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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-5+ 명 -
게임시간
45-150 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Nicholas Vecchio
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아티스트
Aidan Haluani, John Hawkins, Tuan Duong Chu
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인원
게임 소개
아리시아에서: 본질의 전쟁, 플레이어들은 신/여신의 역할을 맡는다. 공통, 엘리트, 전문가, 일반 및 강력한 아바타 단위 클래스를 포함하여 여러 계층 단위로 구성된 5개의 주제 및 비대칭 파벌 중 하나를 선택합니다. 게임이 진행되는 동안 플레이어들은 서로의 유닛을 파괴하고 그들의 “에센스”를 축적할 뿐만 아니라 컨트롤 포인트(에센스 웰스)를 놓고 싸운다. 활용된 에센스는 독특한 파벌별 능력을 활성화하는 데 사용된다.
충분한 본질만 있다면, 당신의 신은 거대한 아바타의 형태로 물리적인 영역에서 나타날 수 있을 것이다. 권한을 부여받은 아바타는 게임당 한 번의 신의 행동에 접근하여 전투의 흐름을 당신에게 유리하게 바꿀 수 있습니다. 적’의 아바타를 파괴하면 승리한다!
게임플레이는 턴제이며 여러 단계로 구성되어 있다. 먼저 각 플레이어는 에센스 스톰 다이를 굴려 해당 게임 라운드 동안 에센스 스톰이 어떤 방식으로 불 것인지, 어떤 변수 효과를 가져올 것인지를 결정한다. 다음은 1번 선수가 순서를 잡겠습니다. 플레이어 턴 중에는 이동 단계와 활성화 단계의 두 단계로 구성됩니다. 이동 단계에서는 전체 군대가 최대 속도를 기록할 수 있습니다. 활성화 단계에서는 최대 2개의 유닛이 해당 유닛의 능동적인 특수 능력을 공격하고 사용할 수 있습니다. 따라서 일부 장치가 미래의 전환을 위해 위치에 있거나, 상대로부터 에센스 웰스와 경쟁하거나, 옵션을 즉시 열어두는 흥미로운 상황이 발생합니다.
그러나 각 턴마다 2개의 유닛만 공격할 수 있기 때문에 현재 턴뿐만 아니라 미래 턴이 어떻게 진행될지에 대해 신중하게 계획해야 합니다. 플레이어들은 게임플레이를 단순화하고 전투 테이블을 기억할 필요가 없도록 독특한 얼굴의 주사위를 굴린다. 또한 대부분의 강력한 유닛은 디바인 다이스에 접근할 수 있으며, 데미지, 방어 또는 성가신 속임수에 대한 지원을 제공한다. 또한, 플레이어는 원하는 순서대로 턴 단계를 완료할 수 있으며, 필요에 따라 추가 전술 옵션을 열 수 있습니다! 플레이어가 차례를 마친 후, 새로운 게임 라운드가 시작되고, 한쪽이 적 아바타를 물리칠 때까지 이 과정을 반복한다!
-description from designer
충분한 본질만 있다면, 당신의 신은 거대한 아바타의 형태로 물리적인 영역에서 나타날 수 있을 것이다. 권한을 부여받은 아바타는 게임당 한 번의 신의 행동에 접근하여 전투의 흐름을 당신에게 유리하게 바꿀 수 있습니다. 적’의 아바타를 파괴하면 승리한다!
게임플레이는 턴제이며 여러 단계로 구성되어 있다. 먼저 각 플레이어는 에센스 스톰 다이를 굴려 해당 게임 라운드 동안 에센스 스톰이 어떤 방식으로 불 것인지, 어떤 변수 효과를 가져올 것인지를 결정한다. 다음은 1번 선수가 순서를 잡겠습니다. 플레이어 턴 중에는 이동 단계와 활성화 단계의 두 단계로 구성됩니다. 이동 단계에서는 전체 군대가 최대 속도를 기록할 수 있습니다. 활성화 단계에서는 최대 2개의 유닛이 해당 유닛의 능동적인 특수 능력을 공격하고 사용할 수 있습니다. 따라서 일부 장치가 미래의 전환을 위해 위치에 있거나, 상대로부터 에센스 웰스와 경쟁하거나, 옵션을 즉시 열어두는 흥미로운 상황이 발생합니다.
그러나 각 턴마다 2개의 유닛만 공격할 수 있기 때문에 현재 턴뿐만 아니라 미래 턴이 어떻게 진행될지에 대해 신중하게 계획해야 합니다. 플레이어들은 게임플레이를 단순화하고 전투 테이블을 기억할 필요가 없도록 독특한 얼굴의 주사위를 굴린다. 또한 대부분의 강력한 유닛은 디바인 다이스에 접근할 수 있으며, 데미지, 방어 또는 성가신 속임수에 대한 지원을 제공한다. 또한, 플레이어는 원하는 순서대로 턴 단계를 완료할 수 있으며, 필요에 따라 추가 전술 옵션을 열 수 있습니다! 플레이어가 차례를 마친 후, 새로운 게임 라운드가 시작되고, 한쪽이 적 아바타를 물리칠 때까지 이 과정을 반복한다!
-description from designer
In Arixia: War of Essence, players take on the role of a god/goddess. Select one of five thematic and asymmetric factions consisting of multiple tiered units including: common, elite, specialist, general, and a mighty avatar unit class. Throughout the game, players will destroy each others’ units and accumulate their “essence” as well as fight over control points, known as Essence Wells. Harnessed essence is used to activate unique, faction-specific abilities.
With enough essence, your god will be able to manifest in the physical realm in the form of a massive avatar. Empowered avatars gain access to once-per-game Act of God abilities to swing the tide of battle in your favor. If you destroy the enemy’s avatar, you are victorious!
Gameplay is turn-based and consists of several phases. First, each player rolls an Essence Storm die to determine which way the Essence Storm will blow and which variable effect it will take on during that game round. Next, player one will take their turn. During a player turn consists of two phases, the movement phase and the activation phase. The movement phase allows your entire army to move up to their maximum speed stat. The activation phase allows up to two units to attack and use the active special abilities of those units. Thus, interesting situations arise where some units get into position for future turns, contest Essence Wells from opponents, or keep your options open on the fly.
However, because only two of your units can attack each turn, you must carefully plan not only your current turn, but think about how future turns might play out. Players roll unique-faced dice to simplify gameplay and avoid having to memorize combat tables. Additionally, most powerful units have access to faction-specific Divine Dice, providing a boost to damage, defense or annoying tricks. Additionally, players have the option to complete their turn phases in either order they wish, opening up further tactical options as needed! After players have taken their turns, a new game round begins, repeating this process until one side defeats the enemy avatar!
-description from designer
With enough essence, your god will be able to manifest in the physical realm in the form of a massive avatar. Empowered avatars gain access to once-per-game Act of God abilities to swing the tide of battle in your favor. If you destroy the enemy’s avatar, you are victorious!
Gameplay is turn-based and consists of several phases. First, each player rolls an Essence Storm die to determine which way the Essence Storm will blow and which variable effect it will take on during that game round. Next, player one will take their turn. During a player turn consists of two phases, the movement phase and the activation phase. The movement phase allows your entire army to move up to their maximum speed stat. The activation phase allows up to two units to attack and use the active special abilities of those units. Thus, interesting situations arise where some units get into position for future turns, contest Essence Wells from opponents, or keep your options open on the fly.
However, because only two of your units can attack each turn, you must carefully plan not only your current turn, but think about how future turns might play out. Players roll unique-faced dice to simplify gameplay and avoid having to memorize combat tables. Additionally, most powerful units have access to faction-specific Divine Dice, providing a boost to damage, defense or annoying tricks. Additionally, players have the option to complete their turn phases in either order they wish, opening up further tactical options as needed! After players have taken their turns, a new game round begins, repeating this process until one side defeats the enemy avatar!
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