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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

Railway Madness는 구 서부에서 철도 노선을 건설하고 운영하는 2-4명의 플레이어를 위한 가족 게임입니다. 선수들은 각각 철도 재벌 지망생의 역할을 맡는다! 이 게임은 골드 러시에서 부를 얻으려는 개척자들을 선택하여 감히 할 수 있는 한 빨리 새로운 국경으로 이동시키는 것입니다.…

철도 광기는 실시간 재주 역학과 영토 통제를 혼합하여 사용합니다. 게임 보드는 기본적인 시작 설정으로 시작하여 플레이 중에 확장됩니다. 각 회전마다 레일 카드를 무작위로 그려서 뒤집고 출발 구역 주변의 관련 영역에 추가하여 새로운 철도 구간을 구축합니다: 북쪽, 남쪽, 동쪽 또는 서쪽. 펀치보드로 만들어진 철도 구간이 카드 위에 놓인다.
일단 그것이 끝나면, 그 기차들을 궤도에 올릴 시간입니다! 각 플레이어는 자신의 색깔의 기차역 하나와 움직이는 바퀴가 달린 3D 플라스틱 기차로 게임을 시작한다. 게임의 목적은 간단하다 - 가능한 한 많은 개척자들을 보드의 새로운 영역으로, 가급적 출발점에서 멀리 이동시킨다. 여러분의 금을 찾는 승객들은 새로운 지평을 찾고 있습니다! 여러분의 차례가 되면, 여러분은 기차를 선로를 따라 옮겨야 할 것이고, 기차역에서 승객들을 태워서 마차에 실어야 할 것입니다. 한 명 이상의 승객이 떨어질 경우 여행을 계속하기 전에 승객을 다시 태울 수 있습니다. 쉽죠.

하지만, 물론 함정이 있습니다: 여러분의 차례는 15초로 제한되어 있습니다! 모래 타이머를 주시하고 "Stop!을 외쳐야 하는 컨트롤러(턴 순서의 다음 플레이어)가 여러분의 광적인 여정을 기록할 것입니다!" 다 떨어지면. 그 시간 동안, 여러분은 열차를 선로 위에, 승객들은 열차 위에, 여러분이 감히 할 수 있는 한 빨리 움직여야 할 것입니다.

당신이 철도의 빈 구간에서 차례를 마치면, 그들은 그곳에 기차역을 짓고, 이 새로운 국경에 안전하게 도착한 승객들을 내리고, 그에 따라 점수를 매긴다. 기차역은 각 선수 턴이 시작될 때마다 새로운 승객을 발생시킬 것이다.

이 모든 빠르고 격렬한 행동이 진행되는 동안, 테이블에 있는 다른 선수들은 주의를 기울일 필요가 있을 것이다. 기차가 그 색깔의 기차역을 통과하면 그들은 " 소리를 지르게 됩니다;딩딩!" 그리고 그들의 안전 금고에 동전을 넣으세요. 이 동전들은 기차역을 업그레이드하는 데 사용되어 더 많은 승객과 돈을 창출할 수 있다.

광기는 철도 카드가 남지 않을 때까지 계속된다. 경기가 끝나면 지역 통제를 위한 추가 득점이 있다. 사막의 각 지역에서 가장 많은 기차역을 가진 플레이어는 가산점을 얻습니다!

출판사의 설명

Railroad Madness is a family game for 2-4 players about building and running railway lines in the Old West. Players each take on the role of a wannabe railroad tycoon! The game will have you picking up pioneers seeking to make their fortunes in the Gold Rush and transporting them to new frontiers as fast as you dare…

Railroad Madness uses a mixture of real-time dexterity mechanics and territory control. The game board starts with a basic starting setup, and is then expanded during play: each turn, you’ll build a new section of railroad by drawing a Rail card at random, flipping it over, and adding it to the relevant area around the starting zone: North, South, East or West. A section of railroad made of punchboard is then placed on top of the card.
Once that’s done, it’s time to get those trains onto the track! Each player starts the game with one train station of their colour, and a 3D plastic train with moving wheels. The aim of the game is simple - transport as many pioneers as possible to a new area of the board, preferably as far from the starting point as possible. Your gold-hunting passengers are looking for new horizons!

On your turn, you’ll have to move your train along the tracks, picking up passenger meeples from Train Stations as you go and loading them onto your wagon. If one or more passengers fall off, you can simply pick them up again before continuing your journey. Easy.

But of course, there’s a catch: your turn is limited to just 15 seconds! Your frantic journey will be timed by the Controller (the next player in the turn order) who must keep an eye on the sand timer and shout "Stop!" when it runs out. During that time, you’ll have to keep your train on the track and your passengers on the train, moving as fast as you dare.

When you end your turn on an empty section of railroad, they get to build a Train Station there, unloading the passengers who safely reached this new frontier and scoring them accordingly. Train stations will generate new passengers at the start of each player turn.

While all of this fast and furious action is going on, the other players at the table will need to be paying attention. If your train passes a Train Station of their colour, they get to shout "Ding Ding!" and put a coin into their Safety Deposit box. These coins can be used to upgrade Train Stations, making them generate more passengers and money.

The madness continues until there are no Rail cards left. At the end of the game, there is additional scoring for area control. The player with the most train stations in each area of the desert gains extra points!

-description from publisher

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