Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 13759

  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-20 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.67 / 5

게임 소개

게임 아이디어
게임은 12라운드로 진행되며, 매번 주사위가 새로 떨어진다. 다른 관점에서 모든 사람을 제외하고는 모두 동일한 결과를 봅니다. 각각의 선수들은 항상 그에게 가장 좋은 득점 부문을 찾으려고 노력한다.
그러나 주의사항:
각 카테고리는 경기당 1회만 가능합니다! 주사위가 항상 컵 아래로 그렇게 빨리 사라지지 않는다면 지금까지 아주 쉽다; 단기적으로 누가 가장 좋은 결과를 얻었는가? 그리고 어떤 범주에서 결국 더 달성해야 했을까요?

게임의 목표
최종적으로 총점이 가장 높은 선수가 DICE CUP-Challenge를 획득합니다!

준비물
주사위를 컵에 넣으세요. 각 선수는 득점표와 펜을 받고, 자신의 이름을 그것을 위해 고안된 수직선에 적는다. 이제 선발 선수가 선택되어 출발합니다게임 플레이
선발 선수는 주사위를 굴리기 시작하지만, 여전히 모든 사람이 동시에 플레이한다.
각 라운드는 8단계로 구성되어 있습니다:

모든 주사위를 컵에 넣습니다.
그 위에 손을 올리고 잘 흔드세요.
주사위가 있는 컵을 돌려 테이블 위에서 뒤집어서 모든 주사위가 컵 아래에 숨겨져 있습니다.
컵을 3초 정도 들어 올린다(시간을 재려면 천천히 „라는 슬로건을 말한다);컵 – 눈을 위로 들어 올립니다. 주사위는 같은 시간 동안 모든 사람들이 분명히 볼 수 있어야 한다.
그리고 나서 컵은 실수로 뒤집히지 않도록 조심스럽게 다시 주사위 위에 놓인다.
이제 각 플레이어는 자신이 가치를 매기고자 하는 범주의 상자의 작은 원 안에 십자 기호를 설정합니다. 당신은 당신의 손을 조준경으로 사용할 수 있다. 십자가가 설정되면 더 이상 변경할 수 없습니다.
모두가 준비되면 플레이어는 다시 컵을 들어 옆으로 치워 모든 플레이어가 주사위 결과를 다시 볼 수 있습니다.
이제 모두가 자신의 결과를 중시하고 해당 분야에 포인트를 적는다(김사례는 평가 참조). 컵을 시계 방향으로 돌리세요. 다음 라운드가 시작됩니다. 중요: 때때로 주사위는 서로 겹쳐진다. 그럼 주사위 굴리기를 즉시 반복해야 합니다!


평가 및 예시


상단에서 „4만 계산“를 선택한 사람은 4(5개는 5개, 6개는 6개)를 곱한다. 예: 3회 4: 3 x 4 = 12점
색상에 대한 십자 기호를 설정한 사람(예: „blue“)은 중간 부분에서 이 색상의 주사위 두 개의 눈만 세고 합계를 메모한다. „더블“를 선택한 김 5 + 6 = 11 포인트
같은 색상의 „더블“ 각각에 대해 10 포인트를 적을 수 있다. 예: 1 „ double“(빨간색) = 10점
„모두 2, 3“로 표시한 사람은 1, 2, 3을 표시하는 모든 주사위 핀을 추가합니다. 예) 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 3 + 3 = 13점
누가 „를 선택했는지;DICE CUP“, 모든 주사위의 피프를 추가하고 합계를 메모합니다. 예) 1 + 1 + 2 + 2 + 2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 4 + 5 + 6 = 36 포인트 각 평가 후 선택된 카테고리 * 빨간색 사각형 옆의 점은 당연히 현재 게임에서 삭제됩니다.

게임 종료
그 경기는 12라운드를 치른 후에 끝난다. 마지막 라운드에서 컵은 세 번째 플레이 단계 이후에 옆에 둘 수 있으며, 마지막 평가(각 개인의 마지막 카테고리에 대한)가 한 번에 이루어진다. 그 후, 모든 플레이어는 자신의 득점 시트에 세 부분의 포인트를 추가하고, 이 목적을 위해 제공된 필드에 합계를 전송하고 총 금액을 계산한다.
총금액이 가장 많은 플레이어가 DICE CUP-Challenge를 획득합니다!

변형:
The „눈뜨는 시간은 선수들이 좋아하거나 경험에 따라 달라질 수 있다. 예를 들어, 프로 선수들은 시간을 2초로 단축할 수 있다. 초보자와 젊은 선수들은 연장할 수 있다. 모든 플레이어는 항상 동일한 시간을 사용할 수 있습니다; 여러 게임을 동시에 하는 것도 재미있다. 선수들은 각 카테고리에 채워넣고 가치를 매길 두 개 이상의 열을 가지고 있다.

재밌게 놀아요!

GAME IDEA
The game is played in 12 rounds in which the dice fall anew each time. All see the same result but everybody from another perspective. Each player always tries to find the best scoring category for him.
But attention:
Each category is available only once per game! So far so easy, if only the dice would not always disappear under the cup again so fast … Who has grasped the best result in the short term? And in which category would eventually have been more to achieve?

GOAL OF THE GAME
The player with the highest total score in the end wins the DICE CUP-Challenge!

PREPARATION
Put the dice in the cup. Each player gets a scoring sheet and a pen – and writes down his name on the up right line intended for it. Now a starting player is chosen and off we go!

GAME PLAY
The starting player starts rolling the dice but still everybody plays always simultaneously.
Each round consists of 8 steps:

Put all dice in the cup.
Your hand above it and shake it well.
Turn around the cup with the dice and overthrow it on the table so all dice are hidden underneath the cup.
Lift up the cup for about 3 seconds (to measure the time, slowly say the following slogan: „Lift the cup – eyes up“). The dice must be clearly visible for everybody for the same amount of time.
Then the cup is put over the dice again carefully so that they are not turned over accidentally.
Now each player sets a cross in the little circle of the box in the category he wants to value. You can use your hand as a sight screen. Once the cross is set it may not be changed anymore.
When everybody is ready the player lifts the cup again and puts it aside so the dice result is visible for all players again.
Now everybody values his result and writes the points in the corresponding field (Example Kim see valuation). Pass the cup on in clockwise direction. The next round starts. Important: Sometimes the dice lie on top of each other. Then the dice roll must be repeated immediately!


VALUATION AND EXAMPLES

Who has chosen „count fours only“ in the upper part, multiplies the number of fours with 4 (of fives with 5, of sixes with 6). E.g. three time 4: 3 x 4 = 12 points
Who has set a cross for a colour, e.g. „blue“, in the middle part, only counts the eyes of the two dice in this colour and notes down the sum. Scoring of Kim 5 + 6 = 11 points
Who has chosen „double“, may note down 10 points for each „double“ of the same colour. E.g. one „double“ (red) = 10 points
Who has marked „all ones, twos and threes“, adds all dice pips which show ones, twos and threes. E.g. 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 3 + 3 = 13 points
Who has chosen „DICE CUP“, adds the pips of all dice and


notes down the sum. E.g. 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 +5 + 6 = 36 points After each valuation the respective selected category * The dot next to the red square is used for better is of course dropped for the current game.

END OF THE GAME
The game ends after 12 played rounds. In the last round the cup can be left aside after the third playing step, and the last valuation (for the respective individual last category) is done at once. Afterwards every player adds the points of the three parts on his scoring sheet, transmits the sum into the fields provided for this purpose and calculates the total amount.
The player with the highest total amount wins the DICE CUP-Challenge!

VARIATIONS:
The „Eyes up time“ may vary as the players like or by experience. Pro players can shorten the time to 2 seconds, for example. Beginners and younger players may extend it. All players always have the same length of time available … It is also much fun to play several games simultaneously. The players have two or more columns in each category to fill in and value.

Have fun playing!

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 455

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 430

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 369

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 330

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 599

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 602

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 698

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 913

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1004

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 579

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 491

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 355

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 733

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 435

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News