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BGG랭킹
BGG전체 : 13178
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인원
1-1 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
John Clowdus
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아티스트
Katie Ponder
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인원
게임 소개
Copperdale은 인쇄와 플레이, 반 장, 플립과 쓰기 게임이다. 이 솔로 게임에서는 게임 보드, 연필 및 표준 카드 데크를 사용하여 코퍼데일 마을과 주민을 관리하고 발전시킵니다. 12개월 후에는 향상된 성과로 메달을 획득합니다.
매달 한 번에 한 장의 카드를 공개하고 선택한 순서에 따라 1-Economy, 2-인프라 및 3-Growth 보드 부문에 카드를 할당합니다. 그런 다음 위의 순서로 각 세그먼트에 할당한 카드를 기준으로 공백을 채워 카드를 해결합니다.
각 카드\"의 슈트와 가치가 중요하며, 카드를 어디에 할당하느냐에 따라 보드의 공백을 채웁니다. 당신이 채울 각각의 공간이 경기가 끝날 때 더 많은 메달로 이어지기를 바란다. 직업을 배우는 것부터 도시의 국경을 확장하는 것까지, 여러분이 하는 모든 것은 메달을 열 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다! 그러나 약간의 불량한 요소가 있는 디자인과 약간의 행운을 누르기 때문에 \"당신이 원하는 카드를 얻을 수 있다는 보장이 없다; 또는 당신이 공개하는 다음 카드가 마지막 카드보다 더 나을 것이다.
— 게시자의 설명
매달 한 번에 한 장의 카드를 공개하고 선택한 순서에 따라 1-Economy, 2-인프라 및 3-Growth 보드 부문에 카드를 할당합니다. 그런 다음 위의 순서로 각 세그먼트에 할당한 카드를 기준으로 공백을 채워 카드를 해결합니다.
각 카드\"의 슈트와 가치가 중요하며, 카드를 어디에 할당하느냐에 따라 보드의 공백을 채웁니다. 당신이 채울 각각의 공간이 경기가 끝날 때 더 많은 메달로 이어지기를 바란다. 직업을 배우는 것부터 도시의 국경을 확장하는 것까지, 여러분이 하는 모든 것은 메달을 열 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다! 그러나 약간의 불량한 요소가 있는 디자인과 약간의 행운을 누르기 때문에 \"당신이 원하는 카드를 얻을 수 있다는 보장이 없다; 또는 당신이 공개하는 다음 카드가 마지막 카드보다 더 나을 것이다.
— 게시자의 설명
Copperdale is a print-and-play, half-sheet, flip-and-write game. In this solo game, you use the game board, a pencil, and a standard deck of playing cards to manage and advance the town and inhabitants of Copperdale. After twelve months (turns), you earn medals for the improvements you\'ve made.
Each month, one card at a time, you reveal and assign three cards from the top of the deck to the 1-ECONOMY, 2-INFRASTRUCTURE, and 3-GROWTH segments of the board, in any order you choose. Then, in the above order, you resolve those cards, filling in spaces based on the cards you assigned to each segment.
Each card\'s suit and value matters, and depending on where you assign it, you fill in spaces on the board. Each space you fill hopefully leads to more medals at the end of the game. From learning occupations to expanding the city\'s borders, everything you do has the potential to unlock medals! However, with the design having slight rogue-like elements and a bit of press your luck, there\'s no guarantee you\'ll ever get the card you want — or that the next card you reveal will be better than the last.
—description from publisher
Each month, one card at a time, you reveal and assign three cards from the top of the deck to the 1-ECONOMY, 2-INFRASTRUCTURE, and 3-GROWTH segments of the board, in any order you choose. Then, in the above order, you resolve those cards, filling in spaces based on the cards you assigned to each segment.
Each card\'s suit and value matters, and depending on where you assign it, you fill in spaces on the board. Each space you fill hopefully leads to more medals at the end of the game. From learning occupations to expanding the city\'s borders, everything you do has the potential to unlock medals! However, with the design having slight rogue-like elements and a bit of press your luck, there\'s no guarantee you\'ll ever get the card you want — or that the next card you reveal will be better than the last.
—description from publisher
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