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BGG랭킹
BGG전체 : 4751
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.24 / 5
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디자이너
Johannes Schmidauer-König
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아티스트
Claus Stephan, Antje Stephan
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인원
게임 소개
캐서린: 차리나 시는 혁신적인 카드 메커니즘의 도움으로 차리나의 환심을 사기 위해 2-4명의 선수를 1762년의 차리나 제국으로 데려간다. 흔히 있는 일이지만, 다른 전략은 다른 목표로 이어질 수 있다: 당신은 예술이나 무역의 발전에 전념하고 있는가, 아니면 무기를 확보하여 제국을 영구화하는 것을 선호하는가? 보유한 각 카드에서 리소스를 확보하여 해당 카드에서 작업을 사용할지 또는 다른 작업을 활성화하기 위해 해당 카드를 버려야 할지 결정해야 합니다.
게임을 시작하려면 손에 들고 있는 6개의 프로젝트 카드 중 3개를 선택하여 액션 행에 놓습니다. 각 프로젝트 카드의 맨 위에는 세 개의 도시 목록 또는 대포, 책, 상품의 모음이 있으며, 각 프로젝트 카드의 맨 아래에는 액션과 보너스가 있습니다.
이 게임은 30년간 지속되며, 매 10년마다 4라운드가 진행된다. 선수들은 매 라운드 동안 동시에 경기를 한다. 라운드를 시작할 때 두 장의 카드를 뽑은 다음 작업 행에 하나의 카드를, 활성화되지 않은 작업 행에 있는 프로젝트 카드 아래에 있는 활성화 행 —에서 다른 카드를 재생합니다. 활성화 카드가 위에 있는 작업 카드의 색상과 일치하면 \"지도에 거주지를 배치하고, 카드를 획득하고, 포인트 또는 호의를 위해 카드를 교환하고, 대포 또는 책을 가지고 호감을 얻는 등의 작업을 수행합니다. 만약 당신이 그 행동을 수행했고 카드에 보너스가 있다면, 당신은 그 보너스를 한 번 받는다. 활성화 카드의 색상이 일치하지 않거나 작업을 수행하지 않기로 선택한 경우 보상으로 프로젝트 카드를 그립니다.
만약 당신이 당신의 손 한도를 초과하여 카드를 뽑는다면, 당신은 그 카드에 대해 각각 1점을 얻는다. 최대치 이상으로 호감을 얻고 싶다면, 대신 1점을 얻는다.
4라운드 후 중간 점수가 발생하며, 플레이어는 자신의 액션 열에 있는 대포와 책을 비교한 다음 거주지와 즐겨찾기 트랙에 배치할 때 점수를 획득한다. 그런 다음 플레이어는 활성화된 카드와 함께 활성화된 카드를 모두 폐기하고 두 개의 새 카드를 뽑습니다. 세 번째 중간 점수를 획득한 후, 플레이어는 자신의 가장 큰 인접 거주지 그룹인 카드에 대한 점수를 획득하고, 게임 시작 시 받은 주문 카드를 얼마나 잘 완료했는지를 확인합니다. 주문을 완료하기 위해서는 도시의 상품이 필요합니다. 즉, 도시에 거주지를 마련해야 합니다. 즉, 올바른 카드를 활성화하고 많은 책을 수집해야 합니다.
무엇을 하든 캐서린을 자랑스럽게 만들기 위해 최선을 다하세요!
게임을 시작하려면 손에 들고 있는 6개의 프로젝트 카드 중 3개를 선택하여 액션 행에 놓습니다. 각 프로젝트 카드의 맨 위에는 세 개의 도시 목록 또는 대포, 책, 상품의 모음이 있으며, 각 프로젝트 카드의 맨 아래에는 액션과 보너스가 있습니다.
이 게임은 30년간 지속되며, 매 10년마다 4라운드가 진행된다. 선수들은 매 라운드 동안 동시에 경기를 한다. 라운드를 시작할 때 두 장의 카드를 뽑은 다음 작업 행에 하나의 카드를, 활성화되지 않은 작업 행에 있는 프로젝트 카드 아래에 있는 활성화 행 —에서 다른 카드를 재생합니다. 활성화 카드가 위에 있는 작업 카드의 색상과 일치하면 \"지도에 거주지를 배치하고, 카드를 획득하고, 포인트 또는 호의를 위해 카드를 교환하고, 대포 또는 책을 가지고 호감을 얻는 등의 작업을 수행합니다. 만약 당신이 그 행동을 수행했고 카드에 보너스가 있다면, 당신은 그 보너스를 한 번 받는다. 활성화 카드의 색상이 일치하지 않거나 작업을 수행하지 않기로 선택한 경우 보상으로 프로젝트 카드를 그립니다.
만약 당신이 당신의 손 한도를 초과하여 카드를 뽑는다면, 당신은 그 카드에 대해 각각 1점을 얻는다. 최대치 이상으로 호감을 얻고 싶다면, 대신 1점을 얻는다.
4라운드 후 중간 점수가 발생하며, 플레이어는 자신의 액션 열에 있는 대포와 책을 비교한 다음 거주지와 즐겨찾기 트랙에 배치할 때 점수를 획득한다. 그런 다음 플레이어는 활성화된 카드와 함께 활성화된 카드를 모두 폐기하고 두 개의 새 카드를 뽑습니다. 세 번째 중간 점수를 획득한 후, 플레이어는 자신의 가장 큰 인접 거주지 그룹인 카드에 대한 점수를 획득하고, 게임 시작 시 받은 주문 카드를 얼마나 잘 완료했는지를 확인합니다. 주문을 완료하기 위해서는 도시의 상품이 필요합니다. 즉, 도시에 거주지를 마련해야 합니다. 즉, 올바른 카드를 활성화하고 많은 책을 수집해야 합니다.
무엇을 하든 캐서린을 자랑스럽게 만들기 위해 최선을 다하세요!
Catherine: The Cities of the Tsarina takes 2-4 players to the Tsarist Empire of 1762 to win the Tsarina\'s favor with the help of an innovative card mechanism. As is so often the case, different strategies can lead to different goals: Do you devote yourself to the development of the fine arts or trade, or do you perhaps prefer to secure arms and thus perpetuate the empire? With each card you hold, you must decide whether to gain the resources and use the action on that card or whether to throw it away to activate another action.
To start the game, choose three of the six project cards in your hand and place them in your action row. At the top of each project card is a list of three cities or an assortment of cannons, books, and goods; at the bottom of each project card is an action and (in most cases) a bonus.
The game lasts three decades, with each decade lasting four rounds. Players play simultaneously during each round. At the start of a round, draw two cards, then play one card in your action row and another card in your activation row — located below your action row — under any project card in your action row that has not been activated. If the activation card matches the color of the action card above it, you carry out that action, whether it\'s placing a residence on the map, gaining cards, exchanging cards for points or a favor, gaining favor by having cannons or books, etc. If you carried out the action and the card has a bonus, you then get that bonus once. If the activation card doesn\'t match in color or you choose not to do the action, you draw a project card as compensation.
If you would ever draw cards over your hand limit, you instead gain 1 point for each such card. If you would gain favor over the maximum, you instead gain 1 point.
After four rounds, an interim scoring takes place, with players comparing cannons and books in their action row, then gaining points for residences and their placement on the favor track. Players then discard all cards in their activation row, along with the cards above them that were activated, then draw two new cards. After the third interim scoring, players score points for cards in hand, their largest group of contiguous residences, and how well they\'ve completed the order card they received at the start of play. To complete orders, you need goods from cities, which means you need to place residences in those cities, which means you need to activate the right cards and collect lots of books.
Whatever you do, do your best to make Catherine proud!
To start the game, choose three of the six project cards in your hand and place them in your action row. At the top of each project card is a list of three cities or an assortment of cannons, books, and goods; at the bottom of each project card is an action and (in most cases) a bonus.
The game lasts three decades, with each decade lasting four rounds. Players play simultaneously during each round. At the start of a round, draw two cards, then play one card in your action row and another card in your activation row — located below your action row — under any project card in your action row that has not been activated. If the activation card matches the color of the action card above it, you carry out that action, whether it\'s placing a residence on the map, gaining cards, exchanging cards for points or a favor, gaining favor by having cannons or books, etc. If you carried out the action and the card has a bonus, you then get that bonus once. If the activation card doesn\'t match in color or you choose not to do the action, you draw a project card as compensation.
If you would ever draw cards over your hand limit, you instead gain 1 point for each such card. If you would gain favor over the maximum, you instead gain 1 point.
After four rounds, an interim scoring takes place, with players comparing cannons and books in their action row, then gaining points for residences and their placement on the favor track. Players then discard all cards in their activation row, along with the cards above them that were activated, then draw two new cards. After the third interim scoring, players score points for cards in hand, their largest group of contiguous residences, and how well they\'ve completed the order card they received at the start of play. To complete orders, you need goods from cities, which means you need to place residences in those cities, which means you need to activate the right cards and collect lots of books.
Whatever you do, do your best to make Catherine proud!
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