 다음날 밤에 시작한 다음 계속 게임을 진행합니다. 시간이 부족하거나 도시에 블록이 없는 1개 파벌이 있으면 모든 파벌이 패배합니다.
게임의 목적: 전적으로 협조적으로 경기할 때는 모든 계파가 함께 승패를 가르고 경찰을 물리치고 도시를 해방시키기 위해 협력해야 한다. 도시를 해방시키려면 각 파벌은 1개의 조건 카드로 목표를 달성해야 합니다. 각 조건 카드는 해방되어야 하는 도시의 특정 구역과 직업이 세워져야 하는 곳을 지정합니다. 반협조적으로 플레이할 때 각 파벌은 게임에서 이기는 방법을 결정하는 비밀 어젠다 카드를 가지고 있다. 사회적 의제가 있는 파벌은 여전히 협력적으로 승리할 수 있다. 그러나 선봉대주의자나 종파적 의제를 가진 파벌은 혼자서만 승리할 수 있고 다른 파벌을 약화시키기 위해 은밀하게 일해야 한다.
블록 바이 블록은 라운드로 진행되며 각 라운드는 1박입니다. 카운트다운 마커는 10박이 남은 상태에서 시작됩니다. 각 밤에는 야간과 일출의 두 단계가 있습니다.
밤 시간: 밤의 단계는 각 파벌이 차례를 맞는 시기이다. 턴을 시작할 때, 도시 전역에 경찰대를 이동시키고 배치하는 경찰 작전 갑판에서 카드가 뽑힌다. 경찰의 사기가 높아지면 카드가 많아집니다. 다음으로, 그 파벌은 액션 주사위를 굴리고 그 주사위들을 그들의 블록을 사용하여 도시 주변에서 다양한 행동을 취하기 위해 사용한다. 각 블록은 5-15명으로 구성된 조직적인 그룹을 나타냅니다.
일출: 각 파벌이 차례가 된 후 반응 카드는 경찰에게 공격을 명령하고 경찰 밴은 도시 주변을 이동하도록 명령한다. 다음으로, 파벌들은 충분한 블록들이 그 지역들에 모이면 그 지역들을 해방시키고 해방 카드를 뽑을 수 있다. 또한 더 많은 조건 카드를 뽑기 위한 미팅이 있을 수 있습니다. 그리고 게임이 이겼는지 확인하는 것을 잊지 마세요! 그렇지 않으면 경찰 사기의 속도로 카운트다운을 앞으로 이동하고 다음날 밤에 시작한 다음 계속 게임을 진행합니다. 시간이 부족하거나 도시에 블록이 없는 1개 파벌이 있으면 모든 파벌이 패배합니다.
In Bloc by Bloc: Uprising, each player controls a faction of revolutionaries—Workers, Students, Neighbors, or Prisoners—fighting against the police in the streets of a city that changes with each game. Build barricades, clash with police, occupy districts, loot shopping centers, build mutual aid networks, and liberate the city before time runs out and the military arrives!
Object of the Game: When playing fully cooperatively, all factions win or lose together and must cooperate to defeat the police and liberate the city. To liberate the city, each faction must complete the objectives on 1 Conditions card. Each Conditions card specifies certain districts of the city that must be liberated and where occupations must be built. When playing semi-cooperatively, each faction has a secret Agenda card that determines how it wins the game. Factions with Social Agendas can still win together cooperatively. But a faction with a Vanguardist or Sectarian Agenda can only win alone and must work covertly to undermine the other factions.
Bloc by Bloc is played in rounds and each round is 1 night. The countdown marker starts with 10 nights remaining. Each night has 2 phases, Nighttime and Sunrise.
Nighttime: The Nighttime phase is when each faction takes its turn. At the start of a turn, cards are drawn from the Police Ops deck that move and deploy police squads across the city. Higher Police Morale means more cards. Next, the faction rolls action dice and spends those dice to take various actions around the city using their blocs. Each bloc represents an organized group of 5-15 people.
Sunrise: After each faction has taken its turn, the Reaction card orders police to attack and police vans to move around the city. Next, factions may liberate districts and draw Liberation cards if enough blocs are gathered in those districts. There might also be a meeting to draw more Conditions cards. And don’t forget to check if the game has been won! If not, move the countdown forward at the speed of Police Morale, start the next night, and continue playing. If time runs out or any 1 faction has no blocs in the city, all factions lose.
Object of the Game: When playing fully cooperatively, all factions win or lose together and must cooperate to defeat the police and liberate the city. To liberate the city, each faction must complete the objectives on 1 Conditions card. Each Conditions card specifies certain districts of the city that must be liberated and where occupations must be built. When playing semi-cooperatively, each faction has a secret Agenda card that determines how it wins the game. Factions with Social Agendas can still win together cooperatively. But a faction with a Vanguardist or Sectarian Agenda can only win alone and must work covertly to undermine the other factions.
Bloc by Bloc is played in rounds and each round is 1 night. The countdown marker starts with 10 nights remaining. Each night has 2 phases, Nighttime and Sunrise.
Nighttime: The Nighttime phase is when each faction takes its turn. At the start of a turn, cards are drawn from the Police Ops deck that move and deploy police squads across the city. Higher Police Morale means more cards. Next, the faction rolls action dice and spends those dice to take various actions around the city using their blocs. Each bloc represents an organized group of 5-15 people.
Sunrise: After each faction has taken its turn, the Reaction card orders police to attack and police vans to move around the city. Next, factions may liberate districts and draw Liberation cards if enough blocs are gathered in those districts. There might also be a meeting to draw more Conditions cards. And don’t forget to check if the game has been won! If not, move the countdown forward at the speed of Police Morale, start the next night, and continue playing. If time runs out or any 1 faction has no blocs in the city, all factions lose.
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