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No Question of Surrender: The Battle for Bir Hacheim (2012)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    180-720 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.89 / 5

게임 소개

항복에 대한 질문 없음: 비르 하킴을 위한 전투

그랜드 전술 시리즈가 북아프리카로 이동한다! 악마의 가마솥에서 사용된 호평을 받은 이 게임은 플레이어가 2개의 외인부대 대대를 포함한 자유 프랑스군의 투쟁을 탐험할 수 있는 기회를 제공한다.

프랑스군은 세 번이나 항복을 요구받았지만, 매번 거절했고, 쾨니히 장군은 항복에 대한 의문이 없다고 말했다.

항복의 문제는 없다(No Question of Surrender)는 멀티맨 퍼블리싱이 북아프리카 캠페인을 검토하기 위해 제공하는 기업 수준의 게임 그랜드 전술 시리즈 중 첫 번째 게임이다. 이 게임은 또한 시스템에 새로운 지형 유형과 전투의 사건을 다루는 새로운 특별 규칙을 도입할 것이다.

롬멜’의 보좌관 알프레드 베른트에 따르면, 20개국의 대관구주의자, 스와시버커, 범죄자들로 구성된 자유 프랑스군은 롬멜이 그로스릴그스트펑크(Gro&zlig;st&um;punk;major)의 강점을 돌파하기 위해 점점 더 많은 힘을 보태면서 독일과 이탈리아에 맞서야 한다고 한다.

시나리오는 다음과 같습니다.

1942년 5월 27일 아침, 이탈리아 아리에테 사단의 역사적인 공격은
5월 27일, 아리에테 디비전의 공격 (이탈리아가 비르 하킴을 잡을 수 있었다면 선수들이 탐험할 수 있도록 하기 위해)
독일군이 중심 관측 지점을 잠시 점령한 186번 지점을 둘러싼 싸움은 자유 프랑스군에 의해 격퇴되었다.
그리고 6월 2일, 자유 프랑스군이 점점 늘어나는 이탈리아군과 독일군에 대항하기 위해 완전히 포위되었다.


데빌’s 솥에서 보았던 것과 같은 수준의 세심한 주의와 디테일로, 항복의 의문은 그랜드 전술 시리즈에서 기대했던 게임에서의 탁월함을 이어간다.

게임 규모:
턴: 2시간
헥스: 364야드/333m
단위: 회사

게임 인벤토리:
22" X 34" 지도 시트 하나
세 개의 카운터시트(528 5/8" 양면 카운터)
36페이지 분량의 그랜드 전술 시리즈 규칙집
20페이지 게임 규칙서 1권
8페이지 시리즈 규칙 요약 책자 1권
4개의 디비전 추적 플레이어 지원 카드(1면)
플레이어 보조 카드 2개(1면)
10면 주사위 4개

항복 크레딧에 대한 질문 없음:

디자이너: 닉 리처드슨
개발자: 애덤 스타크웨더
그래픽: 니코에스쿠비
No Question of Surrender: The Battle for Bir Hacheim

The Grand Tactical Series moves to North Africa! Taking the acclaimed system used in The Devil’s Cauldron, this game gives players the chance to explore the struggle of the free French forces, including two Foreign Legion battalions, as they attempt to hold out against the might of Rommel’s Panzerarmee Afrika at the southern tip of the Gazala line in an abandoned Turkish fort.

Three times the French were asked to surrender, each time they refused, with General Koenig stating that there was “no question of surrender”.

No Question of Surrender is the first game in the Grand Tactical Series of company-level games offered by Multi-Man Publishing to examine the North African campaign. The game will also introduce new terrain types to the system and new special rules to cover events from the battle.

The Free French, composed of “Gaullists, swashbucklers and criminals of twenty different nations” according to Rommel’s aide Alfred Berndt, have to hold out against the Germans and Italians as Rommel adds more and more strength to try and crack the Großstüzpunkt (major strong point).

Scenarios will include:

The historical attack by the Italian Ariete Division on the morning of May 27, 1942
An attack by the full Ariete Division on May 27 (to allow players to explore if the Italians could have captured Bir Hacheim)
The fight over point 186 where the Germans briefly capture the pivotal observation point, only the be repulsed by the Free French
And finally, the full siege starting on June 2 as the Free French try to hold out against ever increasing Italian and German forces.


Taking the same level of care and detail that was observed in The Devil’s Cauldron, No Question of Surrender continues the excellence in gaming expected from the Grand Tactical Series.

Game Scale:
Turn: 2 hours
Hex: 364 yards / 333 meters
Units: Company

Game Inventory:
One 22" X 34" mapsheet
Three countersheets (528 5/8" dual-sided counters)
One 36 page Grand Tactical Series rulebook
One 20 page game rulebook
One 8 page series rules summary booklet
Four Division Tracking Player Aid Cards (1 sided)
Two Player Aid Cards (1 sided)
Four 10 sided dice

No Question of Surrender Credits:

Designer: Nick Richardson
Developer: Adam Starkweather
Graphics: Niko Eskubi


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