-
BGG랭킹
BGG전체 : 13884
WARGAMES : 2353
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.56 / 5
-
디자이너
Trevor Bender
-
아티스트
Charles Kibler, Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
1940년 9월 9일, 이탈리아 제10군은 로마의 영광이 그들의 발걸음을 빠르게 하는 것을 환영하며 이집트 국경을 가로질러 행진했다. 6개월 후, 에르빈 롬멜 장군은 독일군에게 이탈리아군이 잃은 모든 것을 되찾으라고 강요했고, 추축국의 원래 계획에 포함된 이집트 지역을 점령했다. 영국과 그들의 동맹국들은 회복되었고, 롬멜은 두 번이나 그의 출발점으로 되돌아갔다. 양측의 군대는 곧 토브룩, 가자라, 할파야 고개, 부크 부크, 엘 알라메인 등 유명한 장소가 되기 위해 치열한 전투를 벌였다. 기계화된 전쟁의 속도는 서부 사막을 5배 이상 휩쓸 것이며, 공급이 템포를 주도했고, 열린 측면은 한 번 더 공격을 손짓했다!
사막 승리: 북아프리카, 1940-1942년은 리비아 동부를 배경으로 한 저복잡하고 상세한 전쟁 게임이다 그리고 제2차 세계 대전의 형성기 동안 이집트 서부. 쿠르스크 전투 직후: Tigers are Burning, 1943년 C3iNr34에서 발견되었으며, C3i 복합 무기 시리즈의 두 번째 권이며 많은 동일한 메커니즘을 사용한다. DV에서 플레이어들은 자신들의 물자를 관리하고 그들의 병력을 조종하여 양쪽이 빠르게 공격과 방어를 전환하는 게임에서 승리를 얻는다. 서부 사막 캠페인에 익숙하지 않나요? 턴 레코드 트랙은 역사적으로 정확히 어떤 일이 일어났는지 보여주기 때문에, 플레이어들은 역사를 배우고 그들의 게임 진행 상황을 실제 결과와 비교할 수 있다. 가장 중요한 것은 더 효율적인 이동과 전투를 가능하게 하기 위해 보급 본부를 전진시킬 수 있는 해안 도시를 점령하는 것이다. 게다가, 상대의 공급 헤드를 교체하는 것은 그들의 계획을 좌절시키고 매우 필요한 연료를 포획할 수 있다. 보급, 증원, 교체는 모두 역사적인 수준으로 설정되어 있으며, 힘의 상관관계를 평가하고 파악하기 어려운 자동 승리를 찾아 앞으로 밀고 나갈 적절한 순간을 결정하는 것은 플레이어에게 달려 있다; 당신의 공격력이 만료되기 전에 사막 승리를 달성하기 위한 계획을 세울 수 있는가?
게임척도:
부대: 여단, 사단 또는 군단
지도: 1 육각 = 25마일
턴: 분기 턴(턴당 3개월)
재생시간:2~3시간
사막 승리: 북아프리카, 1940-1942년은 리비아 동부를 배경으로 한 저복잡하고 상세한 전쟁 게임이다 그리고 제2차 세계 대전의 형성기 동안 이집트 서부. 쿠르스크 전투 직후: Tigers are Burning, 1943년 C3iNr34에서 발견되었으며, C3i 복합 무기 시리즈의 두 번째 권이며 많은 동일한 메커니즘을 사용한다. DV에서 플레이어들은 자신들의 물자를 관리하고 그들의 병력을 조종하여 양쪽이 빠르게 공격과 방어를 전환하는 게임에서 승리를 얻는다. 서부 사막 캠페인에 익숙하지 않나요? 턴 레코드 트랙은 역사적으로 정확히 어떤 일이 일어났는지 보여주기 때문에, 플레이어들은 역사를 배우고 그들의 게임 진행 상황을 실제 결과와 비교할 수 있다. 가장 중요한 것은 더 효율적인 이동과 전투를 가능하게 하기 위해 보급 본부를 전진시킬 수 있는 해안 도시를 점령하는 것이다. 게다가, 상대의 공급 헤드를 교체하는 것은 그들의 계획을 좌절시키고 매우 필요한 연료를 포획할 수 있다. 보급, 증원, 교체는 모두 역사적인 수준으로 설정되어 있으며, 힘의 상관관계를 평가하고 파악하기 어려운 자동 승리를 찾아 앞으로 밀고 나갈 적절한 순간을 결정하는 것은 플레이어에게 달려 있다; 당신의 공격력이 만료되기 전에 사막 승리를 달성하기 위한 계획을 세울 수 있는가?
게임척도:
부대: 여단, 사단 또는 군단
지도: 1 육각 = 25마일
턴: 분기 턴(턴당 3개월)
재생시간:2~3시간
On 9 September 1940, the Italian 10th Army marched across the Egyptian frontier with visions of Roman glory quickening their step. Six months later, General Erwin Rommel would push German troops to restore all that the Italians lost, and then capture those parts of Egypt that were part of the original Axis plan. The British and their Commonwealth allies recovered and twice forced Rommel back to his starting point. The armies of both sides maneuvered and intertwined in ferocious battles at soon to become famous locations, including Tobruk, Gazala, Halfaya Pass, Buq Buq, El Alamein and others. The pace of mechanized warfare would sweep the Western Desert no less than 5 times in what would be defined as the most elastic theater of operations in WWII, where supply drove the tempo, and the open flank beckoned one more offensive!
Desert Victory: North Africa, 1940-1942 is a low-complexity, high-detailed wargame set in eastern Libya and western Egypt during the formative years of WWII. Following on the heels of Battle for Kursk: The Tigers are Burning, 1943 found in C3iNr34, it is the second volume of the C3i Combined Arms Series and uses many of the same mechanics. In DV players manage their supplies and maneuver their forces to achieve victory in a game where both sides rapidly switch between offense and defense. Not familiar with the Western Desert campaign? No problem, as the Turn Record Track shows exactly what happened historically, allowing players to learn history and compare their game progress to actual results. Of paramount importance is the capture of coastal towns that allow a side to move their Supply Head forward to enable more efficient movement and combat. Furthermore, displacing an opponent’s Supply Head may frustrate their plans and capture much needed fuel. Supply, reinforcements, and replacements are all set at historical levels, and it’s up to the players to assess the correlation of forces and decide the opportune moment to press forward in search of the elusive automatic win; can you formulate a plan to achieve Desert Victory before your offensive power expires?
Game Scale:
Units: Brigade, Division or Corps
Map: 1 Hex = 25 miles
Turns: Quarterly Turns (three months per turn)
Playing Time: 2 to 3 hours
Desert Victory: North Africa, 1940-1942 is a low-complexity, high-detailed wargame set in eastern Libya and western Egypt during the formative years of WWII. Following on the heels of Battle for Kursk: The Tigers are Burning, 1943 found in C3iNr34, it is the second volume of the C3i Combined Arms Series and uses many of the same mechanics. In DV players manage their supplies and maneuver their forces to achieve victory in a game where both sides rapidly switch between offense and defense. Not familiar with the Western Desert campaign? No problem, as the Turn Record Track shows exactly what happened historically, allowing players to learn history and compare their game progress to actual results. Of paramount importance is the capture of coastal towns that allow a side to move their Supply Head forward to enable more efficient movement and combat. Furthermore, displacing an opponent’s Supply Head may frustrate their plans and capture much needed fuel. Supply, reinforcements, and replacements are all set at historical levels, and it’s up to the players to assess the correlation of forces and decide the opportune moment to press forward in search of the elusive automatic win; can you formulate a plan to achieve Desert Victory before your offensive power expires?
Game Scale:
Units: Brigade, Division or Corps
Map: 1 Hex = 25 miles
Turns: Quarterly Turns (three months per turn)
Playing Time: 2 to 3 hours
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18