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    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-180 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

7세기 동안, 로마의 역사는 유럽의 역사의 중심이었다. 확장과 쇠퇴에 대한 이 이야기는 이러한 전쟁 게임의 규칙에 영감을 줍니다.

게임의 용이성을 위해 고안된 로마의 세 시대는 지휘관의 문제를 바탕으로 플레이어 경험을 제공합니다. 그 규칙들은 고대 전투의 불확실성에 대한 느낌을 주기 위해 고안되었다. 대부분의 게임은 2-3시간이 걸릴 것이다. 리베이스가 필요하지 않으며, 현재의 모든 베이스 스타일과 규칙으로 플레이할 수 있습니다.

상황이 좋지 않을 때에도 부하들을 계속 움직이는 것은 성공에 매우 중요하다. 단위는 점진적으로 비활성화될 가능성이 높고 응집력이 손상되기 시작한다. 지휘관들이 응집력을 유지하는 데 신경을 쓰지 않는다면, 그들은 재앙으로 향하고 있을 수 있다!

여섯 개의 역사적 전투 시나리오는 세 시대에 걸쳐 있으며 서로 다른 도전을 제공한다. 그것들은 플레이어들에게 고대 전쟁에서 지휘의 본질에 대한 통찰력을 제공한다. 터레인 제너레이터와 시나리오 제너레이터를 사용하여 플레이어가 직접 게임을 개발할 수 있습니다. 경쟁 게임의 경우, 점수 시스템은 플레이어에게 정확하게 힘의 균형을 맞추는 데 필요한 모든 정보를 제공합니다.

전투에서는 자신의 기술을 연습하는 장군들이 승리할 가능성이 더 높다.

— 게시자의 설명

For seven centuries, the history of Rome was central to the history of Europe. This story of expansion and decline is the inspiration for these wargames\' rules.

Designed for ease of play, Three Ages of Rome offers a player experience based on the commander’s problems. The rules are designed to create a feel for the uncertainty of ancient battles. Most games should take 2-3 hours to play. No rebasing required, can be played with all current basing styles and conventions.

Keeping your men going, even when things don\'t seem too good, is critical for success. Units are likely to become progressively disabled and cohesion begins to suffer. If commanders don’t take care to maintain cohesion, then they could be heading for disaster!

The six historical battle scenarios span the Three Ages and provide different challenges. They offer players an insight into the nature of command in ancient warfare. The Terrain Generator and Scenario Generator allow the players to develop their own games. For competitive games, a system of points gives players all the information needed to exactly balance their forces.

In battle nothing is certain but generals that practice their skills are more likely to be victorious.

—description from the publisher

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