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BGG랭킹
BGG전체 : 14645
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Péter Szöllősi
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아티스트
Tari József
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인원
게임 소개
남미, 1930년. 세계에서 가장 유명한 고고학자들은 비밀 동맹을 맺고 가장 귀중한 보물을 찾기 위해 전 대륙을 샅샅이 뒤졌다.<그것은 성공이었고, 그들은 축복받고 저주받은 차차포야 인디언들의 유물을 수집했다.
그러나 전리품을 분배하는 것에 관해서는, 그들은 동의할 수 없었기 때문에, 교활하고 허세를 부리며 서로를 앞지르려고 했다.누가 가장 귀중한 보물을 집으로 가져갈 것인가? 가장 힘이 세거나, 가장 힘이 세거나, 가장 똑똑하거나?모든 것은 시기와 올바른 공예품에 달려 있는데, 탐욕 때문에 부츠를 거기에 놓기가 쉬운 모든 느슨한 것들을 움켜쥐기 때문이다.
설상가상으로, 몇몇 불청객들(The Triad, and the Secret Service)이 체크인을 했습니다.
선발 선수가 3장의 보물 카드를 골라 다른 선수들에게 보여주고 1장은 몰래 버리고 1장은 아래로, 1장은 위로 내려놓는다.
플레이어들은 이 보물 카드에 입찰하기 시작하고 승자는 둘 다 가져간다. 플레이어는 동일한 가치의 동전과 모험가 카드로 입찰해야 하며 라운드가 끝날 때 모든 플레이어는 모험가 카드 한 장만 받는다.
만약 누군가가 같은 종류의 보물 카드를 너무 많이 모으면, 그/그녀는 게임에서 탈락한다.
가장 높은 점수를 받은 선수( 탈락하지 않은 선수)가 게임에서 승리합니다.
두 번째 판의 변경 사항:
더 많은 리더 및 모험가 카드
새 트레져 카드
드로잉 데크 및 폐기 더미용 보드
입찰 및 토큰 구매를 위한 코인
25개가 추가되었습니다. 새로운 입찰 규칙과 다른 플레이어와의 더 많은 상호 작용을 위해 기본 r이 약간 변경되었습니다ules
더 많은 재생성, 그리고 도전과 즐거움!
그러나 전리품을 분배하는 것에 관해서는, 그들은 동의할 수 없었기 때문에, 교활하고 허세를 부리며 서로를 앞지르려고 했다.누가 가장 귀중한 보물을 집으로 가져갈 것인가? 가장 힘이 세거나, 가장 힘이 세거나, 가장 똑똑하거나?모든 것은 시기와 올바른 공예품에 달려 있는데, 탐욕 때문에 부츠를 거기에 놓기가 쉬운 모든 느슨한 것들을 움켜쥐기 때문이다.
설상가상으로, 몇몇 불청객들(The Triad, and the Secret Service)이 체크인을 했습니다.
선발 선수가 3장의 보물 카드를 골라 다른 선수들에게 보여주고 1장은 몰래 버리고 1장은 아래로, 1장은 위로 내려놓는다.
플레이어들은 이 보물 카드에 입찰하기 시작하고 승자는 둘 다 가져간다. 플레이어는 동일한 가치의 동전과 모험가 카드로 입찰해야 하며 라운드가 끝날 때 모든 플레이어는 모험가 카드 한 장만 받는다.
만약 누군가가 같은 종류의 보물 카드를 너무 많이 모으면, 그/그녀는 게임에서 탈락한다.
가장 높은 점수를 받은 선수( 탈락하지 않은 선수)가 게임에서 승리합니다.
두 번째 판의 변경 사항:
더 많은 리더 및 모험가 카드
새 트레져 카드
드로잉 데크 및 폐기 더미용 보드
입찰 및 토큰 구매를 위한 코인
25개가 추가되었습니다. 새로운 입찰 규칙과 다른 플레이어와의 더 많은 상호 작용을 위해 기본 r이 약간 변경되었습니다ules
더 많은 재생성, 그리고 도전과 즐거움!
South-America, 1930. The world’s most famous archeologists formed a secret alliance and searched through the whole continent for the most valuable treasures.
It was a success, they collected the artifacts of the Chachapoya indians, blessed and cursed as well.
But when it came to distribute the booty, they couldn’t agree, so with cunning and bluffing they tried to outsmart each other.
Who will take home the most valuable treasures? The toughest, the strongest or the smartest?
Everything depends on timing and the right artifact, because grasp all loose all…it’s easy to leave one’s boots there because of greed.
To make things worse, some uninvited guests (The Triad, and the Secret Service) checked in.
The starting player chooses 3 treasure cards, shows them to the other players, throws away 1 secretly and puts down 1 face down and 1 face up.
The players start bidding on these treasure cards and the winner takes both. Players must bid with coins and adventurer cards of the same value - but variable number of cards - and at the end of the round all players get only 1 adventurer card.
If someone collects too much treasure card of the same kind, he/she is eliminated from the game.
The player with the highest score (who is not eliminated) wins the game.
The Changes in the Second edition:
More Leader and Adventurer cards
New Treasure Cards
Board for the drawing deck and discard pile
Coins for bidding and buying tokens
25 Endbonus Tokens added for more strategy
New bidding rules and more interaction with other players
Slightly changed basic rules
More replayability, and challenges and fun!
It was a success, they collected the artifacts of the Chachapoya indians, blessed and cursed as well.
But when it came to distribute the booty, they couldn’t agree, so with cunning and bluffing they tried to outsmart each other.
Who will take home the most valuable treasures? The toughest, the strongest or the smartest?
Everything depends on timing and the right artifact, because grasp all loose all…it’s easy to leave one’s boots there because of greed.
To make things worse, some uninvited guests (The Triad, and the Secret Service) checked in.
The starting player chooses 3 treasure cards, shows them to the other players, throws away 1 secretly and puts down 1 face down and 1 face up.
The players start bidding on these treasure cards and the winner takes both. Players must bid with coins and adventurer cards of the same value - but variable number of cards - and at the end of the round all players get only 1 adventurer card.
If someone collects too much treasure card of the same kind, he/she is eliminated from the game.
The player with the highest score (who is not eliminated) wins the game.
The Changes in the Second edition:
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