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BGG랭킹
BGG전체 : 8046
WARGAMES : 950
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
300-480 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.78 / 5
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디자이너
Patrick Gebhardt, Pepito Sbazzeguti
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아티스트
-
인원
게임 소개
도너슐락은 한 자리에서 플레이할 수 있는 2인용 게임이다. 시뮬레이션이라기보다는 게임에 가깝고 플레이어의 테이블에 높은 플레이어 상호작용성과 재생성을 제공하기 위한 것이다.
1942년 12월 12일부터 12월 23일까지의 상황, "UNTERNHMEN Wintergewitter ". 이것은 헤레스그루페 돈이 스탈린그라드에 갇힌 제6군을 구출하기 위해 벌인 구원 공격의 암호명이었다.
추축국 편대는 50,000명의 병력과 250대의 전차로 진입했고, 소련 편대의 병력은 그의 3배에 달했다. 이 계획이 성공하기 위해서는 포위된 군대가 탈출하여 전진하는 추축국 군대를 만나야 했다. 탈출은 구호군의 진격과 정확히 일치해야 했고 신호에 따라 시작될 예정이었다;도너슐래그. 탈주 명령은 내려지지 않았고 스탈린그라드의 군대는 결코 안심할 수 없었다. 이것이 그들의 운명을 결정지었다.
플레이어들은 이 에피소드를 재현할 것이며, 추축국 측은 비밀리에 만남의 지점에 도달하여 효과적으로 제6군을 해방시키고, 소련은 그러한 결과를 방해하려고 할 것이다.
척도
16진수는 좌우로 4km(2.5마일)의 지형을 나타냅니다.
각 회전은 1-2일의 기간을 나타냅니다.전투 부대는 대부분 소련과 루마니아를 위한 여단과 연대, 독일을 위한 대대와 압테이룽겐이다.
—디자이너의 설명
1942년 12월 12일부터 12월 23일까지의 상황, "UNTERNHMEN Wintergewitter ". 이것은 헤레스그루페 돈이 스탈린그라드에 갇힌 제6군을 구출하기 위해 벌인 구원 공격의 암호명이었다.
추축국 편대는 50,000명의 병력과 250대의 전차로 진입했고, 소련 편대의 병력은 그의 3배에 달했다. 이 계획이 성공하기 위해서는 포위된 군대가 탈출하여 전진하는 추축국 군대를 만나야 했다. 탈출은 구호군의 진격과 정확히 일치해야 했고 신호에 따라 시작될 예정이었다;도너슐래그. 탈주 명령은 내려지지 않았고 스탈린그라드의 군대는 결코 안심할 수 없었다. 이것이 그들의 운명을 결정지었다.
플레이어들은 이 에피소드를 재현할 것이며, 추축국 측은 비밀리에 만남의 지점에 도달하여 효과적으로 제6군을 해방시키고, 소련은 그러한 결과를 방해하려고 할 것이다.
척도
16진수는 좌우로 4km(2.5마일)의 지형을 나타냅니다.
각 회전은 1-2일의 기간을 나타냅니다.전투 부대는 대부분 소련과 루마니아를 위한 여단과 연대, 독일을 위한 대대와 압테이룽겐이다.
—디자이너의 설명
Donnerschlag is a two player game which is playable in one sitting. It is more of a game than a simulation and intended to bring a high player interactivity and replayability to the player\'s table.
The Situation
From December 12 to December 23 in 1942, "Unternehmen Wintergewitter" was in progress. This was the code name for a relief attack by Heeresgruppe Don to free the trapped 6th Army in Stalingrad.
The Axis formations entered with 50,000 men and 250 tanks, while the strength of the Soviet formations was reported to be about three times that. For the enterprise to have any chance of success, the troops in the encirclement had to break out and meet the advancing Axis troops. The breakout had to be precisely coordinated with the advance of the relief troops and was to commence on the cue “Donnerschlag”. The breakout was never ordered and the troops in Stalingrad were never able to be relieved. This sealed their fate.
Players will be recreating this episode, with the Axis side attempting to secretly establish and reach a meeting point, thus effectively freeing the 6th Army, while the Soviet will try to impede such outcome.
The Scale
A hex represents 4 kms (2.5 miles) of terrain from side to side.
Each turn represents a period of 1-2 days.
Combat units are mostly Brigades & Regiments for the Soviets and Romanians, Battalions & Abteilungen for the Germans.
—description from the designer
The Situation
From December 12 to December 23 in 1942, "Unternehmen Wintergewitter" was in progress. This was the code name for a relief attack by Heeresgruppe Don to free the trapped 6th Army in Stalingrad.
The Axis formations entered with 50,000 men and 250 tanks, while the strength of the Soviet formations was reported to be about three times that. For the enterprise to have any chance of success, the troops in the encirclement had to break out and meet the advancing Axis troops. The breakout had to be precisely coordinated with the advance of the relief troops and was to commence on the cue “Donnerschlag”. The breakout was never ordered and the troops in Stalingrad were never able to be relieved. This sealed their fate.
Players will be recreating this episode, with the Axis side attempting to secretly establish and reach a meeting point, thus effectively freeing the 6th Army, while the Soviet will try to impede such outcome.
The Scale
A hex represents 4 kms (2.5 miles) of terrain from side to side.
Each turn represents a period of 1-2 days.
Combat units are mostly Brigades & Regiments for the Soviets and Romanians, Battalions & Abteilungen for the Germans.
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