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BGG랭킹
BGG전체 : 881
ABSTRACTS : 36
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.49 / 5
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디자이너
Jeremy Holcomb, Stephen McLaughlin
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아티스트
Matt Heerdt
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인원
게임 소개
레비, 기동. 정복하다.
더 듀크는 오래된 세계, 봉건적인 테마, 고품질의 나무 놀이 작품, 그리고 양면 타일의 혁신적인 게임 메커니즘을 갖춘 역동적인 타일 기반 전략 게임이다. 각 면은 다른 자세 &NDASH를 나타내며, 종종 방어적이거나 공격적인 &NDASH로 간주되며, 이 피스가 턴 내에서 정확히 무엇을 할 수 있는지를 보여준다. 움직임이 끝날 때(또는 특별한 능력을 사용한 후에) 기와는 다른 쪽으로 뒤집혀서 새로운 공격 또는 방어 자세를 보여준다.
자세마다 기동과 공격 옵션이 다르다. 전체 원은 표준 이동, 빈 원은 점프, 화살표는 슬라이드를 제공하고 별은 특수 타격 능력 등을 제공합니다. 각 턴마다 플레이어는 자신의 군대를 방어하는 동시에 상대편의 타일을 잡을 수 있는 자세를 취하기 위해 어떤 타일이든 선택할 수 있다. 상대 타일이 점유한 정사각형에서 이동을 종료하면 해당 타일을 캡처합니다. 상대의 듀크를 잡아서 승리하십시오!
플레이어들은 그들의 듀크를 그들의 보드 옆에 있는 두 개의 가운데 정사각형 중 하나에 놓는 것으로 게임을 시작한다. 그리고 두 명의 풋맨이 공작 옆에 놓인다. 각 턴마다 플레이어는 하나의 타일을 옮기거나 가방에서 새로운 타일을 무작위로 그릴 수 있다. 15개의 서로 다른 트루프 타일, 모두 양면, 19개의 플레이어(특별한 옵션 타일 포함)로 게임 플레이의 다양성은 무한하다.
기본 게임의 끝없는 다양성을 넘어, 터레인 타일은 다양한 게임 플레이 옵션을 도입하여 게임 보드를 변화시킵니다. 이 규칙들은 또한 다섯 명의 장창병을 한 명의 기사와 겨루는 도전적인 다크 라이더 게임과 같은 몇 가지 대체 목표를 포함한다.
더 듀크는 오래된 세계, 봉건적인 테마, 고품질의 나무 놀이 작품, 그리고 양면 타일의 혁신적인 게임 메커니즘을 갖춘 역동적인 타일 기반 전략 게임이다. 각 면은 다른 자세 &NDASH를 나타내며, 종종 방어적이거나 공격적인 &NDASH로 간주되며, 이 피스가 턴 내에서 정확히 무엇을 할 수 있는지를 보여준다. 움직임이 끝날 때(또는 특별한 능력을 사용한 후에) 기와는 다른 쪽으로 뒤집혀서 새로운 공격 또는 방어 자세를 보여준다.
자세마다 기동과 공격 옵션이 다르다. 전체 원은 표준 이동, 빈 원은 점프, 화살표는 슬라이드를 제공하고 별은 특수 타격 능력 등을 제공합니다. 각 턴마다 플레이어는 자신의 군대를 방어하는 동시에 상대편의 타일을 잡을 수 있는 자세를 취하기 위해 어떤 타일이든 선택할 수 있다. 상대 타일이 점유한 정사각형에서 이동을 종료하면 해당 타일을 캡처합니다. 상대의 듀크를 잡아서 승리하십시오!
플레이어들은 그들의 듀크를 그들의 보드 옆에 있는 두 개의 가운데 정사각형 중 하나에 놓는 것으로 게임을 시작한다. 그리고 두 명의 풋맨이 공작 옆에 놓인다. 각 턴마다 플레이어는 하나의 타일을 옮기거나 가방에서 새로운 타일을 무작위로 그릴 수 있다. 15개의 서로 다른 트루프 타일, 모두 양면, 19개의 플레이어(특별한 옵션 타일 포함)로 게임 플레이의 다양성은 무한하다.
기본 게임의 끝없는 다양성을 넘어, 터레인 타일은 다양한 게임 플레이 옵션을 도입하여 게임 보드를 변화시킵니다. 이 규칙들은 또한 다섯 명의 장창병을 한 명의 기사와 겨루는 도전적인 다크 라이더 게임과 같은 몇 가지 대체 목표를 포함한다.
Levy. Maneuver. Conquer.
The Duke is a dynamic, tile-based strategy game with an old-world, feudal theme, high-quality wooden playing pieces, and an innovative game mechanism in its double-sided tiles. Each side represents a different posture – often considered to be defensive or offensive – and demonstrates exactly what the piece can do within the turn. At the end of a move (or after the use of a special ability), the tile is flipped to its other side, displaying a new offensive or defensive posture.
Each posture conveys different options for maneuver and attack. The full circle is a standard Move, the hollow circle the Jump, the arrow provides for the Slide, the star a special Strike ability and so on. Each turn a player may select any tile to maneuver, attempting to defend his own troops while positioning himself to capture his opponent's tiles. If you end your movement in a square occupied by an opponent's tile, you capture that tile. Capture your opponent's Duke to win!
Players start the game by placing their Duke in one of the two middle squares on their side of the game board. Two Footman are then placed next to the Duke. Each turn a player may choose to either move a single tile or randomly draw a new tile from the bag. With fifteen different Troop Tiles, all double-sided, and nineteen total pieces for each player (plus special optional tiles), the variety of game play is limitless.
Beyond the endless variety of the basic game, Terrain Tiles introduce a variety of game play options, altering the game board. These rules also include several alternate objectives, such as the challenging Dark Rider game which pits five Pikeman against a lone Knight.
The Duke is a dynamic, tile-based strategy game with an old-world, feudal theme, high-quality wooden playing pieces, and an innovative game mechanism in its double-sided tiles. Each side represents a different posture – often considered to be defensive or offensive – and demonstrates exactly what the piece can do within the turn. At the end of a move (or after the use of a special ability), the tile is flipped to its other side, displaying a new offensive or defensive posture.
Each posture conveys different options for maneuver and attack. The full circle is a standard Move, the hollow circle the Jump, the arrow provides for the Slide, the star a special Strike ability and so on. Each turn a player may select any tile to maneuver, attempting to defend his own troops while positioning himself to capture his opponent's tiles. If you end your movement in a square occupied by an opponent's tile, you capture that tile. Capture your opponent's Duke to win!
Players start the game by placing their Duke in one of the two middle squares on their side of the game board. Two Footman are then placed next to the Duke. Each turn a player may choose to either move a single tile or randomly draw a new tile from the bag. With fifteen different Troop Tiles, all double-sided, and nineteen total pieces for each player (plus special optional tiles), the variety of game play is limitless.
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