-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
9Joe masaharu
-
아티스트
9Joe masaharu
-
인원
게임 소개
세키가하라 워리어스는 "를 재현하는 시뮬레이션 게임이다;일본 센고쿠 시대 최대의 전투인 세키가하라 전투.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Sekigahara
지도는 동쪽의 모모쿠바리 산 기슭에서 서쪽의 후와노 세키, 북쪽의 사사오 산에서 남쪽의 마쓰오 산으로 잘려나갔다. 승리 조건에는 세키가하라 전투에 필수적인 "배신" 요소가 포함되어 있으며 플레이어는 순수하게 유닛 간의 충돌을 즐길 수 있다.
당시 전투의 분위기를 내기 위해 이 규모의 시뮬레이션 게임에서는 전투 논리가 극도로 변형된다. 즉, 작품의 앞면은 유닛으로서의 능력을 표현하지만, 그것이 손상되어 뒷면이 되었을 때는 개별 군사령관의 능력을 표현한다. 워게임은 전방이 작전 수준, 후방이 전술 수준이다. 피해로 병사들이 길을 잃으면 군 지휘관이 직접 싸운다.
승리 조건에도 반전이 있다. 요점은 군 사령관이 후퇴할 때, 고바야카와의 마음이 흔들린다는 것이다."
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Sekigahara
지도는 동쪽의 모모쿠바리 산 기슭에서 서쪽의 후와노 세키, 북쪽의 사사오 산에서 남쪽의 마쓰오 산으로 잘려나갔다. 승리 조건에는 세키가하라 전투에 필수적인 "배신" 요소가 포함되어 있으며 플레이어는 순수하게 유닛 간의 충돌을 즐길 수 있다.
당시 전투의 분위기를 내기 위해 이 규모의 시뮬레이션 게임에서는 전투 논리가 극도로 변형된다. 즉, 작품의 앞면은 유닛으로서의 능력을 표현하지만, 그것이 손상되어 뒷면이 되었을 때는 개별 군사령관의 능력을 표현한다. 워게임은 전방이 작전 수준, 후방이 전술 수준이다. 피해로 병사들이 길을 잃으면 군 지휘관이 직접 싸운다.
승리 조건에도 반전이 있다. 요점은 군 사령관이 후퇴할 때, 고바야카와의 마음이 흔들린다는 것이다."
Sekigahara Warriors is a simulation game that reproduces the "Battle of Sekigahara", the biggest battle in Japan\'s Sengoku period.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Sekigahara
The map was cut from the foot of Mt. Momokubari in the east to Fuwa no Seki in the west, from Mt. Sasao in the north to Mt. Matsuo in the south. The victory condition includes the element of "betrayal" that is indispensable for the battle of Sekigahara, and players can enjoy purely clashes between units.
In order to create the atmosphere of the battle at that time, the battle logic is extremely deformed for a simulation game of this scale. In other words, the front side of the piece expresses the ability as a unit, but when it is damaged and becomes the back side, it expresses the ability of the individual military commander. In terms of wargames, the front side is the operational level and the back side is the tactical level. If the soldiers are lost due to damage, the military commander will fight directly.
There is also a twist on the victory conditions. The point is that "when the military commander retreats, Kobayakawa\'s heart shakes."
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Sekigahara
The map was cut from the foot of Mt. Momokubari in the east to Fuwa no Seki in the west, from Mt. Sasao in the north to Mt. Matsuo in the south. The victory condition includes the element of "betrayal" that is indispensable for the battle of Sekigahara, and players can enjoy purely clashes between units.
In order to create the atmosphere of the battle at that time, the battle logic is extremely deformed for a simulation game of this scale. In other words, the front side of the piece expresses the ability as a unit, but when it is damaged and becomes the back side, it expresses the ability of the individual military commander. In terms of wargames, the front side is the operational level and the back side is the tactical level. If the soldiers are lost due to damage, the military commander will fight directly.
There is also a twist on the victory conditions. The point is that "when the military commander retreats, Kobayakawa\'s heart shakes."
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18