-
BGG랭킹
BGG전체 : 9479
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.89 / 5
-
디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
-
아티스트
Anastasia Cartovenco
-
인원
게임 소개
인생은 감정으로 가득 차 있고, 이러한 감정을 처리하는 것과 주로 관련된 뇌의 영역은 편도체이다.
추상 전략 게임인 편도체에서 플레이어들은 각각 감정과 관련된 다른 영역의 통제를 위해 경쟁한다. 그들은 그들의 마음에서 감정을 풀어주는 데 사용할 감정 자원을 수집하고 메모리 뱅크에 저장한 다음 이 감정 타일을 메인 게임 보드에 배치해야 한다.
감정 타일은 점수를 얻기 위해 유사한 감정의 네트워크로 연결될 수 있다. 각 지역에서 감정이 가장 많은 플레이어는 게임 종료 시 큰 점수를 얻을 수 있지만, 자신이 득점하고자 하는 지역에 속한 클레임 타일을 잠금 해제하고 배치해야 한다.
— 게시자의 설명
추상 전략 게임인 편도체에서 플레이어들은 각각 감정과 관련된 다른 영역의 통제를 위해 경쟁한다. 그들은 그들의 마음에서 감정을 풀어주는 데 사용할 감정 자원을 수집하고 메모리 뱅크에 저장한 다음 이 감정 타일을 메인 게임 보드에 배치해야 한다.
감정 타일은 점수를 얻기 위해 유사한 감정의 네트워크로 연결될 수 있다. 각 지역에서 감정이 가장 많은 플레이어는 게임 종료 시 큰 점수를 얻을 수 있지만, 자신이 득점하고자 하는 지역에 속한 클레임 타일을 잠금 해제하고 배치해야 한다.
— 게시자의 설명
Life is full of emotion, and the region of the brain primarily associated with processing these emotions is the amygdala.
In the abstract strategy game Amygdala, players vie for control of different regions, each associated with an emotion. They must collect and store emotional resources in their memory bank which they will use to unlock emotions from their mind, then place these emotion tiles on the main game board.
Emotion tiles can be connected in networks of like emotions to score points. The player with the most emotions in each region can score big points at the end of the game, but only if they manage to unlock and place a claim tile belonging to the region they wish to score.
—description from the publisher
In the abstract strategy game Amygdala, players vie for control of different regions, each associated with an emotion. They must collect and store emotional resources in their memory bank which they will use to unlock emotions from their mind, then place these emotion tiles on the main game board.
Emotion tiles can be connected in networks of like emotions to score points. The player with the most emotions in each region can score big points at the end of the game, but only if they manage to unlock and place a claim tile belonging to the region they wish to score.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
449
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18