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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Leandros Mavrokefalos
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아티스트
-
인원
게임 소개
정복: 퍼스트 블러드는 하나의 캐릭터와 그들의 수행원들에게 초점을 맞춰 플레이어들이 육군 지휘관의 독수리 눈보다 방패 벽에 있는 병사의 눈을 통해 정복의 세계를 경험할 수 있도록 한다.
규칙의 첫 번째 반복은 선수들에게 빠른 회전 근거리를 제공하는 동시에 TLAOK에 대한 훌륭한 소개 역할을 했다. 그러나 우리는 게임 시스템이 전술적인 플레이와 기동을 위한 충분한 공간을 허용하지 않는다고 느꼈고 그래서 정복하기로 결정했다: First Blood! 2.0 완전한 경쟁, 교전 전쟁 게임! 이를 위해 개별 모델 포지셔닝 및 연대 내 시너지 효과에 초점을 맞췄다. 규칙은 이제 병사들의 개별 팀을 강력한 임시 대형을 형성하는 함께 구성 요소로 취급한다. 스마트한 기동과 지능적인 경기 질서를 통해 적 형성의 약점을 찾아내고 이를 해체하는 것이 각 플레이어의 일이다.
퍼스트 블러드 2.0은 또한 완전한 TLAOK 군대에 헌신하지 않고 당신이 관심 있는 파벌로부터 힘을 만들어낼 수 있는 기회를 제공한다. 전형적인 퍼스트 블러드 2.0 부대는 한 명의 캐릭터, 2-3명의 장교(TLAOK에서는 지휘 모델로 알려져 있음)와 평균 약 20명의 병사로 구성된다. 모든 게임 엔티티는 TLAOK에 해당하는 것보다 약 두 배의 상처를 가질 것으로 예상하는 반면, 소규모(그리고 더 빠른) 게임에서 특정 연대의 영향을 더 잘 반영하기 위해 포인트 비용이 재조정되었습니다!
규칙의 첫 번째 반복은 선수들에게 빠른 회전 근거리를 제공하는 동시에 TLAOK에 대한 훌륭한 소개 역할을 했다. 그러나 우리는 게임 시스템이 전술적인 플레이와 기동을 위한 충분한 공간을 허용하지 않는다고 느꼈고 그래서 정복하기로 결정했다: First Blood! 2.0 완전한 경쟁, 교전 전쟁 게임! 이를 위해 개별 모델 포지셔닝 및 연대 내 시너지 효과에 초점을 맞췄다. 규칙은 이제 병사들의 개별 팀을 강력한 임시 대형을 형성하는 함께 구성 요소로 취급한다. 스마트한 기동과 지능적인 경기 질서를 통해 적 형성의 약점을 찾아내고 이를 해체하는 것이 각 플레이어의 일이다.
퍼스트 블러드 2.0은 또한 완전한 TLAOK 군대에 헌신하지 않고 당신이 관심 있는 파벌로부터 힘을 만들어낼 수 있는 기회를 제공한다. 전형적인 퍼스트 블러드 2.0 부대는 한 명의 캐릭터, 2-3명의 장교(TLAOK에서는 지휘 모델로 알려져 있음)와 평균 약 20명의 병사로 구성된다. 모든 게임 엔티티는 TLAOK에 해당하는 것보다 약 두 배의 상처를 가질 것으로 예상하는 반면, 소규모(그리고 더 빠른) 게임에서 특정 연대의 영향을 더 잘 반영하기 위해 포인트 비용이 재조정되었습니다!
Conquest: First Blood focuses on a single Character and their entourage, allowing players to experience the world of Conquest through the eyes of a soldier in the shieldwall rather than the eagle eye view of an army Commander.
The first iteration of the rules did a great job at providing players with a fast whirling melee whilst serving as an excellent introduction to TLAOK. However, we felt that the game system did not allow enough room for tactical play and maneuvering and so a decision was made to make Conquest: First Blood! 2.0 a fully fledged competitive, skirmish wargame!
To do that we focused on the nuances of individual Model positioning and intra-Regiment synergies. The rules now treat individual teams of soldiers as building blocks together which form powerful ad-hoc formations. It is each player’s job to find the weak point in their enemy’s formation and disentangle it through smart maneuvering and intelligent order of play.
First Blood 2.0 also offer the opportunity to create a force from a faction you are interested in without committing to a full TLAOK army. A typical First Blood 2.0 Force consists of a single Character, 2-3 Officers (known as Command Models in TLAOK) and an average of about 20 soldiers. Expect every game entity to have about double their Wounds than their TLAOK equivalents, whilst point costs have been rehauled to better reflect the impact of certain Regiments in a smaller scale (and faster) game!
The first iteration of the rules did a great job at providing players with a fast whirling melee whilst serving as an excellent introduction to TLAOK. However, we felt that the game system did not allow enough room for tactical play and maneuvering and so a decision was made to make Conquest: First Blood! 2.0 a fully fledged competitive, skirmish wargame!
To do that we focused on the nuances of individual Model positioning and intra-Regiment synergies. The rules now treat individual teams of soldiers as building blocks together which form powerful ad-hoc formations. It is each player’s job to find the weak point in their enemy’s formation and disentangle it through smart maneuvering and intelligent order of play.
First Blood 2.0 also offer the opportunity to create a force from a faction you are interested in without committing to a full TLAOK army. A typical First Blood 2.0 Force consists of a single Character, 2-3 Officers (known as Command Models in TLAOK) and an average of about 20 soldiers. Expect every game entity to have about double their Wounds than their TLAOK equivalents, whilst point costs have been rehauled to better reflect the impact of certain Regiments in a smaller scale (and faster) game!
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