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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
17+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
개요:
WORD TO WHO는 베이비붐 세대, X세대, 밀레니얼 세대, Z세대 세대에서 가장 인기 있고 널리 사용되는 속어와 문구로 구성된 추측 게임입니다. 플레이어들은 누가 가장 많은 속어와 구문을 추측할 수 있는지를 보기 위해 서로 경쟁한다. 가장 정확한 것을 맞힌 선수나 팀이 이긴다!
게임 플레이:
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게임 플레이:
게임 플레이:
게임 플레이:
게임 플레이는 각 라운드마다 한 명씩 교대로 진행되며, 한 명은 팀원들이 카드에 있는 속어나 문구를 추측하도록 유도하려고 시도한다. 팀원들이 단어나 구문을 추측하면 다음 카드로 이동합니다. 상대 팀은 매 라운드 1분 동안 타이머를 유지한다. 각 카드의 가치는 1점이고 첫 번째 팀에서 30점까지 승리합니다.
카드는 난이도에 따라 색상이 조정되며, 그린카드는 쉽고, 블루카드는 중간 정도이며 레드카드는 딱딱하다. 각 카드는 플레이어가 사용할 수 있는 정의를 제공하지만 플레이어는 다른 힌트, 단서, 정의를 생각해 낼 수 있습니다.
목적:
WORD TO WHO에 대한 저의 포부는 세대, 문화, 공동체, 도시에 걸쳐 사회적 연결성을 증진하고 공동체 의식을 구축하는 것입니다. 영어는 전세계적으로 사용되는 언어이고 속어는 모든 곳에서 영어에 자신만의 방식을 적용한 결과이다. 나의 비전은 다른 배경을 가진 사람들 간의 이해, 수용, 통합의 유대감을 형성하는 방법으로 속어를 사용하는 것이다.
—디자이너의 설명
WORD TO WHO는 베이비붐 세대, X세대, 밀레니얼 세대, Z세대 세대에서 가장 인기 있고 널리 사용되는 속어와 문구로 구성된 추측 게임입니다. 플레이어들은 누가 가장 많은 속어와 구문을 추측할 수 있는지를 보기 위해 서로 경쟁한다. 가장 정확한 것을 맞힌 선수나 팀이 이긴다!
게임 플레이:
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게임 플레이는 각 라운드마다 한 명씩 교대로 진행되며, 한 명은 팀원들이 카드에 있는 속어나 문구를 추측하도록 유도하려고 시도한다. 팀원들이 단어나 구문을 추측하면 다음 카드로 이동합니다. 상대 팀은 매 라운드 1분 동안 타이머를 유지한다. 각 카드의 가치는 1점이고 첫 번째 팀에서 30점까지 승리합니다.
카드는 난이도에 따라 색상이 조정되며, 그린카드는 쉽고, 블루카드는 중간 정도이며 레드카드는 딱딱하다. 각 카드는 플레이어가 사용할 수 있는 정의를 제공하지만 플레이어는 다른 힌트, 단서, 정의를 생각해 낼 수 있습니다.
목적:
WORD TO WHO에 대한 저의 포부는 세대, 문화, 공동체, 도시에 걸쳐 사회적 연결성을 증진하고 공동체 의식을 구축하는 것입니다. 영어는 전세계적으로 사용되는 언어이고 속어는 모든 곳에서 영어에 자신만의 방식을 적용한 결과이다. 나의 비전은 다른 배경을 가진 사람들 간의 이해, 수용, 통합의 유대감을 형성하는 방법으로 속어를 사용하는 것이다.
—디자이너의 설명
Overview:
WORD TO WHO is a guessing game that consists of the most popular and widely used slang words and phrases from the Baby Boomer, Gen X, Millennial and Gen Z generations. Players compete against each other to see who can guess the most slang words and phrases. The player or team to guess the most right wins!
Game Play:
Players break up into teams and teams take turns, alternating players each round, with one player attempting to prompt his or her teammates to guess the slang word or phrase on the card. When your teammates guess the word or phrase you move on to the next card. The opposing team keeps a timer with each round lasting 1 minute. Each card is worth 1 point and the first team to 30 points wins.
Cards are color coordinated by level of difficulty, green cards are easy, blue cards are moderate and red cards are hard. Each card comes with a definition that players can use but players can come up with other hints, clues and definitions to help prompt their teammates to guess the word or phrase on the card.
Purpose:
My ambition for WORD TO WHO IS to to promote social connectivity and build a sense of community across generations, cultures, communities, and cities. English is a language that is spoken all over the world and slang is a result of every place putting their own spin on it. My vision is to use slang as a way to forge ties of understanding, acceptance, and unity between people of different backgrounds.
—description from the designer
WORD TO WHO is a guessing game that consists of the most popular and widely used slang words and phrases from the Baby Boomer, Gen X, Millennial and Gen Z generations. Players compete against each other to see who can guess the most slang words and phrases. The player or team to guess the most right wins!
Game Play:
Players break up into teams and teams take turns, alternating players each round, with one player attempting to prompt his or her teammates to guess the slang word or phrase on the card. When your teammates guess the word or phrase you move on to the next card. The opposing team keeps a timer with each round lasting 1 minute. Each card is worth 1 point and the first team to 30 points wins.
Cards are color coordinated by level of difficulty, green cards are easy, blue cards are moderate and red cards are hard. Each card comes with a definition that players can use but players can come up with other hints, clues and definitions to help prompt their teammates to guess the word or phrase on the card.
Purpose:
My ambition for WORD TO WHO IS to to promote social connectivity and build a sense of community across generations, cultures, communities, and cities. English is a language that is spoken all over the world and slang is a result of every place putting their own spin on it. My vision is to use slang as a way to forge ties of understanding, acceptance, and unity between people of different backgrounds.
—description from the designer
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