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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Phil Leduc
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《아스트랄리스》(Astralis)는 두 명의 플레이어를 위한 추상적인 공간 오디세이, 영역 제어 전략 게임으로, 육각형 8개의 게임 보드에서 플레이된다. 각 플레이어는 식민지 선박의 전당포 1개와 행성의 돌 30개로 시작한다. 플레이어는 169개의 양면 제어 타일과 60개의 경합 타일을 공유한다.
차례로 플레이어는 6개의 표준 방향 중 하나로 자신의 배의 16진수를 돌이나 상대의 폰을 포함하지 않는 모든 16진수로 이동시켜야 한다. 폰은 상대의 돌이나 폰을 포함하지 않는 모든 헥스를 통과할 수 있다. 전당포는 소유한 돌을 넘길 수 있다. 제어 타일은 이동을 방해하지 않으며 단순히 16진수의 소유권을 나타냅니다.
폰이 목적지인 육각형에 도달하면 플레이어는 다른 스톤에 인접하지 않은 폰에 인접한 빈 육각형 중 하나에 컨트롤 타일과 소유 스톤을 배치할 수 있다.
배치된 돌에 인접한 각 육각형에 대해, 육각형이 상대 돌에 인접하지 않은 경우, 제어 타일을 아래를 위로 하여 육각형에 배치하고, 육각형에 인접한 하나 이상의 상대 돌이 있는 경우, 상대 &rsquo's의 제어 타일을 경쟁 타일로 교체한다.
게임은 모든 16진수에 컨트롤 또는 경합 타일이 포함되면 종료됩니다. 승자를 결정하기 위해 플레이어는 보드에 있는 제어 타일의 수를 셉니다. 두 번째 선수는 그의 총점에 3.5점의 코미를 더한다. 총합이 가장 높은 선수가 이긴다.
—디자이너의 설명
차례로 플레이어는 6개의 표준 방향 중 하나로 자신의 배의 16진수를 돌이나 상대의 폰을 포함하지 않는 모든 16진수로 이동시켜야 한다. 폰은 상대의 돌이나 폰을 포함하지 않는 모든 헥스를 통과할 수 있다. 전당포는 소유한 돌을 넘길 수 있다. 제어 타일은 이동을 방해하지 않으며 단순히 16진수의 소유권을 나타냅니다.
폰이 목적지인 육각형에 도달하면 플레이어는 다른 스톤에 인접하지 않은 폰에 인접한 빈 육각형 중 하나에 컨트롤 타일과 소유 스톤을 배치할 수 있다.
배치된 돌에 인접한 각 육각형에 대해, 육각형이 상대 돌에 인접하지 않은 경우, 제어 타일을 아래를 위로 하여 육각형에 배치하고, 육각형에 인접한 하나 이상의 상대 돌이 있는 경우, 상대 &rsquo's의 제어 타일을 경쟁 타일로 교체한다.
게임은 모든 16진수에 컨트롤 또는 경합 타일이 포함되면 종료됩니다. 승자를 결정하기 위해 플레이어는 보드에 있는 제어 타일의 수를 셉니다. 두 번째 선수는 그의 총점에 3.5점의 코미를 더한다. 총합이 가장 높은 선수가 이긴다.
—디자이너의 설명
Astralis is an abstract, space odyssey, area-control strategy game for two players, played on a hex-hex 8 gameboard. Each player starts with one colony ship pawn and 30 planets stones. Players share 169 double-sided control tiles and 60 contested tiles.
On a turn, a player must move his or her ship pawn one or more hexes, in any one of the six standard directions, to any hex not containing any stone or the opponent\'s pawn. Pawns may pass over any hexes not containing an opponent\'s stone or pawn. Pawns can pass over owned stones. Control tiles never impede movement and simply indicate ownership of a hex.
When a pawn reaches its destination hex, the player may place a control tile and an owned stone on top in any one of the empty hexes adjacent to the pawn that is not adjacent to any other stone.
For each hex adjacent to a placed stone, if the hex is not adjacent to any opponent stone, place a control tile own-side up in the hex; and if the hex has one or more adjacent opponent stones, replace the opponent’s control tile with a contested tile.
The game ends when all hexes contain a control or contested tile. To determine the winner, players count the number of control tiles they have on the board. The second player adds a komi of 3.5 points to his total. The player with the highest total wins.
—description from the designer
On a turn, a player must move his or her ship pawn one or more hexes, in any one of the six standard directions, to any hex not containing any stone or the opponent\'s pawn. Pawns may pass over any hexes not containing an opponent\'s stone or pawn. Pawns can pass over owned stones. Control tiles never impede movement and simply indicate ownership of a hex.
When a pawn reaches its destination hex, the player may place a control tile and an owned stone on top in any one of the empty hexes adjacent to the pawn that is not adjacent to any other stone.
For each hex adjacent to a placed stone, if the hex is not adjacent to any opponent stone, place a control tile own-side up in the hex; and if the hex has one or more adjacent opponent stones, replace the opponent’s control tile with a contested tile.
The game ends when all hexes contain a control or contested tile. To determine the winner, players count the number of control tiles they have on the board. The second player adds a komi of 3.5 points to his total. The player with the highest total wins.
—description from the designer
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