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BGG랭킹
BGG전체 : 1208
STRATEGY : 628
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인원
3-7 명
BGG추천: 4-7 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.03 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Kwanchai Moriya
-
인원
게임 소개
만약 동물들이 동물원을 운영한 사람들이라면 어떨까요?
…아마도, 이 거친 정부는 동료 생물들의 지지를 바탕으로 세워질 것이고, 눈이 휘둥그레진 방문객들의 명성, 관심, 위신에 의해 추진될 것이다. 자연스럽게, 가장 열망하는 동물들은 스타 전시회에서 자리를 얻기 위해 로비를 할 것이고, 주연 스타는 동물원 마스코트로 선출될 것이다.
별 전시회에 참가하기 위해서, 각각의 종들은 동물 유권자들의 대다수의 지지를 받으며 울타리의 계층을 올라가는 캠페인을 해야 한다. 그리고 주연은 광적인 팬들과 질투심 많은 경쟁자들로부터 가장 많은 월계관을 얻은 종이 될 것이다.
어떻게 하면 지지를 얻고 월계관을 얻을 수 있을까요? 교활한 정치공작, 교묘한 협상, 그리고 무자비한 계획을 통해. 결국 동물원 마스코트는 하나밖에 없다.
너 어디가? 그것이 동물원 바디스의 궁극적인 질문이다.
동물원 바디스는 라이너 크니지아&rsquo의 고전적인 협상 게임인 쿼 바디스? 그것은 팬들이 사랑하게 된 우아하고 정치적인 게임플레이를 유지하면서 다음과 같이 많은 혁신과 개선을 소개한다:
3인용 게임을 향상시키고 중립적이고 뇌물을 받을 수 있는 수치를 통해 모든 플레이어 수에 맞게 보드를 조정한다rs
비대칭 동물 능력으로 전략적 협상 가능성 확대
새로운 특별 월계수 토큰으로 전술적 기회 확대
모리야 관차이와 브리짓 인레시카토의 활기찬 동물원 아트로 주제와 발표의 매력 확대
통통한 애니마로 제작에 활기를 불어넣는다l 그림 및 기능성 플레이어 화면
오리지널 디자인과 마찬가지로 스타전시회가 꽉 차면 게임이 바로 끝난다. 스타전에 오른 동물들만이 승리의 자격을 얻으며, 우승자는 가장 많은 월계관을 가진 선수이다.
– 게시자의 설명
…아마도, 이 거친 정부는 동료 생물들의 지지를 바탕으로 세워질 것이고, 눈이 휘둥그레진 방문객들의 명성, 관심, 위신에 의해 추진될 것이다. 자연스럽게, 가장 열망하는 동물들은 스타 전시회에서 자리를 얻기 위해 로비를 할 것이고, 주연 스타는 동물원 마스코트로 선출될 것이다.
별 전시회에 참가하기 위해서, 각각의 종들은 동물 유권자들의 대다수의 지지를 받으며 울타리의 계층을 올라가는 캠페인을 해야 한다. 그리고 주연은 광적인 팬들과 질투심 많은 경쟁자들로부터 가장 많은 월계관을 얻은 종이 될 것이다.
어떻게 하면 지지를 얻고 월계관을 얻을 수 있을까요? 교활한 정치공작, 교묘한 협상, 그리고 무자비한 계획을 통해. 결국 동물원 마스코트는 하나밖에 없다.
너 어디가? 그것이 동물원 바디스의 궁극적인 질문이다.
동물원 바디스는 라이너 크니지아&rsquo의 고전적인 협상 게임인 쿼 바디스? 그것은 팬들이 사랑하게 된 우아하고 정치적인 게임플레이를 유지하면서 다음과 같이 많은 혁신과 개선을 소개한다:
3인용 게임을 향상시키고 중립적이고 뇌물을 받을 수 있는 수치를 통해 모든 플레이어 수에 맞게 보드를 조정한다rs
비대칭 동물 능력으로 전략적 협상 가능성 확대
새로운 특별 월계수 토큰으로 전술적 기회 확대
모리야 관차이와 브리짓 인레시카토의 활기찬 동물원 아트로 주제와 발표의 매력 확대
통통한 애니마로 제작에 활기를 불어넣는다l 그림 및 기능성 플레이어 화면
오리지널 디자인과 마찬가지로 스타전시회가 꽉 차면 게임이 바로 끝난다. 스타전에 오른 동물들만이 승리의 자격을 얻으며, 우승자는 가장 많은 월계관을 가진 선수이다.
– 게시자의 설명
What if the animals were the ones who ran the zoo?
…Presumably, this wild government would be built upon the support of fellow creatures and fueled by the fame, attention, and prestige of wide-eyed visitors. Naturally, the most aspirational beasts would lobby for a position in the star exhibit, and the lead star would be elected Zoo Mascot.
In order to join the star exhibit, each species must campaign its way up the hierarchy of enclosures with the majority support of animal voters. And the lead star will be the species that has earned the most laurels from both raving fans and jealous rivals along the way.
How does one gain support and earn laurels? Through crafty politicking, clever negotiations, and ruthless schemes. There can only be one Zoo Mascot, after all.
Where are you going? That is the ultimate question of Zoo Vadis.
Zoo Vadis is an evolution of Reiner Knizia’s classic negotiation game, Quo Vadis? It retains the elegant, political gameplay that fans have come to love while introducing many innovations and improvements by:
Enhancing the 3-player game and tailoring the board to all player counts through neutral, bribable figures—roaming peacocks
Widening the player count with a second game board for 6-7 players
Expanding the possibilities for strategic negotiation with asymmetric animal abilities
Increasing tactical opportunities with new special laurel tokens
Broadening the appeal of the theme and presentation with vibrant zoo art by Kwanchai Moriya and Brigette Indelicato
Enlivening the production with chunky animal figures and functional player screens
Like the original design, the game ends immediately when the Star Exhibit is full. Only the animals who have reached the Star Exhibit qualify for victory, and the winner is the player with the most laurels.
–description from publisher
…Presumably, this wild government would be built upon the support of fellow creatures and fueled by the fame, attention, and prestige of wide-eyed visitors. Naturally, the most aspirational beasts would lobby for a position in the star exhibit, and the lead star would be elected Zoo Mascot.
In order to join the star exhibit, each species must campaign its way up the hierarchy of enclosures with the majority support of animal voters. And the lead star will be the species that has earned the most laurels from both raving fans and jealous rivals along the way.
How does one gain support and earn laurels? Through crafty politicking, clever negotiations, and ruthless schemes. There can only be one Zoo Mascot, after all.
Where are you going? That is the ultimate question of Zoo Vadis.
Zoo Vadis is an evolution of Reiner Knizia’s classic negotiation game, Quo Vadis? It retains the elegant, political gameplay that fans have come to love while introducing many innovations and improvements by:
Enhancing the 3-player game and tailoring the board to all player counts through neutral, bribable figures—roaming peacocks
Widening the player count with a second game board for 6-7 players
Expanding the possibilities for strategic negotiation with asymmetric animal abilities
Increasing tactical opportunities with new special laurel tokens
Broadening the appeal of the theme and presentation with vibrant zoo art by Kwanchai Moriya and Brigette Indelicato
Enlivening the production with chunky animal figures and functional player screens
Like the original design, the game ends immediately when the Star Exhibit is full. Only the animals who have reached the Star Exhibit qualify for victory, and the winner is the player with the most laurels.
–description from publisher
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