-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-70 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Lou Coatney
-
아티스트
Lou Coatney
-
인원
게임 소개
엽서 형식으로 필요한 마이크로 게임.
낮과 밤의 11회전. 요크타운과 렉싱턴 함대 항공모함을 확보할 수 있는 비밀 연합군의 암호 해독 가능성.
Neat Port Moresby 상륙 규칙: 살아남은 (11개 중) 일본 수송기의 수와 손상되지 않은 해안 폭격 일본 순양함 부대가 그것을 가져가는지 보기 위해 주사위 2개를 굴린다. 다음 게임 턴에서도 전투가 계속될 수 있습니다.
수면 전투가 발생하여 야간에 발생할 경우 일본 기습 공격이 가능합니다.
같은 육각형이라도 끔찍한 날씨 50% 접촉능력! 항공작전 : 맹목적인 1차파 공습, PBY&Mavis Recon, 2차파 공습, 1차파가 갑판에서 적 2차파를 잡을 가능성 있음.고고도 폭격기는 저고도에서 위험을 감수할 수 있다.
그것은 작은 괴물이다. :-)
코랄해의 축소:호주를 위한 해전, 1942년 5월 미니게임 아직 끝내지 못했다.
약 한 시간 후에 재생됩니다. 이것은 어느 쪽이든 매우 빠르게 갈 수 있습니다.
그리고 누구나 자유롭게 엽서 형식으로 엽서 게임을 인쇄할 수 있습니다. 제 저작권 조항과 헌신만 유지된다면요... 가족과 친구들에게 편지를 보내거나 줄 수 있습니다.
(물론 개인적인 복사본을 위해 구성 요소를 복사-확대하고 싶을 것입니다... A4(단위의 경우)와 A3(차트의 경우)의 전면과 필요한 만큼 큰 후면/규칙. :-)
—디자이너의 설명
낮과 밤의 11회전. 요크타운과 렉싱턴 함대 항공모함을 확보할 수 있는 비밀 연합군의 암호 해독 가능성.
Neat Port Moresby 상륙 규칙: 살아남은 (11개 중) 일본 수송기의 수와 손상되지 않은 해안 폭격 일본 순양함 부대가 그것을 가져가는지 보기 위해 주사위 2개를 굴린다. 다음 게임 턴에서도 전투가 계속될 수 있습니다.
수면 전투가 발생하여 야간에 발생할 경우 일본 기습 공격이 가능합니다.
같은 육각형이라도 끔찍한 날씨 50% 접촉능력! 항공작전 : 맹목적인 1차파 공습, PBY&Mavis Recon, 2차파 공습, 1차파가 갑판에서 적 2차파를 잡을 가능성 있음.고고도 폭격기는 저고도에서 위험을 감수할 수 있다.
그것은 작은 괴물이다. :-)
코랄해의 축소:호주를 위한 해전, 1942년 5월 미니게임 아직 끝내지 못했다.
약 한 시간 후에 재생됩니다. 이것은 어느 쪽이든 매우 빠르게 갈 수 있습니다.
그리고 누구나 자유롭게 엽서 형식으로 엽서 게임을 인쇄할 수 있습니다. 제 저작권 조항과 헌신만 유지된다면요... 가족과 친구들에게 편지를 보내거나 줄 수 있습니다.
(물론 개인적인 복사본을 위해 구성 요소를 복사-확대하고 싶을 것입니다... A4(단위의 경우)와 A3(차트의 경우)의 전면과 필요한 만큼 큰 후면/규칙. :-)
—디자이너의 설명
Micro game necessitated by postcard format.
11 day and night turns. SECRET Allied code-breaking possibility to get Yorktown as well as Lexington fleet carriers.
Neat Port Moresby landing rule: number of surviving (of 11) Japanese transports plus UnDamaged shore-bombarding Japanese cruiser units roll 2 dice to see if they take it. Battle can continue in following game turn.
Japanese Surprise advantage possible if Surface Combat happens and is at night.
HORRIBLE weather 50% contact capability even in same hex! Air ops: blind 1st wave airstrike, PBY&Mavis Recon, 2nd wave airstrike, with possibility of 1st wave catching an enemy 2nd wave on deck.
High Altitude bombers CAN be risked at Low Altitude.
It\'s a little monster. }:-)
Diminuation of Coral Sea: Naval Battle for Australia, May 1942 minigame which I have yet to finish.
Plays in about an hour. This one can go extremely either way, and fast.
And anyone is free to print this or my other 3 (so far) postcard games off in postcard format ... as long as my copyright statement and the Dedication are retained ... to mail/give to family and friends.
(Of course, for your own personal copy you will want to photocopy-enlarge the components ... the front at both A4 (for the units) and A3 (for the chart) and the back/rules as large as you need them. :-) )
—description from the designer
11 day and night turns. SECRET Allied code-breaking possibility to get Yorktown as well as Lexington fleet carriers.
Neat Port Moresby landing rule: number of surviving (of 11) Japanese transports plus UnDamaged shore-bombarding Japanese cruiser units roll 2 dice to see if they take it. Battle can continue in following game turn.
Japanese Surprise advantage possible if Surface Combat happens and is at night.
HORRIBLE weather 50% contact capability even in same hex! Air ops: blind 1st wave airstrike, PBY&Mavis Recon, 2nd wave airstrike, with possibility of 1st wave catching an enemy 2nd wave on deck.
High Altitude bombers CAN be risked at Low Altitude.
It\'s a little monster. }:-)
Diminuation of Coral Sea: Naval Battle for Australia, May 1942 minigame which I have yet to finish.
Plays in about an hour. This one can go extremely either way, and fast.
And anyone is free to print this or my other 3 (so far) postcard games off in postcard format ... as long as my copyright statement and the Dedication are retained ... to mail/give to family and friends.
(Of course, for your own personal copy you will want to photocopy-enlarge the components ... the front at both A4 (for the units) and A3 (for the chart) and the back/rules as large as you need them. :-) )
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
485
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18