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BGG랭킹
BGG전체 : 1312
STRATEGY : 695
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
50-100 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.68 / 5
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디자이너
Robin Hegedűs
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아티스트
Barbara Bernát, Villő Farkas
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인원
게임 소개
몇 세기 전에 마법의 치유력이 모든 것에 스며들었음에도 불구하고 마법의 기억은 여전히 살아있다. 마지막 남은 수행자인 마녀들은 항상 따돌림을 당했고 엄격한 비밀 속에서만 인간 사회를 도울 수 있었다. 그들 민족의 지도자인 셉티마는 항상 가장 현명하고, 가장 박식한 마녀였다. 이제, 그녀의 시대가 끝나가고 있을 때, 전 세계의 마녀들이 녹턴버그에 모여 적대적인 마을에 그들의 흔적을 남기고 그들이 그녀의 가치 있는 후계자라는 것을 셉티마에게 증명한다.
셉티마는 경쟁적이고 상호작용성이 높은 마법의 전략 게임이다. 당신의 코브의 리더로서, 높은 마녀 셉티마의 후계자가 되려면 녹턴버그 마을에서 당신의 가치를 증명해야 합니다. 약초를 채집하고, 물약을 빚고, 마을 사람들을 치료하고, 매력을 터득하고, 형제자매들을 시련에서 구해냄으로써 지혜를 얻으십시오. 하지만 주의하세요. 마법은 선을 위해 사용된다 해도 마을 사람들에게 의심을 불러일으키죠...
긍정적인 플레이어 상호작용이 있는 동시 액션 선택: 셉티마&rsquo's의 중심 메커니즘은 이동, 수집, 양조, 치유, 리크루트, 플리, 성가, 전례, 기억 등 9개의 액션 카드 중 하나를 동시에 비밀로 선택하는 것을 중심으로 한다. 각 액션은 여러 플레이어가 선택하면 강력한 보너스를 받지만, 이를 함께 수행하는 것은 마을 사람들에게 의심을 불러일으키며 마녀사냥꾼들의 관심을 끈다. 공유 액션을 언제 수행할지(누구와 수행할지)에 대한 결정은 경쟁 게임에 신선하고 반협조적인 터치를 추가하고 플레이어 상호 작용을 많이 합니다.
마녀들을 구출하여 당신의 코벤을 건설하세요: 마을 사람들을 치유하고, 사로잡거나, 설득하고, 주기적인 마녀 재판을 당신에게 유리하게 이끌 수 있는 충분한 지지를 모으세요. 만약 적대적인 증인들이 투표에서 탈락하면, 유죄 판결을 받은 마녀는 사면되고 그들을 구출한 마녀회에 가입한다. 당신은 작게 시작하지만 이런 식으로 마녀를 4명까지 키울 수 있고, 각각의 성격과 당신의 대의를 도울 수 있는 특별한 능력을 가지고 있다. 마녀사냥꾼들에게 붙잡힌 무모한 마녀들도 재판에 회부되기 때문에 마을 사람들의 충분한 지원이 있으면, 조심성이 덜한 다른 마녀들도 결국 당신의 마녀가 될 수 있다.
접근성, 직관성 및 친숙성: 셉티마는 빌레 파르카스의 아름다운 손으로 그린 예술 스타일과 바바라 베른의 캐릭터 예술, 나무 구성 요소와 직관적이고 주제에서 영감을 받은 메커니즘으로 현재까지 가장 접근하기 쉬운 타이틀이다. 그것은 가르치고 설정하는 것이 매우 빠르며, 4명의 선수가 있어도 2시간이 채 걸리지 않는다.
셉티마는 경쟁적이고 상호작용성이 높은 마법의 전략 게임이다. 당신의 코브의 리더로서, 높은 마녀 셉티마의 후계자가 되려면 녹턴버그 마을에서 당신의 가치를 증명해야 합니다. 약초를 채집하고, 물약을 빚고, 마을 사람들을 치료하고, 매력을 터득하고, 형제자매들을 시련에서 구해냄으로써 지혜를 얻으십시오. 하지만 주의하세요. 마법은 선을 위해 사용된다 해도 마을 사람들에게 의심을 불러일으키죠...
긍정적인 플레이어 상호작용이 있는 동시 액션 선택: 셉티마&rsquo's의 중심 메커니즘은 이동, 수집, 양조, 치유, 리크루트, 플리, 성가, 전례, 기억 등 9개의 액션 카드 중 하나를 동시에 비밀로 선택하는 것을 중심으로 한다. 각 액션은 여러 플레이어가 선택하면 강력한 보너스를 받지만, 이를 함께 수행하는 것은 마을 사람들에게 의심을 불러일으키며 마녀사냥꾼들의 관심을 끈다. 공유 액션을 언제 수행할지(누구와 수행할지)에 대한 결정은 경쟁 게임에 신선하고 반협조적인 터치를 추가하고 플레이어 상호 작용을 많이 합니다.
마녀들을 구출하여 당신의 코벤을 건설하세요: 마을 사람들을 치유하고, 사로잡거나, 설득하고, 주기적인 마녀 재판을 당신에게 유리하게 이끌 수 있는 충분한 지지를 모으세요. 만약 적대적인 증인들이 투표에서 탈락하면, 유죄 판결을 받은 마녀는 사면되고 그들을 구출한 마녀회에 가입한다. 당신은 작게 시작하지만 이런 식으로 마녀를 4명까지 키울 수 있고, 각각의 성격과 당신의 대의를 도울 수 있는 특별한 능력을 가지고 있다. 마녀사냥꾼들에게 붙잡힌 무모한 마녀들도 재판에 회부되기 때문에 마을 사람들의 충분한 지원이 있으면, 조심성이 덜한 다른 마녀들도 결국 당신의 마녀가 될 수 있다.
접근성, 직관성 및 친숙성: 셉티마는 빌레 파르카스의 아름다운 손으로 그린 예술 스타일과 바바라 베른의 캐릭터 예술, 나무 구성 요소와 직관적이고 주제에서 영감을 받은 메커니즘으로 현재까지 가장 접근하기 쉬운 타이틀이다. 그것은 가르치고 설정하는 것이 매우 빠르며, 4명의 선수가 있어도 2시간이 채 걸리지 않는다.
Only in a few corners of the world is the memory of magic still alive, even though a few centuries ago its healing power permeated everything. Witches, its last remaining practitioners, have always been outcasts and could help human society only in strict secrecy. The leader of their people, the Septima, has always been the wisest, most knowledgeable witch. Now, as her time is coming to an end, witches from all over the world gather at Noctenburg to leave their mark on the hostile town and prove to the Septima that they are her worthy successor.
Septima is a competitive, highly interactive strategy game of witchcraft. As the leader of your coven, you must prove your worth in the town of Noctenburg to become the successor of Septima, the High Witch. Practice your craft and gain Wisdom by collecting herbs, brewing potions, healing the townsfolk, mastering charms and rescuing your fellow brothers and sisters from the trials. But beware: magic, even if used for good, invokes suspicion in the townsfolk...
Simultaneous action selection with positive player interaction: Septima’s central mechanism revolves around the simultaneous, secret selection of one of nine Action cards each turn: Move, Collect, Brew, Heal, Recruit, Plea, Chant, Rite and Remember. Each Action gets a powerful bonus if it is chosen by multiple players, but performing them together also raises suspicion in the townsfolk and attracts the attention of the Witch Hunters. Decisions of when to do a shared action (and who to do it with) adds a fresh, semi-cooperative touch to a competitive game, and lots of player interaction.
Rescue witches to build your Coven: Heal, enthrall or convince the townsfolk and amass enough support to sway the periodic Witch Trials in your favor. If the hostile witnesses are outvoted, the convicted witch is absolved and joins the coven that rescued them. You start small but you can grow your coven to up to four witches this way, each with their own personality and special ability to help your cause. Reckless Witches caught by Witch Hunters are also put to trial, so with enough support from the townsfolk, even witches from other, less careful players’ coven can end up in yours.
Accessible, intuitive and familiar: Septima is Mindclash Games’ most accessible title to date, with beautiful, hand-drawn art style by Villő Farkas and with the character art of Barbara Bernát, wooden components and intuitive, theme-inspired mechanisms. It is very quick to teach and set up, and takes less than 2 hours to play, even with four players.
Septima is a competitive, highly interactive strategy game of witchcraft. As the leader of your coven, you must prove your worth in the town of Noctenburg to become the successor of Septima, the High Witch. Practice your craft and gain Wisdom by collecting herbs, brewing potions, healing the townsfolk, mastering charms and rescuing your fellow brothers and sisters from the trials. But beware: magic, even if used for good, invokes suspicion in the townsfolk...
Simultaneous action selection with positive player interaction: Septima’s central mechanism revolves around the simultaneous, secret selection of one of nine Action cards each turn: Move, Collect, Brew, Heal, Recruit, Plea, Chant, Rite and Remember. Each Action gets a powerful bonus if it is chosen by multiple players, but performing them together also raises suspicion in the townsfolk and attracts the attention of the Witch Hunters. Decisions of when to do a shared action (and who to do it with) adds a fresh, semi-cooperative touch to a competitive game, and lots of player interaction.
Rescue witches to build your Coven: Heal, enthrall or convince the townsfolk and amass enough support to sway the periodic Witch Trials in your favor. If the hostile witnesses are outvoted, the convicted witch is absolved and joins the coven that rescued them. You start small but you can grow your coven to up to four witches this way, each with their own personality and special ability to help your cause. Reckless Witches caught by Witch Hunters are also put to trial, so with enough support from the townsfolk, even witches from other, less careful players’ coven can end up in yours.
Accessible, intuitive and familiar: Septima is Mindclash Games’ most accessible title to date, with beautiful, hand-drawn art style by Villő Farkas and with the character art of Barbara Bernát, wooden components and intuitive, theme-inspired mechanisms. It is very quick to teach and set up, and takes less than 2 hours to play, even with four players.
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