-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
0WQRDLES: A Tactile Wordle-Like Word Deduction Game (2022) -
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Mark Kolb
-
아티스트
-
인원
게임 소개
WQRDLES는 10세 이상의 2~6명의 플레이어를 위한 단어 감점 게임이다. 각 플레이어는 비밀 단어를 생각하고 상대가 추측할 수 있도록 숨깁니다. 모든 플레이어가 한 번에 게임을 진행합니다. 진행자가 게임을 진행할 필요가 없습니다.
컴포넌트
•두 개 또는 세 개의 건식 소거 디코딩 보드
•각각 12개의 큐레이션된 단어가 있는 12개의 쿼리 카드가 있는 드라이 소거 마커
•Magnetic Covers(비밀 단어를 숨기기 위해)
•2 dice.
초기 설정
1. 각 플레이어에게 디코딩 보드와 드라이 지우개 마커
2를 제공합니다. 쿼리 카드를 섞고 하나의 카드를 위로 놓습니다.
라운드별로 플레이하기
각 라운드가 시작될 때, 모든 플레이어는 비밀 단어를 적고 숨김을 유지하기 위해 그것을 덮습니다.
각 라운드가 시작될 때 디코딩 보드(점수 제외)를 지우고 새 쿼리 카드를 그립니다.
게임 플레이
플레이어는 주사위를 굴리고, 쿼리 단어를 선택하고, 자신의 단어를 디코딩하고, 서로 추측합니다.
각 회전마다 …
1. 다음 선수는 두 주사위를 모두 굴립니다. 복식이 롤링된 경우, 복식 액션 섹션(#2 건너뛰기)으로 진행합니다.
2. 플레이어는 다이 번호와 일치하는 네 개의 쿼리 단어 중 하나를 선택합니다. 모든 단어를 사용했으면 다시 굴립니다.
3. 플레이어가 쿼리 단어를 불러냅니다.
4. 모든 플레이어는 자신의 디코딩 보드에서 다음 빈 행에 있는 쿼리 단어의 글자를 적습니다.
5. 모든 플레이어는 아래의 디코딩 섹션에 따라 일치하는 문자를 디코딩하고 표시합니다.
6. 모든 플레이어는 선택적으로 단어 옆에 시퀀스 단서 중 하나를 표시하여 단어가 알파벳 순으로 높은지(>) 낮은지(
디자이너의 설명)를 나타냅니다
컴포넌트
•두 개 또는 세 개의 건식 소거 디코딩 보드
•각각 12개의 큐레이션된 단어가 있는 12개의 쿼리 카드가 있는 드라이 소거 마커
•Magnetic Covers(비밀 단어를 숨기기 위해)
•2 dice.
초기 설정
1. 각 플레이어에게 디코딩 보드와 드라이 지우개 마커
2를 제공합니다. 쿼리 카드를 섞고 하나의 카드를 위로 놓습니다.
라운드별로 플레이하기
각 라운드가 시작될 때, 모든 플레이어는 비밀 단어를 적고 숨김을 유지하기 위해 그것을 덮습니다.
각 라운드가 시작될 때 디코딩 보드(점수 제외)를 지우고 새 쿼리 카드를 그립니다.
게임 플레이
플레이어는 주사위를 굴리고, 쿼리 단어를 선택하고, 자신의 단어를 디코딩하고, 서로 추측합니다.
각 회전마다 …
1. 다음 선수는 두 주사위를 모두 굴립니다. 복식이 롤링된 경우, 복식 액션 섹션(#2 건너뛰기)으로 진행합니다.
2. 플레이어는 다이 번호와 일치하는 네 개의 쿼리 단어 중 하나를 선택합니다. 모든 단어를 사용했으면 다시 굴립니다.
3. 플레이어가 쿼리 단어를 불러냅니다.
4. 모든 플레이어는 자신의 디코딩 보드에서 다음 빈 행에 있는 쿼리 단어의 글자를 적습니다.
5. 모든 플레이어는 아래의 디코딩 섹션에 따라 일치하는 문자를 디코딩하고 표시합니다.
6. 모든 플레이어는 선택적으로 단어 옆에 시퀀스 단서 중 하나를 표시하여 단어가 알파벳 순으로 높은지(>) 낮은지(
디자이너의 설명)를 나타냅니다
WQRDLES is a word deduction game for two to six players, aged 10+. Each player thinks of a secret word and hides it for their opponents to guess. All players play at once - no moderator is required to host the game.
COMPONENTS
•Two or three dry erase decoding boards
•Dry erase markers
•12 query cards, each with 12 curated words
•Magnetic Covers (to hide secret words)
•2 dice.
INITIAL SETUP
1. Give each player a decoding board and a dry erase marker
2. Shuffle the query cards and place one card face up.
PLAY IN ROUNDS
At the start of each round, all players write down a secret word and cover it to keep hidden.
At the start of each round, clear your decoding board (except for score) and draw a new query card.
GAME PLAY
Players take turns rolling dice, selecting query words, decoding their own word, guessing each others’ words.
On each turn …
1. The next player rolls both dice. If doubles are rolled, proceed to the doubles action section (skipping #2)
2. The player selects one of the four query words matching a either die number. If all words have been used, roll again.
3. The player calls out the query word.
4. All players write down the letters of the query word in the next empty row on their decoding board.
5. All players decode and mark any matching letters as per the decoding section below.
6. All players optionally mark one of the sequence clues next to the word to indicate whether their word is alphabetically higher (>) or lower (
-description from designer
COMPONENTS
•Two or three dry erase decoding boards
•Dry erase markers
•12 query cards, each with 12 curated words
•Magnetic Covers (to hide secret words)
•2 dice.
INITIAL SETUP
1. Give each player a decoding board and a dry erase marker
2. Shuffle the query cards and place one card face up.
PLAY IN ROUNDS
At the start of each round, all players write down a secret word and cover it to keep hidden.
At the start of each round, clear your decoding board (except for score) and draw a new query card.
GAME PLAY
Players take turns rolling dice, selecting query words, decoding their own word, guessing each others’ words.
On each turn …
1. The next player rolls both dice. If doubles are rolled, proceed to the doubles action section (skipping #2)
2. The player selects one of the four query words matching a either die number. If all words have been used, roll again.
3. The player calls out the query word.
4. All players write down the letters of the query word in the next empty row on their decoding board.
5. All players decode and mark any matching letters as per the decoding section below.
6. All players optionally mark one of the sequence clues next to the word to indicate whether their word is alphabetically higher (>) or lower (
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18