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BGG랭킹
BGG전체 : 11065
WARGAMES : 1787
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.92 / 5
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디자이너
Lorenzo Sartori
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아티스트
-
인원
게임 소개
'퍼스트'는 고대, 중세, 르네상스 시대의 전투를 할 수 있는 워게이밍 규칙이다. 이탈리아어 \'Dadi & Piombo\' 미니어처 워게이밍 잡지를 발행하는 팀과 같은 팀이 제작한다.
고대 이집트, 로마, 십자군 전쟁부터 백년전쟁, 사무라이에 이르기까지 거대한 역사를 지닌 군대를 재현할 수 있는 매우 유연한 시스템이다.
임페투스는 다양한 스케일의 미니어처를 사용하여 플레이할 수 있도록 설계되었습니다. 6mm, 10mm, 15mm, 20mm, 25/28mm 모두 음식을 제공합니다.
미니어처는 6mm&10mm의 경우 폭 60mm, 15mm의 경우 폭 80mm, 20mm&25/28mm의 경우 폭 120mm입니다. 요소의 깊이는 규정되어 있지만 중요하지는 않다. 이를 통해 다른 게임 시스템에 이미 기반을 둔 군대와 함께 시스템을 플레이할 수 있습니다.
게임 플레이는 턴제 방식이지만 전통적인 i-go/u-go는 아니다. 플레이어들은 매 턴마다 주도권을 잡기 위해 주사위를 굴리지만, 유닛들은 순서가 맞지 않는 적군에 대응할 수 있다.
단위는 3~4개의 통계를 가지고 있는데, 그중에서도 가장 중요한 것은 단위의 힘과 사기의 조합인 VBU이다.
전투는 빠르고 간단하다. 부대는 전투에서 VBU와 동등한 주사위를 굴리는데, 다양한 수식어가 던져진 주사위의 개수에 보너스를 부여한다. \'6\' 또는 두 배 \'5\'의 어떤 점수라도 안타를 기록한다. 유닛 히트로 인해 VBU가 감소하기 때문에 기록 보관이 필요합니다. VBU가 0으로 줄어들면 장치가 라우팅되고 테이블에서 제거됩니다.
육군은 점수를 기반으로 하며, 평균 300~500점 사이의 군대가 있다. 원래 규칙에는 15개의 군대 목록이 상세하게 나와 있는데, 대개는 \"짝이 일치하는 쌍\"으로 되어 있다. 알렉산드로스의 마케도니아인들과 후에 아케메디아 페르시아인들, 제2차 포에니 전쟁 로마인들과 카르타고인들, 갈리아와 카이사르의 로마인들, 십자군과 살라딘의 군대, 그리고 100년 전쟁의 프랑스와 영국 군대들이 여기에 포함된다
고대 이집트, 로마, 십자군 전쟁부터 백년전쟁, 사무라이에 이르기까지 거대한 역사를 지닌 군대를 재현할 수 있는 매우 유연한 시스템이다.
임페투스는 다양한 스케일의 미니어처를 사용하여 플레이할 수 있도록 설계되었습니다. 6mm, 10mm, 15mm, 20mm, 25/28mm 모두 음식을 제공합니다.
미니어처는 6mm&10mm의 경우 폭 60mm, 15mm의 경우 폭 80mm, 20mm&25/28mm의 경우 폭 120mm입니다. 요소의 깊이는 규정되어 있지만 중요하지는 않다. 이를 통해 다른 게임 시스템에 이미 기반을 둔 군대와 함께 시스템을 플레이할 수 있습니다.
게임 플레이는 턴제 방식이지만 전통적인 i-go/u-go는 아니다. 플레이어들은 매 턴마다 주도권을 잡기 위해 주사위를 굴리지만, 유닛들은 순서가 맞지 않는 적군에 대응할 수 있다.
단위는 3~4개의 통계를 가지고 있는데, 그중에서도 가장 중요한 것은 단위의 힘과 사기의 조합인 VBU이다.
전투는 빠르고 간단하다. 부대는 전투에서 VBU와 동등한 주사위를 굴리는데, 다양한 수식어가 던져진 주사위의 개수에 보너스를 부여한다. \'6\' 또는 두 배 \'5\'의 어떤 점수라도 안타를 기록한다. 유닛 히트로 인해 VBU가 감소하기 때문에 기록 보관이 필요합니다. VBU가 0으로 줄어들면 장치가 라우팅되고 테이블에서 제거됩니다.
육군은 점수를 기반으로 하며, 평균 300~500점 사이의 군대가 있다. 원래 규칙에는 15개의 군대 목록이 상세하게 나와 있는데, 대개는 \"짝이 일치하는 쌍\"으로 되어 있다. 알렉산드로스의 마케도니아인들과 후에 아케메디아 페르시아인들, 제2차 포에니 전쟁 로마인들과 카르타고인들, 갈리아와 카이사르의 로마인들, 십자군과 살라딘의 군대, 그리고 100년 전쟁의 프랑스와 영국 군대들이 여기에 포함된다
Impetus is a set of wargaming rules that allows you to play battles from the Ancient, Medieval and Renaissance periods. It is produced by the same team that publish the Italian \'Dadi & Piombo\' miniatures wargaming magazine.
It is an extremely flexible system which allows players to recreate armies from a huge period of history - from Ancient Egypt, Romans and the Crusades right through to the Hundred Years War and Samurai.
Impetus is designed to be played using miniatures in various scales: 6mm, 10mm, 15mm, 20mm, and 25/28mm are all catered for.
Miniatures are based in elements - 60mm wide for 6mm & 10mm, 80mm wide for 15mm, and 120mm wide for 20mm & 25/28mm. The depth of the element is stipulated, but is not vital. This enables you to play the system with armies already based for other games systems.
The game play is turn based, but is not traditional i-go/u-go. Players roll dice for initiative every turn, but units are able to react to enemy forces out of sequence.
Units have 3 or 4 statistics, the most important of which is VBU, a combination of unit strength and morale.
Combat is fast and simple. Units roll dice equivalent to their VBU in combat, with various modifiers giving bonuses to the number of dice thrown. Any score of \'6\' or double \'5\' score a hit. There is some record keeping required, as unit hits cause a reduction in VBU. When VBU is reduced to 0, the unit routs and is removed from the table.
Armies are points based, with average armies ranging between 300-500 points. There are 15 army lists detailed in the original rules, usually in \'matched pairs\'. These include Alexander\'s Macedonians & Later Achaemedian Persians, 2nd Punic War Romans & Carthaginians, Gauls & Caesar\'s Romans, Crusaders & Saladin\'s Army, and French & English armies from the 100 Years War.
It is an extremely flexible system which allows players to recreate armies from a huge period of history - from Ancient Egypt, Romans and the Crusades right through to the Hundred Years War and Samurai.
Impetus is designed to be played using miniatures in various scales: 6mm, 10mm, 15mm, 20mm, and 25/28mm are all catered for.
Miniatures are based in elements - 60mm wide for 6mm & 10mm, 80mm wide for 15mm, and 120mm wide for 20mm & 25/28mm. The depth of the element is stipulated, but is not vital. This enables you to play the system with armies already based for other games systems.
The game play is turn based, but is not traditional i-go/u-go. Players roll dice for initiative every turn, but units are able to react to enemy forces out of sequence.
Units have 3 or 4 statistics, the most important of which is VBU, a combination of unit strength and morale.
Combat is fast and simple. Units roll dice equivalent to their VBU in combat, with various modifiers giving bonuses to the number of dice thrown. Any score of \'6\' or double \'5\' score a hit. There is some record keeping required, as unit hits cause a reduction in VBU. When VBU is reduced to 0, the unit routs and is removed from the table.
Armies are points based, with average armies ranging between 300-500 points. There are 15 army lists detailed in the original rules, usually in \'matched pairs\'. These include Alexander\'s Macedonians & Later Achaemedian Persians, 2nd Punic War Romans & Carthaginians, Gauls & Caesar\'s Romans, Crusaders & Saladin\'s Army, and French & English armies from the 100 Years War.
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