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BGG랭킹
BGG전체 : 4202
STRATEGY : 1654
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.77 / 5
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디자이너
John Bohrer
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
윈섬 게임즈의 역사 철도 시스템의 세 번째 항목인 걸프, 모바일 & 오하이오에서는 1830년부터 1860년 사이에 존재했던 철도를 리치몬드에서 뉴올리언스, 멤피스에서 사바나까지를 특징으로 하는 게임 보드를 사용하여 남부 지역에 철도를 건설한다. 게임에는 23개의 철도 노선이 존재하며, 각각 2개의 주식(이 철도를 발견한 플레이어를 위한 전세 주식과 게임 후반에 경매에 부쳐질 수 있는 공유)으로 표현된다. 8개의 철도가 출발선으로 지정되어 있으며, 처음에는 이 8개 노선에 대한 공유만 선수들이 이용할 수 있다. 철도선은 6가지 색상의 나무 큐브로 게임 보드에 표현되며, 큐브 수는 6개에서 32개까지 다양하다.
차례에 따라 플레이어는 네 가지 행동 중 하나를 취한다.
• 철도 전세: 아직 설립되지 않은 철도의 전세 지분 경매가 진행됩니다. 플레이어들은 이 공유에 대한 입찰을 하고, 당첨자는 이 전세 공유를 요구하며, 가장 흔한 색의 큐브를 그 위에 놓고, 경매에서 사용한 돈을 큐브당 $3의 가격으로 게임 보드에 추가 큐브를 배치하는 데 사용한다. 같은 색의 큐브 하나가 철도의 시작 도시에 배치되고(때로는 시작 도시를 선택할 수 있음), 추가 큐브는 선로 교차로와 연결 도시에 배치된다. 적어도 두 개의 도시에 이 라인을 배치할 수 있을 만큼 충분히 입찰해야 합니다. 만약 주식에서 가장 많이 구할 수 있는 큐브의 색상이 이미 이 도시에 있다면 (기존에 건설된 철도 노선 덕분에) 활동 중인 플레이어는 이 라인을 경매에 내놓을 수 없습니다.
철도선을 건설하거나 확장할 때마다 같은 색의 두 선이 닿도록 큐브를 배치할 수 없습니다. 예를 들어 그레나다에 흰색 큐브가 배치된 경우 MC나 M&을 찾을 수 없습니다.만약 흰색이 큐브의 가장 흔한 색이라면 그 도시의 T선입니다.
• Oction 보통주: 일단 한 노선의 전세 점유율을 획득하고 나면, 해당 노선의 보통주에 대해 경매를 시작할 수 있습니다. 낙찰된 입찰가는 다시 한번 해당 철도 색상의 큐브로 해당 노선을 확장하기 위해 사용될 수 있습니다. 단, 이 경우 건물 요구사항이 없으며 낙찰가는 $0입니다. 허용된
각 경매가 끝나면 "보통주식"추적표시가 이동되며, 두 번째 움직임 이후 플레이어들은 은행으로부터 보유한 주식에 대해 배당금을 받는다.
• 선 확장: 회선의 전세 점유율을 소유하고 있는 경우 자금을 사용하여 회선을 확장할 수 있습니다.
• Pass: 모든 플레이어가 차례대로 통과하면 게임은 끝납니다.
철도 노선이 아직 경매 풀에서 구할 수 없는 철도 노선의 시작 도시로 확장되면, 당신은 그 새로운 노선의 2주를 가져다가 경매 풀 안에 넣습니다.
철도 노선을 건설할 때마다 새로운 노선을 건설하는 VP 1명(세 개의 라인이 2VP가 됨), 도시에 큐브를 배치하는 VP 1명(애틀랜타로 가는 2VP), 그리고 서로 다른 색상의 선에 처음으로 연결하는 VP 1명(도시에서만 발생 가능)을 획득합니다. 모든 플레이어가 차례대로 통과하거나 철도의 차용에 따라 6번째 색상의 큐브를 보드에 올리면 게임이 종료된다. 가장 많은 점수를 받은 사람이 이기는 거야!
차례에 따라 플레이어는 네 가지 행동 중 하나를 취한다.
• 철도 전세: 아직 설립되지 않은 철도의 전세 지분 경매가 진행됩니다. 플레이어들은 이 공유에 대한 입찰을 하고, 당첨자는 이 전세 공유를 요구하며, 가장 흔한 색의 큐브를 그 위에 놓고, 경매에서 사용한 돈을 큐브당 $3의 가격으로 게임 보드에 추가 큐브를 배치하는 데 사용한다. 같은 색의 큐브 하나가 철도의 시작 도시에 배치되고(때로는 시작 도시를 선택할 수 있음), 추가 큐브는 선로 교차로와 연결 도시에 배치된다. 적어도 두 개의 도시에 이 라인을 배치할 수 있을 만큼 충분히 입찰해야 합니다. 만약 주식에서 가장 많이 구할 수 있는 큐브의 색상이 이미 이 도시에 있다면 (기존에 건설된 철도 노선 덕분에) 활동 중인 플레이어는 이 라인을 경매에 내놓을 수 없습니다.
철도선을 건설하거나 확장할 때마다 같은 색의 두 선이 닿도록 큐브를 배치할 수 없습니다. 예를 들어 그레나다에 흰색 큐브가 배치된 경우 MC나 M&을 찾을 수 없습니다.만약 흰색이 큐브의 가장 흔한 색이라면 그 도시의 T선입니다.
• Oction 보통주: 일단 한 노선의 전세 점유율을 획득하고 나면, 해당 노선의 보통주에 대해 경매를 시작할 수 있습니다. 낙찰된 입찰가는 다시 한번 해당 철도 색상의 큐브로 해당 노선을 확장하기 위해 사용될 수 있습니다. 단, 이 경우 건물 요구사항이 없으며 낙찰가는 $0입니다. 허용된
각 경매가 끝나면 "보통주식"추적표시가 이동되며, 두 번째 움직임 이후 플레이어들은 은행으로부터 보유한 주식에 대해 배당금을 받는다.
• 선 확장: 회선의 전세 점유율을 소유하고 있는 경우 자금을 사용하여 회선을 확장할 수 있습니다.
• Pass: 모든 플레이어가 차례대로 통과하면 게임은 끝납니다.
철도 노선이 아직 경매 풀에서 구할 수 없는 철도 노선의 시작 도시로 확장되면, 당신은 그 새로운 노선의 2주를 가져다가 경매 풀 안에 넣습니다.
철도 노선을 건설할 때마다 새로운 노선을 건설하는 VP 1명(세 개의 라인이 2VP가 됨), 도시에 큐브를 배치하는 VP 1명(애틀랜타로 가는 2VP), 그리고 서로 다른 색상의 선에 처음으로 연결하는 VP 1명(도시에서만 발생 가능)을 획득합니다. 모든 플레이어가 차례대로 통과하거나 철도의 차용에 따라 6번째 색상의 큐브를 보드에 올리면 게임이 종료된다. 가장 많은 점수를 받은 사람이 이기는 거야!
In Gulf, Mobile & Ohio, the third entry in Winsome Games's Historic Railroads System, players build railroads in the South that existed between 1830-1860, with the game board featuring cities from Richmond to New Orleans, and from Memphis to Savannah. Twenty-three different railroad lines exist in the game, each represented by two shares of stock: a charter share for the player who founds this railroad, and a common share that might be auctioned later in the game. Eight railroads are designated as starting lines, and initially only the shares for these eight lines are available to players. Railroad lines will be represented on the game board with wooden cubes that come in six colors, with the number of cubes ranging from 6 to 32.
On a turn, a player takes one of four actions:
• Charter a railroad: The active player starts an auction for the charter share of a railroad that hasn't yet been founded. Players place bids for this share, with the winner claiming this charter share, placing a cube of the color that's most common on it, then using the money spent in the auction to place additional cubes on the game board at a cost of $3/cube. One cube of the same color is placed in the railroad's starting city (and sometimes you have a choice of starting city), and additional cubes are placed on track intersections and in connecting cities. You must bid enough that you can place this line in at least two cities. If the color of the cube that's most available in the stock is already in this city (thanks to railroad lines previously built), then the active player can't put this line up for auction.
Whenever you build or expand railroad lines, you can't place cubes so that two lines of the same color touch. If a white cube has been placed in Grenada, for example, you can't found the MC or M&T lines in that city if white is the most common color of cubes.
• Auction a common share: Once the charter share of a line has been acquired, the active player can start an auction for the common share of that line, with the winning bid once again being used to expand that line with additional cubes of that railroad's color, although in this case you have no building requirement and a winning bid of $0 is allowed.
After each auction, a "common share" tracking marker is moved, and after the second such movement, players receive dividends from the bank for the shares they hold: $5 for a charter share when that railroad has issued only that one share, and $3 for each share otherwise held.
• Expand a line: If you own the charter share of a line, you can spend your funds to expand this line.
• Pass: If all players pass in turn, the game ends.
When a railroad line expands into a city that's the starting city for a railroad line not yet available in the auction pool, you take the two shares of that new line and place them in the auction pool.
Each time you build railroad lines, you score victory points: 1 VP for founding a new line (with three lines being worth 2 VP), 1 VP for placing a cube in a city (2 VP for going into Atlanta), and 1 VP for the first time that a line connects to a line of each other color (which can occur only in cities). If all players pass in turn or the sixth color of cubes is on the board following the chartering of a railroad, the game ends. Whoever has the most points wins!
On a turn, a player takes one of four actions:
• Charter a railroad: The active player starts an auction for the charter share of a railroad that hasn't yet been founded. Players place bids for this share, with the winner claiming this charter share, placing a cube of the color that's most common on it, then using the money spent in the auction to place additional cubes on the game board at a cost of $3/cube. One cube of the same color is placed in the railroad's starting city (and sometimes you have a choice of starting city), and additional cubes are placed on track intersections and in connecting cities. You must bid enough that you can place this line in at least two cities. If the color of the cube that's most available in the stock is already in this city (thanks to railroad lines previously built), then the active player can't put this line up for auction.
Whenever you build or expand railroad lines, you can't place cubes so that two lines of the same color touch. If a white cube has been placed in Grenada, for example, you can't found the MC or M&T lines in that city if white is the most common color of cubes.
• Auction a common share: Once the charter share of a line has been acquired, the active player can start an auction for the common share of that line, with the winning bid once again being used to expand that line with additional cubes of that railroad's color, although in this case you have no building requirement and a winning bid of $0 is allowed.
After each auction, a "common share" tracking marker is moved, and after the second such movement, players receive dividends from the bank for the shares they hold: $5 for a charter share when that railroad has issued only that one share, and $3 for each share otherwise held.
• Expand a line: If you own the charter share of a line, you can spend your funds to expand this line.
• Pass: If all players pass in turn, the game ends.
When a railroad line expands into a city that's the starting city for a railroad line not yet available in the auction pool, you take the two shares of that new line and place them in the auction pool.
Each time you build railroad lines, you score victory points: 1 VP for founding a new line (with three lines being worth 2 VP), 1 VP for placing a cube in a city (2 VP for going into Atlanta), and 1 VP for the first time that a line connects to a line of each other color (which can occur only in cities). If all players pass in turn or the sixth color of cubes is on the board following the chartering of a railroad, the game ends. Whoever has the most points wins!
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