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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Wilhelm Su
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아티스트
-
인원
게임 소개
스카이웨이에서, 당신은 악명높게 복잡한 교통 교차로를 설계하는 책임을 맡고 있는 도시 계획가이다. 덱을 통과하는 세 번 이상의 패스를 통해 랜덤 마켓에서 카드 스택을 작성할 수 있습니다. 이 카드 스택은 3x3 그리드에 배치됩니다. 그러나 각 그리드 셀은 3개의 카드만 높이 쌓을 수 있습니다. 더 이상 쌓이지 않고 하단 카드는 폐기됩니다. 4개의 슈트 각각에 대해 최소 5개의 카드 증가 경로를 만드는 것이 목표입니다.
스카이웨이는 윌 수가 만든 규칙이 있고 그의 ""의 일부로 온라인에서 무료로 이용할 수 있는 규칙이 있는 일반 플레이 카드 한 벌로 플레이할 수 있는 솔로 패턴 구축 게임이다;Isaludo " 시리즈. 각 턴에서 플레이어는 카드 더미를 시장에 거래한 다음 3x3 그리드 안에 구축할 하나의 스택을 선택한다. 갑판을 통과하는 세 번 이상의 패스에서 플레이어는 각 슈트에 다섯 개의 카드 시퀀스를 생성하는 방식으로 그리드를 구성하려고 한다. 즉, 카드가 다른 슈트 경로를 우회하거나 교차할 수 있는 경로이다. 문제는 그리드의 각 사각형이 카드 스택을 3개 높이만 유지할 수 있다는 것이고, 한 경로를 완료하는 데 필요한 하나의 카드를 배치하면 다른 경로에 중요한 카드가 폐기될 수 있습니다.
지도를 만들기 위해 타일을 배열하는 것은 Suberbia나 Sprrowopolis와 같은 많은 훌륭한 도시 건설 게임의 초석이다. 그러나 이 장르의 대부분의 게임은 단순한 랭크 앤 슈트 시스템이 제공할 수 있는 것보다 각 카드에 대한 더 많은 정보를 요구한다. 스카이웨이는 데크테트 게임 옥테라덴에서 힌트를 얻었다. 하나의 공간 위에 하나 이상의 “suit”가 있을 수 있게 함으로써, 그 길들은 서로 교차하고 서로 엮여 작고 촘촘한 퍼즐을 만들 수 있다.
스카이웨이는 윌 수가 만든 규칙이 있고 그의 ""의 일부로 온라인에서 무료로 이용할 수 있는 규칙이 있는 일반 플레이 카드 한 벌로 플레이할 수 있는 솔로 패턴 구축 게임이다;Isaludo " 시리즈. 각 턴에서 플레이어는 카드 더미를 시장에 거래한 다음 3x3 그리드 안에 구축할 하나의 스택을 선택한다. 갑판을 통과하는 세 번 이상의 패스에서 플레이어는 각 슈트에 다섯 개의 카드 시퀀스를 생성하는 방식으로 그리드를 구성하려고 한다. 즉, 카드가 다른 슈트 경로를 우회하거나 교차할 수 있는 경로이다. 문제는 그리드의 각 사각형이 카드 스택을 3개 높이만 유지할 수 있다는 것이고, 한 경로를 완료하는 데 필요한 하나의 카드를 배치하면 다른 경로에 중요한 카드가 폐기될 수 있습니다.
지도를 만들기 위해 타일을 배열하는 것은 Suberbia나 Sprrowopolis와 같은 많은 훌륭한 도시 건설 게임의 초석이다. 그러나 이 장르의 대부분의 게임은 단순한 랭크 앤 슈트 시스템이 제공할 수 있는 것보다 각 카드에 대한 더 많은 정보를 요구한다. 스카이웨이는 데크테트 게임 옥테라덴에서 힌트를 얻었다. 하나의 공간 위에 하나 이상의 “suit”가 있을 수 있게 함으로써, 그 길들은 서로 교차하고 서로 엮여 작고 촘촘한 퍼즐을 만들 수 있다.
In Skyway, you are a city planner in charge of designing a notoriously convoluted traffic interchange. Over three passes through the deck, you will be drafting stacks of cards from a random market, which you’ll place into a 3x3 grid. However, each grid cell may only be stacked three cards high - any more and the bottom cards get discarded. Your aim is to create a path of at least 5 increasing cards for each of the four suits.
Skyway is a solo pattern-building game playable with a deck of regular playing cards, with rules created by Wil Su and made available free online as part of his "Isaludo" series. On each turn, the player deals stacks of cards to a market, and then chooses one stack to build inside a 3x3 grid. Over three passes through the deck, the player tries to construct the grid in such a way as to create a five-card sequence in each suit -- a pathway formed by the cards that can snake around or intersect with the other suits\' pathways. The catch is that each square on the grid can only hold a stack of cards three high, and placing the one card needed to complete one pathway may very well cause a card crucial to another pathway to be discarded.
Arranging tiles to create maps is a cornerstone of many great city-building games like Suburbia and Sprawlopolis. However, most games of this genre require more information on each card than a simple rank-and-suit system can provide. Skyway takes its cue from the Decktet game Aucteraden. By allowing a single space to have more than one “suit” on it, the paths can intersect and weave around each other to create a small, tight puzzle.
Skyway is a solo pattern-building game playable with a deck of regular playing cards, with rules created by Wil Su and made available free online as part of his "Isaludo" series. On each turn, the player deals stacks of cards to a market, and then chooses one stack to build inside a 3x3 grid. Over three passes through the deck, the player tries to construct the grid in such a way as to create a five-card sequence in each suit -- a pathway formed by the cards that can snake around or intersect with the other suits\' pathways. The catch is that each square on the grid can only hold a stack of cards three high, and placing the one card needed to complete one pathway may very well cause a card crucial to another pathway to be discarded.
Arranging tiles to create maps is a cornerstone of many great city-building games like Suburbia and Sprawlopolis. However, most games of this genre require more information on each card than a simple rank-and-suit system can provide. Skyway takes its cue from the Decktet game Aucteraden. By allowing a single space to have more than one “suit” on it, the paths can intersect and weave around each other to create a small, tight puzzle.
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