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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Harald Enoksson
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아티스트
Murat Cengiz
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인원
게임 소개
'나이스 웨더'에서는 100만 명의 관광객과 함께 유럽을 돌아다니며 '나이스 웨더'를 좇는 거죠 가을과 겨울은 지중해 주변에서 보내고 여름은 발트해 연안에서 보내고 봄은 중부 유럽에서 보내세요.
당신만의 철도로 여행하거나 다른 플레이어들에게 돈을 지불하고 그들의 철도를 이용하세요. 당신의 티켓 가격을 높게 책정하여 이익을 짜내거나 경쟁자를 줄이려면 낮게 설정하세요. 저렴한 기차표를 찾을 수 없다면 언제든지 비행기를 타고 갈 수 있고, 그럴 경우 지구 온난화의 원인이 될 수 있다. 지구 온난화는 최남단의 도시들을 매력적이지 않게 만드는 반면, 먼 북쪽에는 새로운 휴양지들이 생겨난다.
밝은 미래를 걸고 남녘의 화창한 섬으로 가는 페리선에 투자하시겠습니까? 아니면 북녘의 얼어붙은 공허함을 거역하고 가격을 높게 유지해서 사람들을 날게 하고 기후를 당신에게 유리하게 기울일 것인가?
나이스 웨더는 논리적인 사고와 죄수의 딜레마 같은 가격 책정 외교가 결합된 비교적 빠르고 가족 친화적인 트랙 구축 게임이다. 그러나 쉽고 재미있는 가운데 이 노련한 선수는 바둑의 강한 바람을 들이마실 것이며, 12개의 프런티어들이 갑자기 하나로 합쳐져 기름칠이 잘 된 마이크로 매크로 멘탈엘리베이터를 가진 플레이어가 승자가 될 것이다.
각 게임마다 28개의 유럽 도시 중 6-12개가 무작위로 선택되어 최대 36000개의 다양한 시작 구성을 만들 수 있다. 그리고 항상 에센이 있고, 정확히는 2008년 10월에 경기를 시작하는 곳이다.
당신만의 철도로 여행하거나 다른 플레이어들에게 돈을 지불하고 그들의 철도를 이용하세요. 당신의 티켓 가격을 높게 책정하여 이익을 짜내거나 경쟁자를 줄이려면 낮게 설정하세요. 저렴한 기차표를 찾을 수 없다면 언제든지 비행기를 타고 갈 수 있고, 그럴 경우 지구 온난화의 원인이 될 수 있다. 지구 온난화는 최남단의 도시들을 매력적이지 않게 만드는 반면, 먼 북쪽에는 새로운 휴양지들이 생겨난다.
밝은 미래를 걸고 남녘의 화창한 섬으로 가는 페리선에 투자하시겠습니까? 아니면 북녘의 얼어붙은 공허함을 거역하고 가격을 높게 유지해서 사람들을 날게 하고 기후를 당신에게 유리하게 기울일 것인가?
나이스 웨더는 논리적인 사고와 죄수의 딜레마 같은 가격 책정 외교가 결합된 비교적 빠르고 가족 친화적인 트랙 구축 게임이다. 그러나 쉽고 재미있는 가운데 이 노련한 선수는 바둑의 강한 바람을 들이마실 것이며, 12개의 프런티어들이 갑자기 하나로 합쳐져 기름칠이 잘 된 마이크로 매크로 멘탈엘리베이터를 가진 플레이어가 승자가 될 것이다.
각 게임마다 28개의 유럽 도시 중 6-12개가 무작위로 선택되어 최대 36000개의 다양한 시작 구성을 만들 수 있다. 그리고 항상 에센이 있고, 정확히는 2008년 10월에 경기를 시작하는 곳이다.
In Nice Weather, you and a million tourists travel around Europe chasing, that's right, Nice Weather. Spend your autumns and winters around the Mediterranean, your summers by the Baltic coast and your springs in Central Europe.
Travel by your own railroads or pay the other players to use theirs. Set your ticket prices high to squeeze out profits or low to undercut competitors. If you can't find a cheap train ticket, then you can always go by airplane, in which case you might contribute to global warming. Global warming makes the Southernmost cities unattractive, while new holiday destinations pop up in the far North.
Will you bet on a bright future and invest in ferry lines to the sunny islands of the South? Or will you defy the icy emptiness of the North and then keep prices high to make people fly and tilt the climate in your favor?
Nice Weather is a relatively fast and family-friendly track building game with a foundation of logical thinking paired with prisoner's dilemma-like pricing diplomacy and livened up by random action cards that lets you set hilarious traps. But amidst the easy and fun, the experienced player will inhale a strong breeze of Go as the network struggle scatters among a dozen frontiers that suddenly merge to one final whole, making the player with the most well-oiled micro-macro mental elevator the winner.
Dynamic land prices let you buy up cheap competing lines, allowing for a randomized yet balanced game board; for each game, 6-12 European cities out of 28 are randomly selected, making for up to 36000 different start configurations. Then there is always Essen, and this is where you start the game; in October 2008 to be exact.
Travel by your own railroads or pay the other players to use theirs. Set your ticket prices high to squeeze out profits or low to undercut competitors. If you can't find a cheap train ticket, then you can always go by airplane, in which case you might contribute to global warming. Global warming makes the Southernmost cities unattractive, while new holiday destinations pop up in the far North.
Will you bet on a bright future and invest in ferry lines to the sunny islands of the South? Or will you defy the icy emptiness of the North and then keep prices high to make people fly and tilt the climate in your favor?
Nice Weather is a relatively fast and family-friendly track building game with a foundation of logical thinking paired with prisoner's dilemma-like pricing diplomacy and livened up by random action cards that lets you set hilarious traps. But amidst the easy and fun, the experienced player will inhale a strong breeze of Go as the network struggle scatters among a dozen frontiers that suddenly merge to one final whole, making the player with the most well-oiled micro-macro mental elevator the winner.
Dynamic land prices let you buy up cheap competing lines, allowing for a randomized yet balanced game board; for each game, 6-12 European cities out of 28 are randomly selected, making for up to 36000 different start configurations. Then there is always Essen, and this is where you start the game; in October 2008 to be exact.
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