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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-60 분

  • 연령

    5+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

쿼블은 블랙과 화이트 두 플레이어를 위한 무승부 없는 연결 게임이다. 그것은 처음에 비어있던 사각형 판의 공간(사각형)에서 플레이된다. 보드의 위쪽과 아래쪽 가장자리는 검은색이고, 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색입니다. 바둑판 모양의 사각형은 체크무늬 방식으로 밝은 색과 어두운 색을 번갈아 사용한다. 홀수 크기의 보드에서는 가운데 사각형이 밝은 색이어야 합니다.


재생

블랙이 먼저 재생된 후 교대로 회전합니다. 다음 작업 중 하나를 수행합니다.


비어 있는 빛의 사각형과 현재 제어하고 있는 인접한 어두운 사각형에 자신의 색상의 스톤을 배치합니다. 스톤이 인접한 밝은 사각형의 절반 이상을 차지하는 경우 어두운 사각형을 제어할 수 있습니다.



당신이 경쟁하는 텅 빈 어두운 사각형 위에 당신의 색깔의 돌을 놓습니다. 스톤이 인접한 빛 사각형의 절반을 정확히 차지하는 경우 어두운 사각형과 경합합니다.


당신은 당신의 색깔의 서로 연결된 돌들의 체인을 당신의 색깔의 두 개의 반대되는 보드 가장자리에 만짐으로써 이긴다. 직각으로 인접한 사각형 또는 대각선으로 인접한 어두운 사각형을 차지하는 경우 두 개의 돌이 연결됩니다.

파이 규칙은 게임을 공정하게 하기 위해 사용된다. 이것은 화이트가 첫 번째 턴에서만 정기적인 움직임 대신 블랙과 사이드를 교환할 수 있다는 것을 의미한다: 차례에는 빈 빛의 광장에 자신의 색깔의 돌을 놓거나, 경쟁하거나 통제하는 빈 어두운 광장에 자신의 색깔의 돌을 놓거나, 통제하는 어두운 광장에 적 돌을 던진다. 돌을 뒤집는 것은 그것을 반대 색깔의 돌로 대체하는 것이다. 통제와 경쟁은 단순한 인접이 아닌 직교하는 시선에 기반을 두고 있으며, 어두운 사각형에 있는 돌들도 그것들에 반영된다.

빠른 쿼블: 차례가 되면, 비어 있는 빛의 사각형과 현재 제어하고 있는 인접한 각 어두운 사각형 위에 당신의 색깔의 돌을 놓아라. 스톤이 인접한 밝은 사각형의 적어도 절반을 차지하는 경우 어두운 사각형을 제어할 수 있습니다.

정수: 체크 표시되지 않은 사각형 보드에서 게임을 합니다. 꼭짓점은 밝은 사각형을, 공간은 어두운 사각형을 대신한다. 두 개의 스톤이 직교로 인접한 공간 또는 공간과 인접한 정점을 차지할 경우 연결됩니다.

Fast Conquare: Fast Quabble의 제어 규칙을 사용하여 정복합니다.

-디자이너의 설명

Quabble is a drawless connection game for two players: Black and White. It is played on the spaces (squares) of an initially empty square board. The top and bottom edges of the board are colored black; the left and right edges are colored white. The board squares alternate between a light and a dark color in a checkered fashion. On odd-sized boards, the center square must be light-colored.



Play

Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform exactly one of the following actions:


Place a stone of your color on an empty light square and on each adjoining dark square that you now control. You control a dark square if your stones occupy more than half of its adjacent light squares.



Place a stone of your color on an empty dark square that you contest. You contest a dark square if your stones occupy exactly half of its adjacent light squares.


You win by completing a chain of interconnected stones of your color touching the two opposite board edges of your color. Two stones are connected if they occupy orthogonally adjacent squares or diagonally adjacent dark squares.

The pie rule is used in order to make the game fair. This means White will have the option, on their first turn only, to swap sides with Black instead of making a regular move.



Variants

Qualos: On your turn, place a stone of your color on an empty light square, or place a stone of your color on an empty dark square that you contest or control, or flip an enemy stone on a dark square that you control. To flip a stone is to replace it with a stone of the opposite color. Controlling and contesting are based on orthogonal lines of sight rather than on mere adjacencies, and stones on dark squares also count towards them.

Fast Quabble: On your turn, place a stone of your color on an empty light square and on each adjoining dark square that you now control. You control a dark square if your stones occupy at least half of its adjacent light squares.

Conquare: Play on an uncheckered square board. Vertices take the place of light squares, and spaces take the place of dark squares. Two stones are connected if they occupy orthogonally adjacent spaces or a space and an adjacent vertex.

Fast Conquare: Conquare with the control rule from Fast Quabble.

-description from designer

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