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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Luis Bolaños Mures
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아티스트
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인원
게임 소개
플레토어는 블랙과 화이트 두 플레이어를 위한 무승부 없는 영역 게임이다. 처음에는 비어있는 사각형 격자(보드)의 교차점(포인트)에서 플레이됩니다. 각 플레이어는 자신의 색깔에 맞는 충분한 수의 스톤에 접근할 수 있어야 합니다.
두 개의 돌, 즉 돌과 빈 점이 같은 줄이나 기둥에 놓여 있고 그 선을 따라 그 사이에 다른 돌이 없으면 서로를 본다. 하나 이상의 수평 방향과 하나 이상의 수직 방향에서 사용자 색상의 스톤이 보이면 점을 꼬집습니다. 상대방이 잡지 않는 동안 꼬집으면 포인트를 제어할 수 있습니다. 돌을 뒤집는 것은 그것을 반대 색깔의 돌로 대체하는 것이다.
검은 먼저 재생한 다음 교대로 회전합니다. 차례에 따라, a) 패스, 빈 포인트가 없거나 모든 빈 포인트가 플레이어에 의해 제어되는 경우, b) 상대가 제어하지 않는 빈 포인트에 당신의 색깔의 스톤을 놓습니다. c) 제어하는 포인트에 적 스톤을 뒤집습니다. 짝수 크기의 보드에서만 미러 플레이를 방지하기 위해 화이트의 첫 번째 동작 이후의 위치는 보드의 두 개의 돌을 뒤집는 것이 보드를 180⩝ 회전시키는 것과 같지 않아야 한다. 두 선수가 연달아 패스하면 경기는 끝난다. 최종 위치에서 점수가 높은 선수가 이긴다. 당신의 점수는 보드에 있는 당신의 색깔의 돌의 수에 당신이 제어하는 빈 점수의 수를 더한 것이고, 화이트의 경우에는 코미입니다. 단추는 넥타이를 피하기 위해 사용됩니다.
코미는 2위를 차지한 것에 대한 보상으로 게임이 끝날 때 화이트의 점수에 추가되는 전체 점수이다. 게임이 시작되기 전에, 첫 번째 플레이어는 코미의 가치를 선택하고, 두 번째 플레이어는 편을 선택합니다. 또는 경험이 풍부한 플레이어는 모든 게임에 대한 표준 값에 동의할 수 있습니다. 버튼은 게임 시작 시 보드 옆에 있는 특별한 토큰입니다. 코미와 보드 크기가 동일한 패리티(즉, 둘 다 홀수 또는 짝수)를 가질 때만 사용된다. 당신의 차례에서, 만약 아직 두 선수 모두 버튼을 가져가지 않았다면, 당신은 통과하지 못할 수도 있지만, 보드를 플레이하는 대신 버튼을 가져갈 수도 있다. 게임 종료 시 버튼을 가져간 플레이어의 점수에 0.5점이 추가됩니다.
플레토어는 미하우 자파와의 텀블위드에서 영감을 받았습니다.
두 개의 돌, 즉 돌과 빈 점이 같은 줄이나 기둥에 놓여 있고 그 선을 따라 그 사이에 다른 돌이 없으면 서로를 본다. 하나 이상의 수평 방향과 하나 이상의 수직 방향에서 사용자 색상의 스톤이 보이면 점을 꼬집습니다. 상대방이 잡지 않는 동안 꼬집으면 포인트를 제어할 수 있습니다. 돌을 뒤집는 것은 그것을 반대 색깔의 돌로 대체하는 것이다.
검은 먼저 재생한 다음 교대로 회전합니다. 차례에 따라, a) 패스, 빈 포인트가 없거나 모든 빈 포인트가 플레이어에 의해 제어되는 경우, b) 상대가 제어하지 않는 빈 포인트에 당신의 색깔의 스톤을 놓습니다. c) 제어하는 포인트에 적 스톤을 뒤집습니다. 짝수 크기의 보드에서만 미러 플레이를 방지하기 위해 화이트의 첫 번째 동작 이후의 위치는 보드의 두 개의 돌을 뒤집는 것이 보드를 180⩝ 회전시키는 것과 같지 않아야 한다. 두 선수가 연달아 패스하면 경기는 끝난다. 최종 위치에서 점수가 높은 선수가 이긴다. 당신의 점수는 보드에 있는 당신의 색깔의 돌의 수에 당신이 제어하는 빈 점수의 수를 더한 것이고, 화이트의 경우에는 코미입니다. 단추는 넥타이를 피하기 위해 사용됩니다.
코미는 2위를 차지한 것에 대한 보상으로 게임이 끝날 때 화이트의 점수에 추가되는 전체 점수이다. 게임이 시작되기 전에, 첫 번째 플레이어는 코미의 가치를 선택하고, 두 번째 플레이어는 편을 선택합니다. 또는 경험이 풍부한 플레이어는 모든 게임에 대한 표준 값에 동의할 수 있습니다. 버튼은 게임 시작 시 보드 옆에 있는 특별한 토큰입니다. 코미와 보드 크기가 동일한 패리티(즉, 둘 다 홀수 또는 짝수)를 가질 때만 사용된다. 당신의 차례에서, 만약 아직 두 선수 모두 버튼을 가져가지 않았다면, 당신은 통과하지 못할 수도 있지만, 보드를 플레이하는 대신 버튼을 가져갈 수도 있다. 게임 종료 시 버튼을 가져간 플레이어의 점수에 0.5점이 추가됩니다.
플레토어는 미하우 자파와의 텀블위드에서 영감을 받았습니다.
Pletore is a drawless territory game for two players: Black and White. It is played on the intersections (points) of an initially empty square grid (board). Each player must have access to a sufficient number of stones of their own color.
Two stones, or a stone and an empty point, see each other if they lie on the same row or column and there are no other stones between them along that line. You pinch a point if it sees stones of your color in at least one horizontal direction and one vertical direction. You control a point if you pinch it while your opponent does not. To flip a stone is to replace it with a stone of the opposite color.
Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform exactly one of the following actions: a) Pass, provided that there are no empty points or every empty point is controlled by some player. b) Place a stone of your color on an empty point not controlled by your opponent. c) Flip an enemy stone on a point you control. On even-sized boards only, to prevent mirror play, the position after White\'s first move must be such that flipping the two stones on the board is not equivalent to rotating the board by 180º. The game ends when both players pass in succession. The player with the higher score in the final position wins. Your score is the number of stones of your color on the board, plus the number of empty points you control, plus komi in the case of White. The button is used to avoid ties.
Komi is the whole number of points which is added to White\'s score at the end of the game as compensation for going second. Before the game starts, the first player chooses the value of komi, and then the second player chooses sides. Alternatively, experienced players may agree on a standard value for all games. The button is a special token which is placed next to the board at the start of the game. It is only used when komi and the board size have the same parity (i.e. they are both odd or both even). On your turn, if neither player has taken the button yet, you may not pass, but you may take the button instead of making a board play. At the end of the game, a half point is added to the score of the player who has taken the button.
Pletore was inspired by Michał Zapała\'s Tumbleweed.
Two stones, or a stone and an empty point, see each other if they lie on the same row or column and there are no other stones between them along that line. You pinch a point if it sees stones of your color in at least one horizontal direction and one vertical direction. You control a point if you pinch it while your opponent does not. To flip a stone is to replace it with a stone of the opposite color.
Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform exactly one of the following actions: a) Pass, provided that there are no empty points or every empty point is controlled by some player. b) Place a stone of your color on an empty point not controlled by your opponent. c) Flip an enemy stone on a point you control. On even-sized boards only, to prevent mirror play, the position after White\'s first move must be such that flipping the two stones on the board is not equivalent to rotating the board by 180º. The game ends when both players pass in succession. The player with the higher score in the final position wins. Your score is the number of stones of your color on the board, plus the number of empty points you control, plus komi in the case of White. The button is used to avoid ties.
Komi is the whole number of points which is added to White\'s score at the end of the game as compensation for going second. Before the game starts, the first player chooses the value of komi, and then the second player chooses sides. Alternatively, experienced players may agree on a standard value for all games. The button is a special token which is placed next to the board at the start of the game. It is only used when komi and the board size have the same parity (i.e. they are both odd or both even). On your turn, if neither player has taken the button yet, you may not pass, but you may take the button instead of making a board play. At the end of the game, a half point is added to the score of the player who has taken the button.
Pletore was inspired by Michał Zapała\'s Tumbleweed.
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