-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Gary Graber
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스탈린그라드: 가죽 공장 2장은 1942년 9월 13일부터 15일까지 독일 제29사단과 러시아 제35근위사단의 쿠포로스노예 전투를 그린 솔리테어 전략 게임이다. 이 지역은 스탈린그라드의 남쪽 끝에 있었고, 북쪽을 따라 큰 가죽 공장이 있었다. 게임에서 플레이어(독일)는 (게임 시스템에 의해 플레이되는) 러시아인으로부터 객관적인 육각과 본부 위치를 포착하려고 노력한다.
게임은 역사적 상황을 반영하면서도 충분한 변동성과 불확실성을 포함시켜 전쟁감정의 안개를 높여 재생성을 배양하는 솔리테어 시스템을 사용한다. 표준 게임은 초보 워게이머에게 적합합니다. 고급 옵션 규칙이 제시되어 있으며, 표준 게임에 맞게 “플러그인”될 수 있는 규칙을 포함하고 있어 베테랑 플레이어들에게 더 자세하고 도전적인 게임을 제공할 수 있다. Gary Graber가 디자인했습니다.
전술, 회사급, 300야드 육각, 카운터 100개, 8.5"x11" 컬러 맵, 16페이지 분량의 설명서는 높은 플레이 가능성과 역사성을 강조한다. 이 게임은 독일 29사단을 지휘하여 볼가를 향해 돌진하게 합니다.
이번 2판에서는 새롭게 개정된 규칙, 선택적 규칙 및 구성 요소를 제공합니다.
제1판 설명
이것은 1942년 9월 초 독일군이 스탈린그라드 남쪽 끝에 있는 쿠포로스노이에를 공격한 것에 기초한 솔리테어 설계이다. 플레이어는 독일 제29사단을 지휘하며, 게임 시스템은 러시아 제35 근위사단 수비병을 다룬다. 이 게임은 8.5" x 11" 카드스톡 맵, 언컷 세트, 컬러 유닛 카운터, 전체 규칙을 포함한다. 이 게임은 초보자에게 적합한 간단한 "표준 게임"으로 제공되며, 몇 가지 고급 옵션을 추가할 수 있습니다. 게임은 은닉된 러시아 부대, 무작위 증원, 가변 "일상 주문", 부정확한 승리 조건들에 의해 제공되는 솔리테어 워게이머에 "불확실성"를 강조한다. 판저 다이제스트 3호에 실렸습니다.
게임은 역사적 상황을 반영하면서도 충분한 변동성과 불확실성을 포함시켜 전쟁감정의 안개를 높여 재생성을 배양하는 솔리테어 시스템을 사용한다. 표준 게임은 초보 워게이머에게 적합합니다. 고급 옵션 규칙이 제시되어 있으며, 표준 게임에 맞게 “플러그인”될 수 있는 규칙을 포함하고 있어 베테랑 플레이어들에게 더 자세하고 도전적인 게임을 제공할 수 있다. Gary Graber가 디자인했습니다.
전술, 회사급, 300야드 육각, 카운터 100개, 8.5"x11" 컬러 맵, 16페이지 분량의 설명서는 높은 플레이 가능성과 역사성을 강조한다. 이 게임은 독일 29사단을 지휘하여 볼가를 향해 돌진하게 합니다.
이번 2판에서는 새롭게 개정된 규칙, 선택적 규칙 및 구성 요소를 제공합니다.
제1판 설명
이것은 1942년 9월 초 독일군이 스탈린그라드 남쪽 끝에 있는 쿠포로스노이에를 공격한 것에 기초한 솔리테어 설계이다. 플레이어는 독일 제29사단을 지휘하며, 게임 시스템은 러시아 제35 근위사단 수비병을 다룬다. 이 게임은 8.5" x 11" 카드스톡 맵, 언컷 세트, 컬러 유닛 카운터, 전체 규칙을 포함한다. 이 게임은 초보자에게 적합한 간단한 "표준 게임"으로 제공되며, 몇 가지 고급 옵션을 추가할 수 있습니다. 게임은 은닉된 러시아 부대, 무작위 증원, 가변 "일상 주문", 부정확한 승리 조건들에 의해 제공되는 솔리테어 워게이머에 "불확실성"를 강조한다. 판저 다이제스트 3호에 실렸습니다.
Stalingrad: The Leather Factory, 2nd ed. is a solitaire strategy game depicting the battle of Kuporosnoye, September 13-15, 1942 between the German 29th Division and the Russian 35th Guards Division at the beginning of the epic battle for the city. This area was at the southern edge of greater Stalingrad, with a large leather factory along its north side. In the game, the player (Germans) tries to capture objective hexes and headquarter locations from the Russians (played by the game system).
The game uses a solitaire system that reflects the historical situation but includes enough variability and uncertainty to enhance the fog of war feeling to foster replayability. The standard game is suitable for novice wargamers. There are advanced optional rules presented that contain rules that may be “plugged in” as desired to the standard game, to provide a more detailed and challenging game for veteran players. Designed by Gary Graber.
Tactical, company-level, 300 yard hexes, 100 counters, 8.5"x11" color map, 16-page instructions, designed specifically for solitaire play, stresses high playability and historicity. The game puts you in command of elements of the German 29th Division, pushing towards the Volga.
This second edition offers newly revised rules, optional rules, and components.
1st edition description
This is a solitaire design based on the early September, 1942 German assault on Kuporosnoye at the far south of Stalingrad. The player controls the German 29th Division, and the game system handles the Russian 35th Guards Division defenders. The game includes 8.5" x 11" cardstock map, set of uncut, color unit counters, and full rules. This game is presented as a simple "standard game" suitable for novices, to which several advanced options can be added. The game stresses "uncertainty" for the solitaire wargamer, which is provided by hidden Russian units, random reinforcements, variable "daily orders" from HQ, and imprecise victory conditions. Published in Panzer Digest #3.
The game uses a solitaire system that reflects the historical situation but includes enough variability and uncertainty to enhance the fog of war feeling to foster replayability. The standard game is suitable for novice wargamers. There are advanced optional rules presented that contain rules that may be “plugged in” as desired to the standard game, to provide a more detailed and challenging game for veteran players. Designed by Gary Graber.
Tactical, company-level, 300 yard hexes, 100 counters, 8.5"x11" color map, 16-page instructions, designed specifically for solitaire play, stresses high playability and historicity. The game puts you in command of elements of the German 29th Division, pushing towards the Volga.
This second edition offers newly revised rules, optional rules, and components.
1st edition description
This is a solitaire design based on the early September, 1942 German assault on Kuporosnoye at the far south of Stalingrad. The player controls the German 29th Division, and the game system handles the Russian 35th Guards Division defenders. The game includes 8.5" x 11" cardstock map, set of uncut, color unit counters, and full rules. This game is presented as a simple "standard game" suitable for novices, to which several advanced options can be added. The game stresses "uncertainty" for the solitaire wargamer, which is provided by hidden Russian units, random reinforcements, variable "daily orders" from HQ, and imprecise victory conditions. Published in Panzer Digest #3.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
474
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18