-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Lane Davis, Peter Yang
-
아티스트
Lane Davis
-
인원
게임 소개
파이널 스트라이크(Final Strike)는 플레이어들이 위치를 위해 전략을 짜서 적을 물리치고 거래에서 오는 영광을 얻기 위해 싸우는 경쟁적인 덱 단조 게임이다.
모든 플레이어는 동일한 출발 덱으로 시작하며, 5장의 카드를 섞고 추첨하여 게임을 시작합니다. 주어진 플레이어가 턴을 할 때 플레이어는 자신의 턴에서 하나의 무기를 사용해야 한다 - 몬스터에게 무기 피해를 입히고 그들의 목표물에서 그만큼의 피를 수집한다 (게임이 끝날 때마다 4점마다 영광의 1점이 되고, 게임이 끝날 때 가장 영광스러운 플레이어가 승자가 된다는 것을 알고 있다!)플레이어는 더 많은 데미지를 주는 더 강한 무기를 선택하거나 "를 사용할 수 있다;폐기물 더미에서 무기를 위조하여 파괴하고 대장장이로부터 더 강력한 새로운 무기를 획득하기 위해 단 1개의 피해만 입히는 매직 해머" - 강력한 반복 재생 효과, 지속적인 현장 능력, 또는 무기가 무기에서 흔들릴 때 추가 피해를 입히는 전술 등 다양한 무기의 무작위 시장 말뚝을 그들의 갑판에 버려라!
피해를 입히는 것이 승리로 가는 한 가지 방법이지만, 진정한 \'영광\'은 적에게서 마지막 피의 지점을 제거하는 \'최종 타격\'을 입히는 것으로 찾을 수 있다. 즉, 적의 바닥에 나열된 보상을 얻는다.
게임은 각 행위의 보스가 패배할 때 각 행위가 종료되는 3개의 \'Act"에 걸쳐 진행된다. 반면, 모든 플레이어는 모든 피를 씻어낼 것이기 때문에(그 때 그들을 영광으로 바꿉니다.)
Act 3 보스가 패배하고 최종 보상이 집계된 후, 가장 영광스러운 플레이어는 F의 승자로 간주된다inal Strike!
—디자이너의 설명
모든 플레이어는 동일한 출발 덱으로 시작하며, 5장의 카드를 섞고 추첨하여 게임을 시작합니다. 주어진 플레이어가 턴을 할 때 플레이어는 자신의 턴에서 하나의 무기를 사용해야 한다 - 몬스터에게 무기 피해를 입히고 그들의 목표물에서 그만큼의 피를 수집한다 (게임이 끝날 때마다 4점마다 영광의 1점이 되고, 게임이 끝날 때 가장 영광스러운 플레이어가 승자가 된다는 것을 알고 있다!)플레이어는 더 많은 데미지를 주는 더 강한 무기를 선택하거나 "를 사용할 수 있다;폐기물 더미에서 무기를 위조하여 파괴하고 대장장이로부터 더 강력한 새로운 무기를 획득하기 위해 단 1개의 피해만 입히는 매직 해머" - 강력한 반복 재생 효과, 지속적인 현장 능력, 또는 무기가 무기에서 흔들릴 때 추가 피해를 입히는 전술 등 다양한 무기의 무작위 시장 말뚝을 그들의 갑판에 버려라!
피해를 입히는 것이 승리로 가는 한 가지 방법이지만, 진정한 \'영광\'은 적에게서 마지막 피의 지점을 제거하는 \'최종 타격\'을 입히는 것으로 찾을 수 있다. 즉, 적의 바닥에 나열된 보상을 얻는다.
게임은 각 행위의 보스가 패배할 때 각 행위가 종료되는 3개의 \'Act"에 걸쳐 진행된다. 반면, 모든 플레이어는 모든 피를 씻어낼 것이기 때문에(그 때 그들을 영광으로 바꿉니다.)
Act 3 보스가 패배하고 최종 보상이 집계된 후, 가장 영광스러운 플레이어는 F의 승자로 간주된다inal Strike!
—디자이너의 설명
Final Strike is a competitive deck forging game, where players strategize for position, fighting for the glory of defeating enemies and earning the glory that comes with dealing - the Final Strike.
All players start with the same starting deck, and will shuffle and draw a hand of 5 cards to begin the game. On any given players turn, players MUST play one weapon on their turn - dealing that weapons damage to a monster and collecting that much blood from their target (knowing that every 4 points of blood will be turned into 1 point of Glory at the end of the game, and the player with the most glory at the end of the game being the winner!)
The player can choose to play a stronger weapon that deals more damage, or use a "Magic Hammer" that deals only 1 damage, in order to forge a weapon from their discard pile, destroying it and gaining a new more powerful weapon from the blacksmith - a randomized market of weapons, ranging from strong re-occurring played effects, ongoing field abilities, or the tactics to deal extra damage when that weapon is shuffled from a discard pile back into their deck!
While dealing damage is one way to victory, true \'glory\' can be found by dealing the \'Final Strike\', aka removing the last point of blood from an enemy - earning the reward listed on the bottom of that foe.
The game progress over three \'Act"s with each act ending when the boss for that act is defeated - where as all players will then wash off all their blood (converting them into glory at that time.)
After the Act 3 boss has been defeated and the final rewards have been tallied - the player with the most glory, is deemed the winner of Final Strike!
—description from the designer
All players start with the same starting deck, and will shuffle and draw a hand of 5 cards to begin the game. On any given players turn, players MUST play one weapon on their turn - dealing that weapons damage to a monster and collecting that much blood from their target (knowing that every 4 points of blood will be turned into 1 point of Glory at the end of the game, and the player with the most glory at the end of the game being the winner!)
The player can choose to play a stronger weapon that deals more damage, or use a "Magic Hammer" that deals only 1 damage, in order to forge a weapon from their discard pile, destroying it and gaining a new more powerful weapon from the blacksmith - a randomized market of weapons, ranging from strong re-occurring played effects, ongoing field abilities, or the tactics to deal extra damage when that weapon is shuffled from a discard pile back into their deck!
While dealing damage is one way to victory, true \'glory\' can be found by dealing the \'Final Strike\', aka removing the last point of blood from an enemy - earning the reward listed on the bottom of that foe.
The game progress over three \'Act"s with each act ending when the boss for that act is defeated - where as all players will then wash off all their blood (converting them into glory at that time.)
After the Act 3 boss has been defeated and the final rewards have been tallied - the player with the most glory, is deemed the winner of Final Strike!
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18