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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Benny Sperling
-
아티스트
Benny Sperling
-
인원
게임 소개
비행선과 오토마톤에서 플레이어는 비행선으로 전환하고 다시 돌아올 수 있는 오토마톤으로 플레이합니다. 그들은 주사위 굴리기로 임무를 완수하면서 도시를 여행할 것이다. 특정 영역에서는 플레이어가 비행선이 되어야 하는 반면, 다른 영역에서는 플레이어가 오토마톤이 되어야 한다. 게다가, 둘 중 하나가 사용할 수 있는 두 개의 공간이 있다.
플레이어는 회전할 때마다 오토마톤으로 1칸 또는 비행선으로 2칸까지 이동해야 합니다. 그들은 그들의 주사위를 이용해 변환하거나, 한두 개의 추가 공간을 옮기거나, 그들의 도시 지역을 활성화할 것이다. 플레이어는 또한 시티에서 임무를 완수함으로써 힘을 얻고 콤보를 만든다.
모든 플레이어가 컨버트할 수 있는 시티의 영역 1로 다시 이동하여 보너스를 촉발하는 플레이어에게 기회가 발생하지만 트리거링 플레이어에게 발생한다.
이 게임은 시티 시트의 12회전 이상을 플레이한다. 각 회전은 선수들에 의해 결정된 라운드 수를 지속할 것이다. 그들은 빨리 놀까요? 그들이 모든 행동을 천천히 할 것인가? 선택의 폭이 넓다!
각 영역별로 점수를 매기고 마지막에 선수들의 총합을 기록한다. 우승한 오토마톤은 경쟁사를 능가할 수 있도록 영역을 최대화하기 위해 매번 미리 계획을 세워야 할 뿐만 아니라 시계를 마스터해야 합니다.
비행선과 오토마톤은 단독 또는 최대 4명까지 플레이가 가능합니다. 비행선과 자동화 카드를 결합하는 방법에 대한 제안이 있지만, 이 인쇄 및 재생 형식을 사용하여 플레이어는 원하는 수의 조합을 만들 수 있습니다. 또한 각 플레이어의 카드 세트를 인쇄하면 자신의 조합을 선택하고 동일한 비행선/오토마톤 조합을 사용할 때 자신의 기술이 상대를 이길 수 있는지 확인할 수 있습니다!
이 새로운 스팀펑크 게임에 롤링하고 쓸 준비를 하세요!
플레이어는 회전할 때마다 오토마톤으로 1칸 또는 비행선으로 2칸까지 이동해야 합니다. 그들은 그들의 주사위를 이용해 변환하거나, 한두 개의 추가 공간을 옮기거나, 그들의 도시 지역을 활성화할 것이다. 플레이어는 또한 시티에서 임무를 완수함으로써 힘을 얻고 콤보를 만든다.
모든 플레이어가 컨버트할 수 있는 시티의 영역 1로 다시 이동하여 보너스를 촉발하는 플레이어에게 기회가 발생하지만 트리거링 플레이어에게 발생한다.
이 게임은 시티 시트의 12회전 이상을 플레이한다. 각 회전은 선수들에 의해 결정된 라운드 수를 지속할 것이다. 그들은 빨리 놀까요? 그들이 모든 행동을 천천히 할 것인가? 선택의 폭이 넓다!
각 영역별로 점수를 매기고 마지막에 선수들의 총합을 기록한다. 우승한 오토마톤은 경쟁사를 능가할 수 있도록 영역을 최대화하기 위해 매번 미리 계획을 세워야 할 뿐만 아니라 시계를 마스터해야 합니다.
비행선과 오토마톤은 단독 또는 최대 4명까지 플레이가 가능합니다. 비행선과 자동화 카드를 결합하는 방법에 대한 제안이 있지만, 이 인쇄 및 재생 형식을 사용하여 플레이어는 원하는 수의 조합을 만들 수 있습니다. 또한 각 플레이어의 카드 세트를 인쇄하면 자신의 조합을 선택하고 동일한 비행선/오토마톤 조합을 사용할 때 자신의 기술이 상대를 이길 수 있는지 확인할 수 있습니다!
이 새로운 스팀펑크 게임에 롤링하고 쓸 준비를 하세요!
In Airships and Automatons players play as an Automaton that can convert into an Airship and back again. They will be traveling around their city sheet completing tasks with dice rolls. Certain areas require the player to be an Airship while other tasks require the player to be an Automaton. Further still, there are two spaces that can be used by either.
Players will have to move each turn, 1 space as an Automaton or up to 2 spaces as an Airship. They will use their dice to Convert, move an extra space or two, or activate their area of the City. Players also gain powers and create combos by completing tasks in the City.
Opportunities arise for players who are playing quickly to trigger a bonus by moving back into Area 1 of the City which allows all players to Convert, but the triggering player to earn a special bonus.
The game plays over 12 revolutions of the City sheet. Each revolution will last a number of rounds determined by the players. Will they play fast? Will they play slow to do all of the actions? The choices are plenty!
Scoring is done for each area with the players having a grand total at the end. The winning Automaton will have to master the clock as well as plan ahead each time focusing to maximize areas so they can outscore their rivals.
Airships and Automatons can be played solo or with up to 4 players. There are suggestions for how to combine the airships and automaton cards, but with this print and play format, players can create any number of combinations they choose. Additionally, printing out a set of cards for each player allows them to choose their own combinations and see if their own skill can beat their opponents when using the same Airship/Automaton combination!
Get ready to roll and write in this all new Steampunk game!
—description from the designer
Players will have to move each turn, 1 space as an Automaton or up to 2 spaces as an Airship. They will use their dice to Convert, move an extra space or two, or activate their area of the City. Players also gain powers and create combos by completing tasks in the City.
Opportunities arise for players who are playing quickly to trigger a bonus by moving back into Area 1 of the City which allows all players to Convert, but the triggering player to earn a special bonus.
The game plays over 12 revolutions of the City sheet. Each revolution will last a number of rounds determined by the players. Will they play fast? Will they play slow to do all of the actions? The choices are plenty!
Scoring is done for each area with the players having a grand total at the end. The winning Automaton will have to master the clock as well as plan ahead each time focusing to maximize areas so they can outscore their rivals.
Airships and Automatons can be played solo or with up to 4 players. There are suggestions for how to combine the airships and automaton cards, but with this print and play format, players can create any number of combinations they choose. Additionally, printing out a set of cards for each player allows them to choose their own combinations and see if their own skill can beat their opponents when using the same Airship/Automaton combination!
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