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10China, LLC.: Qing Dynasty and Guomindang 1644-1949 (2022) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Philip Jelley
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아티스트
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인원
게임 소개
《China, LLC.》는 1644년 청나라가 건국될 때부터 1949년 중국 내전이 끝날 때까지 진행된 중국의 게임이다. 필립 젤리는 당신이 중국을 사업처럼 운영하는 인기 있는 로마 주식회사와 같은 시스템을 사용하여 중국, 만주, 몽골, 신장, 티베트, 남동해를 넘어 세계에서 가장 크고 부유하며 인구가 가장 많은 기업이 될 때까지 기업의 힘을 확장한다. 권력의 절정기부터, 그들의 거대한 제국은 먼 바다에서 온 내부 반란과 새로운 야만인들에 의해 시달리면서, 청나라의 최고 경영자들은 점점 현실에서 멀어지고, 그들의 궁전에 갇혀, 관리 내시들에 의해 지배되었다. 그들이 실패한 곳에서 당신은 성공할 수 있나요? 비록 청이 멸망하더라도 국민당은 무너지는 제국의 혼란 속에서 질서를 끌어내기 위해 고군분투하고 있기 때문에 당신에게는 두 번째 기회가 있다.
정치인은 황제, 총독, 반란군, 적 지도자가 될 수 있으며 군사, 행정, 인기, 음모 능력으로 평가된다. 각각은 그들의 역사적인 적들을 물리치고, 경쟁자들을 암살하고, 외교에 영향을 미칠 수 있는 특별한 능력을 가지고 있다. 예를 들어 건륭제는 군사 2명, 행정 5명, 인기 2명, 음모 4명의 능력을 가지고 있으며 정복 특수 능력을 가지고 있어 무관심한 장군이지만, 청나라를 최대로 확장시킨 민중 개혁을 받아들이기를 꺼려하더라도 뛰어난 관료였다. 군사 1명, 행정 2명, 인기 2명, 음모 4명의 서태후와 황제를 죽이는 습관이 청나라를 불안정하게 만든 암살자 특수 능력은 덜 유용하다.
이 지도에는 10개의 명령어로 구성되어 있으며, 각각의 명령어는 세금을 걷거나, 반란군을 진압하거나, 전쟁을 하거나, 황제를 암살하거나, 반란을 일으킬 수 있다. 승리는 지방을 합병하고, 전쟁을 물리치고, 거대한 명성 프로젝트에 자금을 대고, 하늘의 위임통치령을 세우는 것으로 결정된다. 기병, 보병, 함대는 전쟁과 수비 지역과 싸우거나, 직접 통제를 확대하거나, 외곽 지역에서 봉신을 만드는 데 사용된다. 적군의 지도자와 전쟁은 패배할 때까지 이 지방에서 저 지방으로 이동하여 반란을 조장하고, 불안을 야기하며, 소득을 감소시키지만, 이들과 싸우는 것은 재앙을 초래할 수 있다. 외세가 중국에 부과한 불평등 조약은 중국의 지방, 위신, 현금을 강탈하고 그들이 자신들의 제국을 확장하면서 규칙을 변화시켰다.
각 턴은 5-10년을 나타내며, 각 시나리오에서 10번 턴이 있습니다. 네 가지 시나리오는 1644년, 1735년, 1820년, 1889년에 시작되며, 캠페인 게임으로 결합될 수 있다. 당신은 군사적 통찰력과 치밀한 행정, 그리고 음모를 조화시켜, 당신이 가진 모든 것을 현대의 사업처럼 최대한 활용할 필요가 있다. 중국, LLC는 전쟁이 비용이고, 사업이 이익이며, 제국이 그 사이에 있다는 새로운 인식을 여러분에게 줄 것입니다. 균형을 찾는 것은 당신에게 달려있다, 그렇지 않으면 머리가 돌 것이다. 중국 LLC는 하나의 전체 색상 22" x 34" 지도 시트, 280개의 전체 색상 1/2" 다이 컷 조각 및 약 12페이지의 규칙을 제공합니다. 선수들은 시나리오당 평균 3시간에서 4시간을 보내야 한다.
-디자이너의 설명
정치인은 황제, 총독, 반란군, 적 지도자가 될 수 있으며 군사, 행정, 인기, 음모 능력으로 평가된다. 각각은 그들의 역사적인 적들을 물리치고, 경쟁자들을 암살하고, 외교에 영향을 미칠 수 있는 특별한 능력을 가지고 있다. 예를 들어 건륭제는 군사 2명, 행정 5명, 인기 2명, 음모 4명의 능력을 가지고 있으며 정복 특수 능력을 가지고 있어 무관심한 장군이지만, 청나라를 최대로 확장시킨 민중 개혁을 받아들이기를 꺼려하더라도 뛰어난 관료였다. 군사 1명, 행정 2명, 인기 2명, 음모 4명의 서태후와 황제를 죽이는 습관이 청나라를 불안정하게 만든 암살자 특수 능력은 덜 유용하다.
이 지도에는 10개의 명령어로 구성되어 있으며, 각각의 명령어는 세금을 걷거나, 반란군을 진압하거나, 전쟁을 하거나, 황제를 암살하거나, 반란을 일으킬 수 있다. 승리는 지방을 합병하고, 전쟁을 물리치고, 거대한 명성 프로젝트에 자금을 대고, 하늘의 위임통치령을 세우는 것으로 결정된다. 기병, 보병, 함대는 전쟁과 수비 지역과 싸우거나, 직접 통제를 확대하거나, 외곽 지역에서 봉신을 만드는 데 사용된다. 적군의 지도자와 전쟁은 패배할 때까지 이 지방에서 저 지방으로 이동하여 반란을 조장하고, 불안을 야기하며, 소득을 감소시키지만, 이들과 싸우는 것은 재앙을 초래할 수 있다. 외세가 중국에 부과한 불평등 조약은 중국의 지방, 위신, 현금을 강탈하고 그들이 자신들의 제국을 확장하면서 규칙을 변화시켰다.
각 턴은 5-10년을 나타내며, 각 시나리오에서 10번 턴이 있습니다. 네 가지 시나리오는 1644년, 1735년, 1820년, 1889년에 시작되며, 캠페인 게임으로 결합될 수 있다. 당신은 군사적 통찰력과 치밀한 행정, 그리고 음모를 조화시켜, 당신이 가진 모든 것을 현대의 사업처럼 최대한 활용할 필요가 있다. 중국, LLC는 전쟁이 비용이고, 사업이 이익이며, 제국이 그 사이에 있다는 새로운 인식을 여러분에게 줄 것입니다. 균형을 찾는 것은 당신에게 달려있다, 그렇지 않으면 머리가 돌 것이다. 중국 LLC는 하나의 전체 색상 22" x 34" 지도 시트, 280개의 전체 색상 1/2" 다이 컷 조각 및 약 12페이지의 규칙을 제공합니다. 선수들은 시나리오당 평균 3시간에서 4시간을 보내야 한다.
-디자이너의 설명
China, LLC. is a game of China from the establishment of the Qing Dynasty in 1644 CE to the end of the Chinese Civil War of 1949 CE. Philip Jelley uses the same system as the popular Rome, Inc. in which you run China like a business, expanding its corporate power across China, Manchuria, Mongolia, Xinjiang, Tibet and the Southern and Eastern Seas until it becomes the largest, richest, most populous entity in the world. From the height of power, the Qing CEOs became increasingly detached from reality, confined to their palaces, and dominated by managerial eunuchs while their vast empire is beset by internal rebellions and new barbarians from across the far seas. Can you succeed where they failed? Even if Qing fall, you have a second chance as the Guomindang (Chinese Nationalist Party) struggle to bring order out of the chaos of a crumbling empire.
Statesmen may become emperors, governors, rebels, and enemy leaders and are rated for their Military, Administration, Popularity, and Intrigue abilities. Each has a special ability, allowing them to defeat their historic foes, assassinate rivals, and influence foreign affairs. For example, the Emperor Qianlong has two Military, five Administration, two Popularity, and four Intrigue abilities, and the Conquest special ability, making him an indifferent general, but excellent bureaucrat even if he was reluctant to embrace popular reform, who expanded the Qing Empire to its greatest extent. Less useful is the Empress Cixi with one Military, two Administration, two Popularity, and four Intrigue abilities, and the Assassin special ability, whose habit of killing emperors destabilized the Qing Dynasty.
The map has provinces grouped into ten commands, each with their own governor to collect taxes, crush insurgents, fight wars, or perhaps assassinate the emperor, or launch a rebellion. Victory is determined by annexing provinces, defeating wars, financing massive prestige projects, and establishing the Mandate of Heaven. Cavalry, infantry, and fleets are used to fight wars and garrison provinces, expanding direct control, or creating vassals in outlying provinces. Enemy leaders and wars move from province to province until defeated, encouraging revolts, causing unrest, reducing income, but fighting them could lead to disaster. Unequal Treaties imposed on China by foreign powers robbing her of provinces, prestige, and cash and changing the rules as they expand their own empires.
Each turn represents 5-10 years, with 10 turns in each scenario. The four scenarios start in 1644 CE, 1735 CE, 1820 CE, and 1889 CE which may be combined into campaign games. You need to blend military acumen with careful administration, as well as intrigue, making the most of what you have each turn, just like any modern-day business. China, LLC will give you a new perception of how war is a cost, business is a benefit, and empire is somewhere in between. It’s up to you to find a balance, or heads will roll. China, LLC comes with one full color 22" x 34" mapsheet, 280 full color 1/2" die-cut pieces and around 12 pages of rules. Players should average from 3 to 4 hours per scenario.
-description from designer
Statesmen may become emperors, governors, rebels, and enemy leaders and are rated for their Military, Administration, Popularity, and Intrigue abilities. Each has a special ability, allowing them to defeat their historic foes, assassinate rivals, and influence foreign affairs. For example, the Emperor Qianlong has two Military, five Administration, two Popularity, and four Intrigue abilities, and the Conquest special ability, making him an indifferent general, but excellent bureaucrat even if he was reluctant to embrace popular reform, who expanded the Qing Empire to its greatest extent. Less useful is the Empress Cixi with one Military, two Administration, two Popularity, and four Intrigue abilities, and the Assassin special ability, whose habit of killing emperors destabilized the Qing Dynasty.
The map has provinces grouped into ten commands, each with their own governor to collect taxes, crush insurgents, fight wars, or perhaps assassinate the emperor, or launch a rebellion. Victory is determined by annexing provinces, defeating wars, financing massive prestige projects, and establishing the Mandate of Heaven. Cavalry, infantry, and fleets are used to fight wars and garrison provinces, expanding direct control, or creating vassals in outlying provinces. Enemy leaders and wars move from province to province until defeated, encouraging revolts, causing unrest, reducing income, but fighting them could lead to disaster. Unequal Treaties imposed on China by foreign powers robbing her of provinces, prestige, and cash and changing the rules as they expand their own empires.
Each turn represents 5-10 years, with 10 turns in each scenario. The four scenarios start in 1644 CE, 1735 CE, 1820 CE, and 1889 CE which may be combined into campaign games. You need to blend military acumen with careful administration, as well as intrigue, making the most of what you have each turn, just like any modern-day business. China, LLC will give you a new perception of how war is a cost, business is a benefit, and empire is somewhere in between. It’s up to you to find a balance, or heads will roll. China, LLC comes with one full color 22" x 34" mapsheet, 280 full color 1/2" die-cut pieces and around 12 pages of rules. Players should average from 3 to 4 hours per scenario.
-description from designer
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