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BGG랭킹
BGG전체 : 10840
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인원
2-3 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.20 / 5
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디자이너
Jonas Jones
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아티스트
Jonas Jones, Christopher Stenseth
-
인원
게임 소개
18Svea는 18XX 게임 중 가장 작고 빠른 게임 중 하나로, 총 10개의 헥사스만 있는 지도에서 2시간 미만의 재생 시간을 갖는다. 두 명 또는 세 명의 플레이어를 위해 설계되었습니다.
선수들은 1850년부터 스웨덴 중부지역을 중심으로 철도망을 구축해 운영함으로써 돈을 벌 기회를 예견하는 철도사업가들이다. 이 게임은 지도상의 서로 다른 스웨덴 도시에 기반을 둔 가상의 열차 회사 5개를 포함하고 있다.
18Svea의 게임은 정해진 라운드 세트를 따른다. 철도 회사가 철도망을 확장하고, 기차역을 설립하고, 기차를 운영하며, 주주들에게 돈을 벌 때 플레이어가 이용 가능한 기차 회사에 대한 개인 주주 투자를 관리할 때 SR(Four Stock Rounds)은 운영 라운드(Operation Rounds)가 7개 혼합된 형태이다. 이 게임은 또한 모든 게임이 다르다는 것을 보장하는 8개의 전략 카드를 포함하고 있다. 게임이 끝나면 돈과 회사 주식을 합친 재산이 가장 많은 플레이어가 게임에서 승리한다.
18 스베아는 프란시스 트레셤이 원래 개발했거나 영감을 받은 환상적인 18XX 기차 게임에서 크게 영감을 받았으며, 일반적으로 플레이 중 주사위 굴리기나 다른 무작위 이벤트를 포함하지 않는다. 전략 카드의 덱을 섞고 오프보드 연결 위치를 결정할 때 잠재적으로 한 번 주사위를 굴리는 것 외에도, 플레이어는 게임을 하는 동안 서로를 앞지르고 앞지르는 자신의 능력에 의존해야 한다. 18Svea에서 행운의 요소는 작고, 선수 상호작용 요소는 이미 1라운드부터 매우 높다.
선수들은 1850년부터 스웨덴 중부지역을 중심으로 철도망을 구축해 운영함으로써 돈을 벌 기회를 예견하는 철도사업가들이다. 이 게임은 지도상의 서로 다른 스웨덴 도시에 기반을 둔 가상의 열차 회사 5개를 포함하고 있다.
18Svea의 게임은 정해진 라운드 세트를 따른다. 철도 회사가 철도망을 확장하고, 기차역을 설립하고, 기차를 운영하며, 주주들에게 돈을 벌 때 플레이어가 이용 가능한 기차 회사에 대한 개인 주주 투자를 관리할 때 SR(Four Stock Rounds)은 운영 라운드(Operation Rounds)가 7개 혼합된 형태이다. 이 게임은 또한 모든 게임이 다르다는 것을 보장하는 8개의 전략 카드를 포함하고 있다. 게임이 끝나면 돈과 회사 주식을 합친 재산이 가장 많은 플레이어가 게임에서 승리한다.
18 스베아는 프란시스 트레셤이 원래 개발했거나 영감을 받은 환상적인 18XX 기차 게임에서 크게 영감을 받았으며, 일반적으로 플레이 중 주사위 굴리기나 다른 무작위 이벤트를 포함하지 않는다. 전략 카드의 덱을 섞고 오프보드 연결 위치를 결정할 때 잠재적으로 한 번 주사위를 굴리는 것 외에도, 플레이어는 게임을 하는 동안 서로를 앞지르고 앞지르는 자신의 능력에 의존해야 한다. 18Svea에서 행운의 요소는 작고, 선수 상호작용 요소는 이미 1라운드부터 매우 높다.
18Svea is one of the smallest and fastest 18XX games around with less than two hours playtime taking place on a map with only ten hexes in total. Designed for two or three players.
The players are railroad entrepreneurs who foresee an opportunity to make money by establishing and running railroad companies developing a railroad network centered around the middle part of Sweden from 1850 and onwards. The game contains five fictional train companies based in different Swedish cities on the map.
A game of 18Svea follows a fixed set of rounds. Four Stock Rounds (SR) when players manage their private shareholder investments in available train companies mixed with seven Operations Rounds (OR) when train companies expand their rail network, establish train stations, run trains, and generate money to its shareholders. The game also contains eight strategy cards which ensures that every game will be different. When the game ends, the player with highest combined wealth in money and company shares wins the game.
18Svea is heavily inspired by the fantastic 18XX train games originally developed or inspired by Francis Tresham and do not normally involve dice rolling or other random events during play. Apart from shuffling the deck of strategy cards and potentially rolling one die once when determining the placement of an off-board connection, players must rely on their own ability to outwit and outmaneuver each other while playing. In 18Svea the luck factor is small, and the player interaction factor is very high already from round one.
The players are railroad entrepreneurs who foresee an opportunity to make money by establishing and running railroad companies developing a railroad network centered around the middle part of Sweden from 1850 and onwards. The game contains five fictional train companies based in different Swedish cities on the map.
A game of 18Svea follows a fixed set of rounds. Four Stock Rounds (SR) when players manage their private shareholder investments in available train companies mixed with seven Operations Rounds (OR) when train companies expand their rail network, establish train stations, run trains, and generate money to its shareholders. The game also contains eight strategy cards which ensures that every game will be different. When the game ends, the player with highest combined wealth in money and company shares wins the game.
18Svea is heavily inspired by the fantastic 18XX train games originally developed or inspired by Francis Tresham and do not normally involve dice rolling or other random events during play. Apart from shuffling the deck of strategy cards and potentially rolling one die once when determining the placement of an off-board connection, players must rely on their own ability to outwit and outmaneuver each other while playing. In 18Svea the luck factor is small, and the player interaction factor is very high already from round one.
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