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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Patrick Doyle
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아티스트
-
인원
게임 소개
스타포스 커맨더는 전술적인 스타쉽 전투 게임이다. 그것은 능률적이고 직관적인 게임 메커니즘을 사용하므로 전술적 의사 결정에 집중할 수 있다. 당신은 단순히 부기와 주사위 굴리기로 싸움을 해결하는 것이 아닙니다. 당신은 결정을 내려야 하고, 당신의 결정은 중요하다. 모든 선택에는 전술적 트레이드오프가 있다. 이것은 당신이 새로운 생도이든, 다루기 힘든 늙은 스페이서이든 간에 접근하기 쉽고 재미있는 게임이다. 선택적 규칙을 사용하면 복잡성을 환경설정에 맞게 조정할 수 있습니다.
YouTube에서 첫 번째 교육 비디오를 확인하십시오. 이 비디오는 기본 조작 또는 " 검색에 대해 다룹니다;스타포스 커맨더 매리너 게임스 " 우리가 추가하는 다른 비디오들을 찾기 위해.
https://youtu.be/iT6T6sQeBak
선장으로서, 당신은 무기, 방패, 조종 중 어느 것이 중요한지 결정합니까? 에너지 할당, 무기 무장, 방패 유지, 센서 사용 및 상대를 능가하는 방법을 결정함으로써 개별 선박을 관리하게 됩니다. 많은 것처럼 들리지만, 대부분의 선박은 6-8포인트의 에너지를 분배하기 때문에 회계 직원이 필요하지 않습니다! 너희 팀은 세부 사항을 해결해.
무기, 기동, 방패, 센서의 균형을 정확히 맞추면 적에게 유리합니다. 무기는 힘이 필요하고 발사 호가 있기 때문에 적이 약한 곳을 공격할 수 있도록 기동해야 합니다. 당신의 배는 사방을 보호하는 네 개의 방패를 가지고 있기 때문에 약화된 방패를 조종하고 수리하고 보강하는 것이 생존에 필수적입니다. 7회전 템플릿은 배의 속도와 기동성에 따라 20-60도 회전에 대한 기동을 처리합니다.
배를 관리하는 것은 아주 쉬워서 약간의 연습만 하면, 당신은 자신을 코모도어로 승진시켜 3-4척의 배를 지휘할 수 있고, 심지어 더 큰 전투를 하고 싶다면 제독까지 지휘할 수 있다. 배 한 척당 45분 정도의 시간이 소요되지만, 결투는 더 빨리 끝날 수 있다.
— 게시자의 설명
YouTube에서 첫 번째 교육 비디오를 확인하십시오. 이 비디오는 기본 조작 또는 " 검색에 대해 다룹니다;스타포스 커맨더 매리너 게임스 " 우리가 추가하는 다른 비디오들을 찾기 위해.
https://youtu.be/iT6T6sQeBak
선장으로서, 당신은 무기, 방패, 조종 중 어느 것이 중요한지 결정합니까? 에너지 할당, 무기 무장, 방패 유지, 센서 사용 및 상대를 능가하는 방법을 결정함으로써 개별 선박을 관리하게 됩니다. 많은 것처럼 들리지만, 대부분의 선박은 6-8포인트의 에너지를 분배하기 때문에 회계 직원이 필요하지 않습니다! 너희 팀은 세부 사항을 해결해.
무기, 기동, 방패, 센서의 균형을 정확히 맞추면 적에게 유리합니다. 무기는 힘이 필요하고 발사 호가 있기 때문에 적이 약한 곳을 공격할 수 있도록 기동해야 합니다. 당신의 배는 사방을 보호하는 네 개의 방패를 가지고 있기 때문에 약화된 방패를 조종하고 수리하고 보강하는 것이 생존에 필수적입니다. 7회전 템플릿은 배의 속도와 기동성에 따라 20-60도 회전에 대한 기동을 처리합니다.
배를 관리하는 것은 아주 쉬워서 약간의 연습만 하면, 당신은 자신을 코모도어로 승진시켜 3-4척의 배를 지휘할 수 있고, 심지어 더 큰 전투를 하고 싶다면 제독까지 지휘할 수 있다. 배 한 척당 45분 정도의 시간이 소요되지만, 결투는 더 빨리 끝날 수 있다.
— 게시자의 설명
StarForce Commander is a game of tactical starship combat. It uses streamlined and intuitive game mechanics so you can focus on tactical decision-making. You are NOT merely resolving the battle by doing bookkeeping and rolling dice. You have decisions to make, and your decisions matter. There are tactical tradeoffs for every choice. This is an accessible and fun game, whether you are a new cadet or a crusty old spacer. Optional rules let you tailor the complexity to your preferences.
Check Out our first instructional video on YouTube. THis video covers Basic Maneuvering, or search for "StarForce Commander Mariner Games" to find other videos as we add them.
https://youtu.be/iT6T6sQeBak
As the Captain, you decide where the ship’s emphasis is; weapons, shields, or maneuvering? You will manage individual ships by allocating energy, arming weapons, maintaining shields, using sensors, and deciding how to outmaneuver your opponent. It sounds like a lot, but most ships have 6-8 points of energy to distribute, so you won’t need an accounting staff! Your crew works out details.
Strike the right balance between weapons, maneuvering, shields, and sensors to gain an advantage on your enemy. Weapons require power and have firing arcs, so you must maneuver to hit the enemy where they are weak. Your ship has four shields protecting all sides, so maneuvering, repairing, and reinforcing weakened shields are vital to survival. Seven turn templates handle maneuvering for 20-60 degree turns depending on your ship’s speed and maneuverability.
Managing a ship is easy enough that with a bit of practice, you can promote yourself to commodore and command 3-4 ships, or even admiral if you want to fight a larger battle. A game takes about 45 minutes per ship on the board, though duels can finish more quickly.
—description from the publisher
Check Out our first instructional video on YouTube. THis video covers Basic Maneuvering, or search for "StarForce Commander Mariner Games" to find other videos as we add them.
https://youtu.be/iT6T6sQeBak
As the Captain, you decide where the ship’s emphasis is; weapons, shields, or maneuvering? You will manage individual ships by allocating energy, arming weapons, maintaining shields, using sensors, and deciding how to outmaneuver your opponent. It sounds like a lot, but most ships have 6-8 points of energy to distribute, so you won’t need an accounting staff! Your crew works out details.
Strike the right balance between weapons, maneuvering, shields, and sensors to gain an advantage on your enemy. Weapons require power and have firing arcs, so you must maneuver to hit the enemy where they are weak. Your ship has four shields protecting all sides, so maneuvering, repairing, and reinforcing weakened shields are vital to survival. Seven turn templates handle maneuvering for 20-60 degree turns depending on your ship’s speed and maneuverability.
Managing a ship is easy enough that with a bit of practice, you can promote yourself to commodore and command 3-4 ships, or even admiral if you want to fight a larger battle. A game takes about 45 minutes per ship on the board, though duels can finish more quickly.
—description from the publisher
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