-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
40-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.33 / 5
-
디자이너
HEO YONG JIN, JEONG JONG CHEOL
-
아티스트
-
인원
게임 소개
현재 81 항공사는 심각한 실적 부진을 겪고 있다. 모든 선수들이 항공 81 항공사의 새 경영진으로 경기에 참여할 것이며, 항공사의 실적 정상화를 위해 노력해야 한다. 경영진은 실적 정상화를 위해 도입한 신형 항공기 A81이 판도를 바꾸는 역할을 할 것으로 기대하고 있다.
A81 항공기를 효율적으로 운용해 고성능을 내는 것이 게임의 목표다.
게임 보드와 보조 게임 보드를 중앙에 배치하고, 플레이어는 플레이어 수에 따라 자신의 큐브와 같은 색상의 개인 보드를 가져간다. 그 게임은 첫 번째 선수로 시작해서 시계 방향으로 여러 라운드를 진행한다.
플레이어 턴에서는 각 플레이어가 다음 세 단계의 순서로 진행합니다.
1. [주사위 굴리기]
플레이어는 자신의 차례에 3개의 주사위를 동시에 굴리고 각 주사위의 상단 색상을 구분합니다. 각 다이의 상단에 동일한 색상으로 A를 지정하고 다른 색상으로 B와 C를 지정합니다.
(예: 옐로우+옐로우+레드 =A+A+B/블루+퍼플+레드 =A+B+C/블루+블루파란색 = A+A+A)
2. [2가지 작업 중 1가지 선택]
플레이어는 자신의 차례와 행동에 따라 두 가지 작업(비행 서비스, 직원 훈련) 중 하나를 선택합니다.
- 과제 1: 비행 서비스
- 과제 2: 직원 교육
3. [행동에 따라 점수 마커 이동]
선수의 행동에 따라 점수 마커를 즉시 이동합니다.
다음 선수도 3단계 순서로 같은 방식으로 진행되며, 모든 선수가 한 번만 플레이하면 라운드가 종료된다. 여러 라운드가 진행됨에 따라\"의 턴 후 큐브를 더 이상 사용할 수 없게 되면(A81 예약이 없는 경우) 해당 라운드만 종료된다.
게임 종료 시 A81 항공기 관리 실적(승객 요금 점수, 직원 교육 점수, 예약 대기 점수, 위탁 수하물 수입 실적, 수익성 향상 실적, 마케팅 실적)이 모두 계산되어 총점이 가장 높은 플레이어가 승리한다.
합계가 동률일 경우 비즈니스 클래스에서 더 많은 색의 큐브를 가진 플레이어가 승리합니다. 여전히 동점일 경우에는 더 많은 선수가 개별 보드에 남은 큐브(예약 대기)를 획득하고, 그래도 동점일 경우에는 공동 우승한다.
A81 항공기를 효율적으로 운용해 고성능을 내는 것이 게임의 목표다.
게임 보드와 보조 게임 보드를 중앙에 배치하고, 플레이어는 플레이어 수에 따라 자신의 큐브와 같은 색상의 개인 보드를 가져간다. 그 게임은 첫 번째 선수로 시작해서 시계 방향으로 여러 라운드를 진행한다.
플레이어 턴에서는 각 플레이어가 다음 세 단계의 순서로 진행합니다.
1. [주사위 굴리기]
플레이어는 자신의 차례에 3개의 주사위를 동시에 굴리고 각 주사위의 상단 색상을 구분합니다. 각 다이의 상단에 동일한 색상으로 A를 지정하고 다른 색상으로 B와 C를 지정합니다.
(예: 옐로우+옐로우+레드 =A+A+B/블루+퍼플+레드 =A+B+C/블루+블루파란색 = A+A+A)
2. [2가지 작업 중 1가지 선택]
플레이어는 자신의 차례와 행동에 따라 두 가지 작업(비행 서비스, 직원 훈련) 중 하나를 선택합니다.
- 과제 1: 비행 서비스
- 과제 2: 직원 교육
3. [행동에 따라 점수 마커 이동]
선수의 행동에 따라 점수 마커를 즉시 이동합니다.
다음 선수도 3단계 순서로 같은 방식으로 진행되며, 모든 선수가 한 번만 플레이하면 라운드가 종료된다. 여러 라운드가 진행됨에 따라\"의 턴 후 큐브를 더 이상 사용할 수 없게 되면(A81 예약이 없는 경우) 해당 라운드만 종료된다.
게임 종료 시 A81 항공기 관리 실적(승객 요금 점수, 직원 교육 점수, 예약 대기 점수, 위탁 수하물 수입 실적, 수익성 향상 실적, 마케팅 실적)이 모두 계산되어 총점이 가장 높은 플레이어가 승리한다.
합계가 동률일 경우 비즈니스 클래스에서 더 많은 색의 큐브를 가진 플레이어가 승리합니다. 여전히 동점일 경우에는 더 많은 선수가 개별 보드에 남은 큐브(예약 대기)를 획득하고, 그래도 동점일 경우에는 공동 우승한다.
Currently, Airline 81 is severely underperforming. All players will participate in the game as the new management of Airline 81 Airlines, and must strive to normalize airline performance. Management expects that the new aircraft A81 introduced to normalize its performance will play a role as a game changer.
The goal of the game is to operate the A81 aircraft in an efficient manner, producing high performance.
The game board and auxiliary game board are placed in the center, and the player takes a personal board with the same color as his cube according to the number of players. The game starts with a first player and runs several rounds clockwise.
In player turn, each player proceeds in the order of the next three steps.
1. [Rolling the dice]
The player rolls three dice at the same time in his turn and distinguishes the top color of each dice. Designate A for the same color on the top of each die and B and C for the different colors.
(Example: Yellow+yellow+red = A+A+B / Blue+Purple+Red = A+B+C / Blue+Blue+Blue= A+A+A)
2. [Choose 1 out of 2 tasks]
The player chooses one of the two tasks(flight Service, staff training) in his turn and behavior once.
- Task 1: Flight Service
- Task 2: Staff Training
3. [Moving score markers based on behavior]
Move the score marker according to the player\'s behavior immediately.
The next player will also continue in the same way in the three-step order, and the round will end when all players play once. As several rounds progress, if the cube is no longer available after one\'s turn(if there is no A81 reservation), the game ends after only the corresponding round.
At the end of the game, the A81 aircraft management performance(passenger fare score, employee training score, reservation waiting score, checked baggage import performance, profitability improvement performance, marketing performance) is all calculated and the player with the highest total wins.
If the total is tied, the player with more colored cubes in the business class wins. If it is still a tie, more players will win the cube(reserved waiting) remaining on the individual board, and if it is still a tie, they will win jointly.
The goal of the game is to operate the A81 aircraft in an efficient manner, producing high performance.
The game board and auxiliary game board are placed in the center, and the player takes a personal board with the same color as his cube according to the number of players. The game starts with a first player and runs several rounds clockwise.
In player turn, each player proceeds in the order of the next three steps.
1. [Rolling the dice]
The player rolls three dice at the same time in his turn and distinguishes the top color of each dice. Designate A for the same color on the top of each die and B and C for the different colors.
(Example: Yellow+yellow+red = A+A+B / Blue+Purple+Red = A+B+C / Blue+Blue+Blue= A+A+A)
2. [Choose 1 out of 2 tasks]
The player chooses one of the two tasks(flight Service, staff training) in his turn and behavior once.
- Task 1: Flight Service
- Task 2: Staff Training
3. [Moving score markers based on behavior]
Move the score marker according to the player\'s behavior immediately.
The next player will also continue in the same way in the three-step order, and the round will end when all players play once. As several rounds progress, if the cube is no longer available after one\'s turn(if there is no A81 reservation), the game ends after only the corresponding round.
At the end of the game, the A81 aircraft management performance(passenger fare score, employee training score, reservation waiting score, checked baggage import performance, profitability improvement performance, marketing performance) is all calculated and the player with the highest total wins.
If the total is tied, the player with more colored cubes in the business class wins. If it is still a tie, more players will win the cube(reserved waiting) remaining on the individual board, and if it is still a tie, they will win jointly.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
477
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18