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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
9Joe masaharu
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아티스트
9Joe masaharu
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인원
게임 소개
플레이어는 서군의 사령관으로서 세키가하라 전투의 주요 전투를 치른다. 동부군은 게임 시스템에 의해 통제되며 규칙에 따라 공격/반격한다. 이 시스템은 부분적으로 VPG\의 바르바로사 캠페인 시스템에 기반을 두고 있다.<세키가하라 전투는 고바야카와 히데아키 등 서군의 배신으로 승리했다고 한다. 따라서 게임을 만들 때는 대개 고바야카와 히데아키 등의 군대를 위한 정치적 요소가 포함된다. 다만 이는 게임 시스템을 복잡하게 만들고 배신의 역사적 사실을 알고 있는 플레이어가 미리 배신에 대한 조치를 취할 수 있도록 하는 등 시스템 문제가 발생하기 쉬운 요소였다.
그러므로, 이 게임은 이에야스 본대의 마쓰오 산에 대한 포격에 초점을 맞추었고, 이는 고바야카와 히데아키가 마침내 배신을 실행하도록 촉발시켰다. 게임은 이에야스가 조바심을 내며 서군의 진격=배신=패배를 시작하고, 이에야스 본대의 진격이 시작될 때까지 승패가 결정되지 않으면 서군이 패배한다는 승리 조건을 설정한다.<서군에게는 꽤 높은 장애물이지만, 상대를 확보하지 않고도 얼마든지 도전할 수 있는 솔리타이어 특유의 승리 조건이다. 역사의 if에 도전해 보세요.
그러므로, 이 게임은 이에야스 본대의 마쓰오 산에 대한 포격에 초점을 맞추었고, 이는 고바야카와 히데아키가 마침내 배신을 실행하도록 촉발시켰다. 게임은 이에야스가 조바심을 내며 서군의 진격=배신=패배를 시작하고, 이에야스 본대의 진격이 시작될 때까지 승패가 결정되지 않으면 서군이 패배한다는 승리 조건을 설정한다.<서군에게는 꽤 높은 장애물이지만, 상대를 확보하지 않고도 얼마든지 도전할 수 있는 솔리타이어 특유의 승리 조건이다. 역사의 if에 도전해 보세요.
The player play the main Battle of Sekigahara as a commander of the Western Army. The Eastern Army is controlled by the game system and attacks / counterattacks according to the rules. This system is partly based on the system of VPG\'s The Barbarossa Campaign.
It is said that the Battle of Sekigahara was won by the betrayal of Kobayakawa Hideaki and others of the Western Army. Therefore, when making a game, the elements of the politicking for the army of Kobayakawa Hideaki and others are usually included. However, this was an element that was prone to system problems, such as complicating the game system and allowing players who know the historical facts of betrayal to take measures against betrayal in advance.
Therefore, this game focused on "the salvo of guns on Mt. Matsuo by the Ieyasu main corps" that triggered Kobayakawa Hideaki to finally implement the betrayal. The game defines that Ieyasu gets impatient and starts advancing = betrayal = defeat of the Western Army, and sets the victory condition that the Western Army is defeated if the victory or defeat is not decided "until the Ieyasu main corps starts advancing".
This is a fairly high hurdle for the Western Army, but it is a victory condition unique to solitaire that you can challenge as many times as you want without having to secure an opponent. Try to challenge the if of history.
It is said that the Battle of Sekigahara was won by the betrayal of Kobayakawa Hideaki and others of the Western Army. Therefore, when making a game, the elements of the politicking for the army of Kobayakawa Hideaki and others are usually included. However, this was an element that was prone to system problems, such as complicating the game system and allowing players who know the historical facts of betrayal to take measures against betrayal in advance.
Therefore, this game focused on "the salvo of guns on Mt. Matsuo by the Ieyasu main corps" that triggered Kobayakawa Hideaki to finally implement the betrayal. The game defines that Ieyasu gets impatient and starts advancing = betrayal = defeat of the Western Army, and sets the victory condition that the Western Army is defeated if the victory or defeat is not decided "until the Ieyasu main corps starts advancing".
This is a fairly high hurdle for the Western Army, but it is a victory condition unique to solitaire that you can challenge as many times as you want without having to secure an opponent. Try to challenge the if of history.
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