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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Phallen Hay, Robert Hay
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아티스트
Robert Hay
-
인원
게임 소개
2-5명을 위한 레트로 던전 크롤링 보드 게임. 네 명의 영웅 중 한 명으로 플레이하거나 악당으로 플레이하세요!
영웅들 중 한 명으로서, 여러분은 카타콤을 통해 여러분의 와이머 스톤을 찾는 동안 위험한 생물과 덫을 막기 위해 함께 일할 것입니다. 저주받은 난쟁이들을 물리치고 사악한 와이머로부터 오버월드 왕국을 구하려면 돌을 사용해야 합니다.
악당으로서 영웅들이 싸울 수 있도록 덫과 자물쇠를 설치합니다. 또한 영웅들을 물리치고 오버월드를 와이머에 의해 파멸로 몰아넣을 때 저주받은 드워프들을 통제할 것입니다다른 결과
만남에는 두 가지 결과가 있습니다. 영웅이 승리하면, 카드의 엄지손가락 위쪽이 읽힌다. 영웅이 지면 엄지손가락 아래 부분이 읽힌다. 심지어 게임 자체도 영웅들의 승리 여부에 따라 결과가 달라진다.
단순 채점
만남은 영웅을 위한 하나의 주사위와 악당을 위한 하나의 주사위로 결정된다. 그들은 서로를 상대로 굴러가고, 누가 조우에서 승리하는지 보기 위해 모든 보너스가 롤에 추가됩니다. 수학은 12를 더하면 절대 커지지 않습니다. 수학은 형편없기 때문에 좋은 것입니다.
우리가 항상 하고 싶었던 보드게임
우리가 이 게임을 디자인할 때, 우리와 같은 플레이어들을 위해 만들었습니다. 우리는 그것이 배우기 쉽고, 연주하기 쉽고, 우리가 다시 연주하고 싶을 만큼 충분히 도전적이기를 원했습니다.
많은 노력과 미세 조정으로, 우리는 우리가 14살 때 존재했더라면 우리가 좋아할 만한 게임에 도달했다. 그 말은 네가 좋아할 거라는 뜻이니? 그러길 바래요. 만약 여러분이 복잡하고 복잡하고 힘든 게임을 찾고 있다면, 이것은 아마도 여러분이 찾고 있는 게임이 아닐 것입니다. 배우기 쉽고 놀기 쉬운 매력적인 스토리로 모험을 해결하는 복고 롤을 원한다면, 이것이 바로 당신을 위한 게임입니다!
디자이너의 설명
영웅들 중 한 명으로서, 여러분은 카타콤을 통해 여러분의 와이머 스톤을 찾는 동안 위험한 생물과 덫을 막기 위해 함께 일할 것입니다. 저주받은 난쟁이들을 물리치고 사악한 와이머로부터 오버월드 왕국을 구하려면 돌을 사용해야 합니다.
악당으로서 영웅들이 싸울 수 있도록 덫과 자물쇠를 설치합니다. 또한 영웅들을 물리치고 오버월드를 와이머에 의해 파멸로 몰아넣을 때 저주받은 드워프들을 통제할 것입니다다른 결과
만남에는 두 가지 결과가 있습니다. 영웅이 승리하면, 카드의 엄지손가락 위쪽이 읽힌다. 영웅이 지면 엄지손가락 아래 부분이 읽힌다. 심지어 게임 자체도 영웅들의 승리 여부에 따라 결과가 달라진다.
단순 채점
만남은 영웅을 위한 하나의 주사위와 악당을 위한 하나의 주사위로 결정된다. 그들은 서로를 상대로 굴러가고, 누가 조우에서 승리하는지 보기 위해 모든 보너스가 롤에 추가됩니다. 수학은 12를 더하면 절대 커지지 않습니다. 수학은 형편없기 때문에 좋은 것입니다.
우리가 항상 하고 싶었던 보드게임
우리가 이 게임을 디자인할 때, 우리와 같은 플레이어들을 위해 만들었습니다. 우리는 그것이 배우기 쉽고, 연주하기 쉽고, 우리가 다시 연주하고 싶을 만큼 충분히 도전적이기를 원했습니다.
많은 노력과 미세 조정으로, 우리는 우리가 14살 때 존재했더라면 우리가 좋아할 만한 게임에 도달했다. 그 말은 네가 좋아할 거라는 뜻이니? 그러길 바래요. 만약 여러분이 복잡하고 복잡하고 힘든 게임을 찾고 있다면, 이것은 아마도 여러분이 찾고 있는 게임이 아닐 것입니다. 배우기 쉽고 놀기 쉬운 매력적인 스토리로 모험을 해결하는 복고 롤을 원한다면, 이것이 바로 당신을 위한 게임입니다!
디자이너의 설명
A retro dungeon crawling board game for 2-5 players. Play as one of four heroes or even as the villain!
As one of the heroes, you will make your way through the catacombs, working together to fend off dangerous creatures and traps as you search for your Wymer Stone. You must use your stone to defeat the Cursed Dwarves and save the kingdoms of Overwyrld from the evil Wymer.
As the villain, you set traps and locks for the heroes to battle. Also, you will control the Cursed Dwarves as you attempt to defeat the heroes and doom Overwyrld to destruction by the Wymer.
DIFFERENT OUTCOMES
Encounters have two outcomes. If the hero wins, the thumbs up side of the card is read. If the hero loses, the thumbs down portion is read. Even the game itself has outcomes based on if the heroes are victorious or not.
SIMPLE SCORING
Encounters are decided by one die for the hero and one die for the villain. They roll against each other, and any bonuses are added to the roll to see who wins the encounter. The math never gets bigger than adding up to twelve, which is good, because math is terrible.
THE BOARD GAME WE ALWAYS WANTED TO PLAY
When we designed this game, we made it for players like us. We wanted it to be easy to learn, simple to play and challenging enough that we would want to play again.
With a lot of effort and fine-tuning, we arrived at a game that we would have loved if it had existed when we were 14. Does that mean you\'ll love it? We hope so. If you\'re looking for a complicated, intricate and punishing game, this probably isn\'t the game you\'re looking for. If you want a retro roll to resolve adventure with a compelling story that is simple to learn and play, this is the game for you!
—description from the designer
As one of the heroes, you will make your way through the catacombs, working together to fend off dangerous creatures and traps as you search for your Wymer Stone. You must use your stone to defeat the Cursed Dwarves and save the kingdoms of Overwyrld from the evil Wymer.
As the villain, you set traps and locks for the heroes to battle. Also, you will control the Cursed Dwarves as you attempt to defeat the heroes and doom Overwyrld to destruction by the Wymer.
DIFFERENT OUTCOMES
Encounters have two outcomes. If the hero wins, the thumbs up side of the card is read. If the hero loses, the thumbs down portion is read. Even the game itself has outcomes based on if the heroes are victorious or not.
SIMPLE SCORING
Encounters are decided by one die for the hero and one die for the villain. They roll against each other, and any bonuses are added to the roll to see who wins the encounter. The math never gets bigger than adding up to twelve, which is good, because math is terrible.
THE BOARD GAME WE ALWAYS WANTED TO PLAY
When we designed this game, we made it for players like us. We wanted it to be easy to learn, simple to play and challenging enough that we would want to play again.
With a lot of effort and fine-tuning, we arrived at a game that we would have loved if it had existed when we were 14. Does that mean you\'ll love it? We hope so. If you\'re looking for a complicated, intricate and punishing game, this probably isn\'t the game you\'re looking for. If you want a retro roll to resolve adventure with a compelling story that is simple to learn and play, this is the game for you!
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