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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    10-15 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

진화를 속이다. 짝짓기를 통해 코끼리, 호랑이 등으로부터 새로운 생물을 번식시킵니다. 크롭팬트나 터틀딜레와 같은 재미있는 조합이 생겨난다.

하지만 토끼를 조심하세요! 그의 짝짓기 행동이 당신의 계획을 조금 망쳐놓을 수도 있어요...

악셀 헤니그의 6일째는 8세 이상을 위한 솔로 게임이다.

자연을 조금 도와주세요. 두 동물을 서로 짝지어 그 결과에 경탄하라. 여러분의 목표는 4세대 이후 가장 가치 있는 동물 컬렉션을 갖는 것입니다.

토끼를 제외한 18개의 번호가 매겨진 카드를 모두 털고 맨 위에서 첫 번째 녹색, 파란색, 노란색 카드를 테이블 중앙에 놓습니다.
덱으로 나머지 15장의 카드를 손에 쥐게 됩니다. 빨간 라운드 끝 카드는 갑판 뒤로 갑니다.
토끼 변형 게임을 하면 토끼가 라운드 종료 카드 뒤로 갑니다.

각 턴마다, 당신은 당신의 카드의 상위 세 장을 본다.
그런 다음 두 가지 옵션이 있습니다: 진화가 멈추거나 짝짓기를 합니다.<동물을 교미할 수 없거나 교미하고 싶지 않다면 진화 일시정지에서 세 개의 카드 중 하나를 오른쪽에 놓고 세 개의 카드 중 하나를 가져다가 갑판 뒤에 놓습니다.

짝짓기를 하려면 카드에 표시된 짝짓기 옵션을 사용합니다.
방향 화살표는 페어링에 대한 작업 요청도 표시합니다. 관련된 두 개의 카드 중 하나를 중심축 또는 긴 쪽으로 돌린 다음 평소처럼 데크 뒤에 놓습니다.

방향 화살표 옆에 느낌표가 있으면 카드를 한쪽에 놓습니다. 그렇게 하면 개발할 수는 없지만, 결국에는 포인트를 얻을 수 있습니다.

페어링에 사용되는 다른 카드는 테이블 중앙에 배치됩니다. 그럼 거기 있는 세 명 중에서 새 카드를 꺼내서 당신의 갑판 뒤에 두세요.

빨간색 라운드 끝 카드가 데크의 맨 위 카드가 되는 즉시 방향 화살표에 따라 돌려 데크 뒤에 놓습니다.
4라운드가 끝난 후, 당신이 풀었던 보너스를 고려하여 모든 카드의 값(테이블의 중앙, 당신의 데크, 그리고 이미 준비된 카드)을 합산하여 당신의 점수를 합산하세요.

예를 들어, 두 카멜레온을 모두 두 번 업그레이드하면 6점이 아닌 9점이 됩니다.

토끼가 있는 변형

게임에 익숙해지면 토끼를 사용할 수 있습니다.
데크에서 동일한 카드 순서를 사용하여 토끼가 없는 라운드와 토끼가 있는 라운드의 두 라운드를 플레이합니다. 첫 번째 라운드를 시작하기 전에 카드 번호 순서를 적어 두 번째 라운드에 동일한 덱을 만들 수 있습니다.
교미하는 토끼를 피하세요. 이는 승점을 잃게 하기 때문입니다.
당신의 목표는 토끼와 함께 라운드에서 더 많은 점수를 얻는 것입니다.

—게시판(계산됨)의 설명

Cheat evolution. Breed new creatures from elephants, tigers and the like by mating. Funny combinations arise, such as the crophant or the turtdile.

But watch out for the rabbit! His mating behavior can mess up your planning a bit...

The 6th Day by Axel Hennig is a solo game for ages 8 and up.

Help nature a little bit. Pair two animals with each other and marvel at the result. Your goal is to have the most valuable collection of animals after four generations.

Shuffle all 18 numbered cards except the rabbit and place the first green, blue and yellow card from the top of the pile in the center of the table.
As a deck, you then take the remaining 15 cards in your hand. The red end-of-round card goes behind the deck.
If you play the rabbit variant, the rabbit goes behind the end-of-round card.

Each turn, you look at the top three cards of your deck.
After that, you have two choices: The evolution pause or the mating.
If you can\'t or don\'t want to mate any animals, you put one of the three cards to the right of the three cards in the evolution pause and then you take one of the three cards and put it behind your deck.

To mate, use the mating options shown on the cards.
Directional arrows also show you action requests for pairing. You turn one of the two cards involved either around its center axis or its long side and then put it behind the deck as usual.

If you see an exclamation mark next to the direction arrow, put the card aside. If you do, you won\'t be able to develop it, but it will earn you points in the end.

The other card used for pairing is placed in the center of the table. Then take a new card from the three already there and put it behind your deck.

As soon as the red end-of-round card is the top card in the deck, turn it according to its directional arrow and put it back behind your deck.
After the fourth round, total up your points by adding up the values of all the cards (from the center of the table, your deck, and the cards already set aside), taking into account any bonuses you have unlocked.

For example, if you have upgraded both Chameleons twice, you get nine points instead of six.

VARIANT WITH RABBITS

Once you have familiarized yourself with the game, you can use the rabbit.
Play two rounds, one without rabbit and one with rabbit using the same card order in your deck. Before starting the first round, write down the order of the card numbers to be able to create an equal deck for the second round.
Try to avoid a mating rabbit as this costs you victory points.
Your goal is to score more points in the round with the rabbit.

—description from the publisher (translated)

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