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Rome, LLC.: From Heraclius to Manzikert (2022)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-900 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

로마, LLC.는 서기 613년 클로타르 2세에 의해 프랑크 왕국이 통일된 이후부터 로마노스 4세 황제가 만지케르트에서 셀주크 투르크에게 참패한 1071년까지 동로마 제국과 서프랑크 제국이 벌인 게임이다.헤라클리우스는 서기 610년에 포카스 황제를 전복시켰지만, 페르시아와의 오랜 전쟁으로 비잔티움 제국은 약화되었고, 이 전쟁은 이슬람과 아바르족, 불가르족, 슬라브족의 침략으로 거의 붕괴되었다. 제국은 그리스 화재의 비밀인 콘스탄티노폴리스의 테오도시우스 성벽과 야만인들에게 빼앗긴 영토를 재탈환한 요한 쿠르쿠아스, 요한 치미스케스, 불가르킬러 바실과 같은 유능한 지도자들 덕분에 살아남았다.서기 613년에 클로타르 2세가 프랑크 왕국을 통일했지만, 그의 무능한 후계자들은 732년 투르에서 이슬람 침략을 격퇴한 군벌 샤를 마르텔로 대체되었다. 그의 손자 샤를마뉴는 독일, 스페인, 이탈리아를 침공했고 서기 800년에 서로마 제국을 부활시키면서 교황 레오 3세에 의해 황제의 자리에 올랐다. 이전의 프랑크 제국과 마찬가지로, 프랑크 제국은 내전으로 분열되고, 노르드인과 마자르인들에 의해 황폐화되었다. 카롤링거 왕조의 마지막 통치자는 서기 987년에 죽었고 제국은 전쟁 중인 왕국들로 분열되었다.

두 플레이어가 로마, LLC. 동비잔틴 제국과 서프랑크 제국을 지배하는 플레이어와 경기할 수 있습니다. 비잔티움 제국은 더 크고 부유한 제국을 가지고 있지만, 그들의 적들은 더 위험합니다. 프랑크인들의 경제가 약해지면서 국경을 지키기 위해 동맹국과 영주들에게 더 의존하게 되었고, 왕국을 제국으로 확장해야 했다. 각각은 아랍인, 아바르인, 불가르인, 마자르인, 무어인, 노르드인, 루스인, 색슨인, 셀주크인, 슬라브인에 대항하여 자신의 정치인과 부대와 함께 자신의 게임을 한다. 이 게임은 플레이어가 한 제국을 지배하거나 동시에 둘 다 지배하면서 혼자서 플레이할 수 있다.

각 제국에는 황제, 왕, 총독, 또는 반란군이 되는 그들만의 정치인들이 있다. 그들은 그들의 군사, 행정, 종교, 그리고 음모 능력으로 평가되며, 각각 특별한 능력을 가지고 있다. 성 보니파시오는 프랑크 교회와 독일의 전도사를 개혁했고, 1개의 군사적 능력, 4개의 행정적 능력, 5개의 종교적 능력, 2개의 음모 능력, 그리고 개종자의 특별한 능력을 가진 서양 정치가도 개혁했다.

이 지도에는 지방들이 그들 자신의 통치자들과 함께 명령으로 그룹화되어 있는데, 그들은 세금을 징수하고, 반란자들을 진압하고, 전쟁을 치르지만, 그들의 황제나 반란자들을 암살하고 내전을 일으킬 수도 있다. 황제 카운터는 명령과 규칙을 변경하고 새로운 왕조의 어떤 정치인들이 그들의 능력(또는 그것의 부족)에 관계없이 황제가 될 것인지를 결정하는 데 사용된다.
기병대, 근위대, 보조군, 요새, 함대는 전쟁과 수비 지역과 싸우기 위해 사용되며, 일부 지역은 동맹국이나 영주들이 야만인들로부터 국경을 보호하기 위해 보유한다. 적군의 지도자와 전쟁은 이 지방에서 저 지방으로 이동하여, 반란을 조장하고 제국을 축소시킨다. 전쟁을 치르는 것은 전쟁을 없애고, 위신을 높이고, 불안을 줄이고, 금을 생산하고, 지방을 합병하는 승리를 가져올 수도 있지만, 재앙이나 유혈 사태로 이어질 수도 있다.


승리는 제국 행정, 지방 병합, 전쟁 격퇴, 위신 사업 자금 조달 등으로 얻는 위신을 쟁취함으로써 결정된다. 야만인들에게 콘스탄티노플과 로마를 모두 잃게 되면 패배를 초래하지만, 파산과 불안은 제국을 파멸로 몰고 갈 수도 있다.

Rome, LLC.는 Rome, Inc.(ATO 53)의 시스템을 사용합니다. 각각의 턴은 5-10년을 나타내며, 각 시나리오에서 10번의 턴이 있다. 5가지 시나리오는 610 CE, 711 CE, 814 CE, 888 CE, 973 CE에서 시작되며 캠페인 게임으로 결합될 수 있다. 플레이어는 1500년의 역사를 다루는 17개의 연속적인 시나리오를 플레이할 수 있도록 로마, Inc.와 IInc.의 로마 시나리오를 계속할 수 있다.

—디자이너의 설명

Rome, LLC. is a game of the Eastern Byzantine Empire and Western Frankish Empire from the unification of the Frankish Kingdom by King Chlothar II in 613 CE. to the disastrous defeat of Emperor Romanos IV to the Seljuk Turks at Manzikert in 1071 CE, which precipitated the Crusades.
Heraclius overthrew the Emperor Phocas in 610 CE, but his prolonged war with Persia weakened the Byzantine Empire, which almost collapsed to the might of Islam and the invading Avars, Bulgars, and Slavs. The Empire survived thanks to the Theodosian Walls of Constantinople, the secret of Greek Fire, and capable leaders such as John Kurkuas, John Tzimiskes, and Basil the Bulgar-Killer, who reconquered territory lost to the barbarians.

King Chlothar II united the Frankish Kingdom in 613 CE, but his inept successors were replaced by the warlord Charles Martell, who repelled the Islamic Invasion at Tours in 732 CE. His grandson Charlemagne invaded Germany, Spain, and Italy and in 800 CE was crowned Emperor by Pope Leo III, reviving the Western Roman Empire. Like its predecessor the Frankish Empire slowly fell apart, divided by civil war, and devastated by Norse and Magyar raiders. The last Carolingian ruler died in 987 CE and the empire split into warring kingdoms.

Two players may play Rome, LLC. one controlling the Eastern Byzantine Empire and the other the Western Frankish Empire. The Byzantines have the larger, wealthier, empire, but their enemies are more dangerous. The weaker economy of the Franks makes them more dependent on allies and marcher lords to guard the frontier and must expand their kingdom into an empire. Each plays their own game side-by-side, with their own statesmen and units, co-operating against invading Arabs, Avars, Bulgars, Magyars, Moors, Norse, Rus, Saxons, Seljuks, and Slavs. The game may be played solitaire, with the player either controlling one empire, or both at the same time.

Each empire has its own statesmen who are made emperors, kings, governors, or rebels. They are rated for their military, administration, religion, and intrigue abilities, and each has a special ability. St Boniface reformed the Frankish Church and the evangelist of Germany, so is a Western Statesman with 1 Military ability, 4 Administration ability, 5 Religious ability, 2 Intrigue ability, and the Convert special ability.

The map has provinces grouped into commands with their own governors, who collects taxes, quells insurgents, fights wars, but may assassinate their emperor or rebel and start a civil war. Emperors counters are used to change commands and rules and determine which statesmen of the new dynasty will become emperor, regardless of their abilities (or lack thereof).
Cavalry, Guards, Auxilia, Forts, and Fleets are used to fight wars and garrison provinces, with some provinces held by allies or marcher lords to protect the frontier from barbarians. Enemy leaders and wars move from province to province until defeated, encouraging revolts, and shrink the empires. Fighting a war may result in a triumph, which removes the war, increases prestige, reduces unrest, generates gold, and annexes provinces, but may also lead to a disaster or bloody stalemate.

Victory is determined by winning Prestige, which is earned by imperial administration, annexing provinces, defeating wars, and financing prestige projects. The loss of both Constantinople and Rome to the barbarians results in defeat, but bankruptcy and unrest can also drive an empire to destruction.

Rome, LLC. uses the system from Rome, Inc. (ATO 53). Each turn represents 5-10 years, with 10 turns in each scenario. The five scenarios start in 610 CE, 711 CE, 814 CE, 888 CE, and 973 CE which may be combined into campaign games. Players may continue the scenarios from Rome, Inc. and Rome, IInc. into Rome, LLC. allowing them to play 17 consecutive scenarios covering 1500 years of history.

—description from the designer

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