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    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

《카이저크리그!》()는 1914년부터 1918년까지 진행된 제1차 세계 대전의 게임이다. 플레이어로서, 당신은 센트럴 파워(“)를 통제한다;CP”; 독일, 오스트리아헝가리, 튀르키예, 불가리아). 게임 &rsquo's의 자동 시스템은 협상국의 노력을 지시한다(“EP”; 당신을 물리치려는 프랑스, 영국, 러시아, 이탈리아, 세르비아, 미국 및 그들의 소수 동맹국). 내가 하는 많은 게임들처럼, 너도 나쁜 놈들을 해.”간단함을 위해, 제국주의 독일과 그 주요 동맹국인 오스트리아-헝가리 제국은 보통 게임에서 하나의 정치적 실체로 취급된다. &ldquo에 있는 깃발;도시 타일은 장식용입니다. 나의 다른 게임들과 달리, 공간은 이 규칙서에 많은 역사적인 노트를 추가하는 것을 금지한다. 만약 여러분이 여러분에게 새로운 이름이나 역사적인 언급을 우연히 발견한다면, 구글은 여러분의 친구입니다! 이 게임의 핵심은 약 천만 명의 병사들이 전쟁터에서 전사한 지상전을 묘사한 것이다. 카이저크리그’의 치료는 다린 레빌로프’의 영감을 받은 이스라엘 독립(2008)과 그것이 시작한 &ldquo” 포위 상태” 시스템으로 거슬러 올라갈 수 있다. 카이저크리그!의 진화적 도약은 명확하게 정의된 전진선을 따라 적군이 중앙 위치에 집결하는 오래된 ‘수평’상태 모델에서 결국에는 주변의 별도 지역에서 적군이 집단으로 집결하는 새로운 ‘수직’ 모델로 전환하는 것이다전체적인 위치를 위협하는 n 크기. 이러한 적응을 통해 레빌로프의 원래 개념은 제1차 세계 대전의 참호전 현실을 대륙 차원에서 더욱 가깝게 시뮬레이션할 수 있게 되었다. 이 게임은 또한 영국 순양함의 함대를 피하려는 친독일 봉쇄선 주자들의 서사적인 해군 투쟁을 묘사한다. 많은 역사학자들은 영국 해군의 봉쇄를 극복하지 못한 것이 독일이 전쟁에서 패배한 주요 원인이라고 생각한다. 독일의 오스만 터키 동맹국인 인도의 대규모 군대를 포함한 러시아와 대영 제국의 공격을 받은 근동에서의 사이드쇼 ’ 전쟁은 게임 시스템의 단순화된 버전(12.0)으로 진행된다. 이 극장은 또한 독일이 이끄는 흑인 아프리카 군대(아스카리)가 유럽에 있는 독일인들이 항복한 후에도 인도와 대영 제국 군대에 맞서 저항했던 동아프리카도 포함한다! 그 게임은 그 갈등에 대한 극도로 전략적인 관점이다. 포인트는 플레이 가능하도록 극적으로 단순화되고 제펠린, 참호, 유보트와 같은 제1차 세계 대전의 “멋진 것들을 강조하기 위해서이다.



—출판사의 설명
Kaiserkrieg! (‘Emperor’s War’) is a strategic solitaire game of the First World War of 1914-1918. As the player, you control the Central Powers (“CP”; Germany, AustriaHungary, Turkey and Bulgaria). The game’s automatic systems direct the efforts of the Entente Powers (“EP”; France, Britain, Russia, Italy, Serbia, the United States, and their minor allies) who are trying to defeat you. As in many of my games, you play the “bad guys.” For simplicity’s sake, Imperial Germany and its main ally, the Austro-Hungarian Empire, are usually treated as one political entity in the game. The flags on the “City” Tiles are for decoration. In contrast to my other games, space precludes the addition of many historical notes in this rulebook. If you run across a name or historical reference that is new to you, Google is your friend! The heart of the game is its depiction of the ground war, which saw the battlefield deaths of some ten million soldiers. Kaiserkrieg’s treatment can be traced back to Darin Leviloff’s inspired Israeli Independence (2008) and the “States of Siege” system it started. The evolutionary leap in Kaiserkrieg! is the shift from the old ‘horizontal’ States of Siege model – where enemy forces converge on your central position along clearly defined lines of advance – to a new ‘vertical’ model where enemy forces mass in separate regions around you, to eventually achieve an advantage in size that threatens your overall position. This adaptation allows Leviloff’s original concept to more closely simulate the trench warfare realities of World War I on the continental level. The game also depicts the epic naval struggle of proGerman blockade runners trying to evade fleets of British cruisers. Many historians identify the failure to outwit the British naval blockade as the main reason for Germany’s defeat in the war. The ‘sideshow’ war in the Near East, where Germany’s Ottoman Turkish ally was assailed by Russia and the British Empire – including a massive army of Indian troops – is played with a simplified version of the game system (12.0). This theater also includes East Africa, where a German-led Black African army (the Askari) held out against Indian and British Empire forces even after the Germans in Europe had surrendered! The game is an extremely strategic view of the conflict. Points are dramatically simplified to make it playable and to emphasize the “cool stuff” of World War I, like Zeppelins, trenches, and U-boats.

Kaiserkrieg! is not a detailed historical simulation, but a fun and challenging game covering the salient themes of the actual conflict while whetting the player’s appetite for more detailed treatments of this fascinating war.

—description from the publisher

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