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SeaLiT: Mediterranean Ships and Trade in the Long Nineteenth Century (2022)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

SeaLiT 게임은 해양 역사의 연구 프로젝트인 ERC STG 2016 프로젝트 ‘의 결실이다;지중해 해양 노동과 해운, 1850년대-1920년대 ’(SeaLiT)의 전환기에 바다가 살고 있다. 이 게임은 역사학자 에릭 홉스봄에 의해 정의된 프랑스 혁명에서 제1차 세계 대전까지의 긴 19세기 동안 지중해와 흑해의 해양 역사 세계로 가는 재미있고 교육적인 여행이다.

게임에서 플레이어들은 선주의 역할을 맡으며 그들의 사업을 발전시키고, 그들의 배를 업그레이드하며, 외부 요인에 의해 야기되는 변화하는 환경에 그들의 전략을 적응시켜야 한다. 게임을 하는 동안 플레이어들은 해양 무역의 우주를 탐험하고, 그 메커니즘과 역사적 진화에 대한 느낌을 얻고, 다음에 대해 더 배울 것이다:

해양 무역에 사용되는 돛단배와 증기선의 주요 유형.
19세기 지중해와 흑해의 중요한 항구들.
이 기간 동안 거래된 중요한 상품들.
배들이 시간을 거슬러 항해하는 방식을 지시하는 항해 규칙들.
수요, 운임, 보험, 선박수리 등 해운산업의 메커니즘
전쟁, 전염병, 파업 등 해운산업에 영향을 미친 외부요인

선주처럼 행동하는 플레이어들은 금전적으로 상대를 극복하려고 한다. 1790년부터 1910년까지 매년 열리는 긴 라운드 수(120개) 때문에 플레이어는 언제든지 게임을 시작할 수 있으며, 라운드 수가 얼마든지 끝난 후에 게임을 끝내기로 결정할 수도 있다. 평균 30~40라운드는 대략 2시간 30분에서 3시간의 경기와 일치한다. 따라서, 이 게임은 다른 시기에 해당하는 간접적으로 다른 시나리오를 제공한다(항해 연령, 1790~1830년, 초기 증기선 연령, 1840~1860년 등). 승자는 돈, 선박 가치, 화물 가치를 계산한 후 은행에 빚을 질 수 있는 모든 대출을 뺀 더 많은 가치를 가진 플레이어에 의해 결정된다.

플레이어들은 항해 카드를 통해 지도를 움직이며, 이 카드는 배의 속도와 발생하는 다양한 사건(갈매기, 해적, 난파선, 화재)을 결정한다. 플레이어는 운송 화물을 판매하고, 더 크고 기술적으로 더 발전된 선박을 구매하며, 지중해 시장의 대부분을 차지하려고 한다. 1790년부터 1830년까지의 항해 기간 동안, 그들은 또한 다른 플레이어들의 배를 나포하고 개조하기 위해 한 척 이상의 사략선을 살 수 있다. 5라운드마다 게임의 10개 상품 중 수요(높거나 낮거나)를 결정해야 할 때, 해적이나 사략선과 맞서야 할 때만 주사위를 굴려야 한다.

SeaLiT the game is the fruit of a research project in Maritime History, the ERC STG 2016 project entitled ‘Seafaring Lives in Transition, Mediterranean Maritime Labour and Shipping, 1850s-1920s’(SeaLiT). The game is an entertaining and educational journey into the world of maritime history of the Mediterranean and Black Sea during the long nineteenth century, namely from the French Revolution to the World War I as defined by the historian Eric Hobsbawm.

In the game players take on the role of shipowners and must develop their business, upgrade their ships, and adapt their strategies to the changing circumstances caused by external factors. While playing the game, players will explore the universe of maritime trade, they will get a feel for its mechanisms and its historical evolution and they will learn more about:

The main types of sailing ships and steam ships used in maritime trade.
The important ports of the Mediterranean and the Black Sea in the nineteenth century.
The important commodities traded during this period.
The navigation rules that dictated the way ships sailed back in time.
The mechanisms of shipping industry like demand, freight rates, insurance, ship repairing etc.
The external factors that affected shipping industry like wars, epidemics, strikes etc.


Players acting like shipowners seek to overcome their opponents financially. Due to the long number of rounds (120) which coincides with each year from 1790 to 1910, players may choose to start the game at any year and they also may decide to finish it after any number of rounds. An average number of 30 to 40 rounds coincides with approximately two and a half to three hours of play. Thus, the game offers indirectly different scenarios corresponding at different periods (age of sail, 1790-1830, age of early steamships 1840 to 1860 and so on). The winner is determined by the player who possesses more value after counting money, value of ships and value of cargo, minus any loans he/she might owe to the bank.

The players move in the map through the navigation cards, which determine the speed of the ships/pawns, and various events that occur (gales, pirates, shipwrecks, fire). Players seek to sell the carrying cargo, to buy bigger and technologically more advanced vessels and to capture most of the Mediterranean market. In the age of sail period, 1790-1830, they also can buy one or more privateers to capture and convert other players\' ships. They have to roll the dice only when they have to determine the demand (high or low) of the ten commodities of the game every five rounds, and when they have to face pirates or privateers.

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