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BGG랭킹
BGG전체 : 1827
FAMILYGAMES : 606
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.93 / 5
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디자이너
David Parlett
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아티스트
Pedro A. Alberto, Ritva Hussain-Shahid, Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
1979년 Spiel des Jahres 상의 첫 번째 수상자로서, Hare and Tutors 또는 German Hase und Igel (Hare and Haggose를 위한)은 항상 고전 게임으로 여겨질 것이다. 그것은 결승점에 도달하는 순간에 실질적으로 연료(당근 10개 이하)가 바닥나야 하는 교묘하게 설계된 결승 경주이다. 여러분은 또한 경주 중에 써야 하는 상추 카드가 세 장 있습니다. 멀리 움직일수록 더 많은 당근을 소비하게 되고, 트랙을 돌면서 당근을 얻거나 잃는 방법도 다양하다. 그것은 데이비드 팔렛이 재미있고 독특하고 지속적인 애호가로 만든 매우 영리한 산술 연습이다.
다른 출판사의 Hare & Tutory의 여러 인쇄물 사이에는 여러 가지 변형이 있습니다. 대부분의 변형은 하어 스퀘어에 착륙할 때 카드, 주사위, 주사위 차트를 통해 뒤처진 플레이어를 선호하는 랜덤성을 추가하는 방법에서 비롯된다.
Parlett Strategic Variant -- 디자이너가 선호하는 Hare 스퀘어 놀이 방법은 다음과 같습니다. 당신은 그것들에 착륙할 수 있지만, 한 바퀴를 지나쳐야만 한다. 이것은 이솝의 우화에서처럼 토끼가 낮잠을 자는 것과 같을 것입니다. 이게 내가 가장 선호하는 규칙이고 그냥 착륙하지 않는 게 좋을 거야"
토너먼트 토끼 잡기 규칙 -- 토끼 광장에 도착하면 즉시 아무 것도 하지 마세요. 만약 아무도 당신을 지나치지 않는다면, 다음에 움직일 때 당근 10개를 그리세요. 만약 그렇다면, 어느 방향으로든 여러분을 지나치는 각 선수에게 당근 10개를 당근 패치에 넣으세요. (출처: http://www.parlettgames.uk/haretort/htjughare.html#new)
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다른 출판사의 Hare & Tutory의 여러 인쇄물 사이에는 여러 가지 변형이 있습니다. 대부분의 변형은 하어 스퀘어에 착륙할 때 카드, 주사위, 주사위 차트를 통해 뒤처진 플레이어를 선호하는 랜덤성을 추가하는 방법에서 비롯된다.
Parlett Strategic Variant -- 디자이너가 선호하는 Hare 스퀘어 놀이 방법은 다음과 같습니다. 당신은 그것들에 착륙할 수 있지만, 한 바퀴를 지나쳐야만 한다. 이것은 이솝의 우화에서처럼 토끼가 낮잠을 자는 것과 같을 것입니다. 이게 내가 가장 선호하는 규칙이고 그냥 착륙하지 않는 게 좋을 거야"
토너먼트 토끼 잡기 규칙 -- 토끼 광장에 도착하면 즉시 아무 것도 하지 마세요. 만약 아무도 당신을 지나치지 않는다면, 다음에 움직일 때 당근 10개를 그리세요. 만약 그렇다면, 어느 방향으로든 여러분을 지나치는 각 선수에게 당근 10개를 당근 패치에 넣으세요. (출처: http://www.parlettgames.uk/haretort/htjughare.html#new)
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As the first winner of the Spiel des Jahres award in 1979, Hare and Tortoise or the German Hase und Igel (for Hare and Hedgehog) will always be regarded as a classic game. It is a cunningly designed race to the finish in which your fuel (carrots) must practically run out (all but 10 carrots or fewer) at the moment you hit the finish line. You also have three lettuce cards you must spend during the course of the race. The farther you move, the more carrots you spend, and there are a variety of ways to gain or lose carrots as you go around the track. It's a very clever exercise in arithmetic which David Parlett has fashioned into an entertaining and unique perennial favorite.
There have several variations between the multiple prints of Hare & Tortoise by different publishers. Most variations come from methods of adding randomness that favor lagging player via cards, dice, or dice charts when landing on a Hare square.
Parlett Strategic Variant -- The designer's preferred way of playing the Hare square is that "... you can land on them [Hare square], but must miss a turn. This would be the equivalent of the hare taking a nap, as in Aesop's fable. This is the rule I most favour and would prefer it to simply not landing on them at all..."
Tournament Jugging the Hare rule -- When you land on a hare square do nothing immediately. If nobody goes past you, draw 10 carrots when you next move. If they do, pay 10 carrots into the carrot patch for each player who goes past you, in either direction. (source: http://www.parlettgames.uk/haretort/htjughare.html#new)
There have several variations between the multiple prints of Hare & Tortoise by different publishers. Most variations come from methods of adding randomness that favor lagging player via cards, dice, or dice charts when landing on a Hare square.
Parlett Strategic Variant -- The designer's preferred way of playing the Hare square is that "... you can land on them [Hare square], but must miss a turn. This would be the equivalent of the hare taking a nap, as in Aesop's fable. This is the rule I most favour and would prefer it to simply not landing on them at all..."
Tournament Jugging the Hare rule -- When you land on a hare square do nothing immediately. If nobody goes past you, draw 10 carrots when you next move. If they do, pay 10 carrots into the carrot patch for each player who goes past you, in either direction. (source: http://www.parlettgames.uk/haretort/htjughare.html#new)
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